بازدید 2358
لباس‌های بازیافتی از بطری‌های پلاستیکی؛

مي‌نوشند كه بپوشند

شرکت نایک که بیشترین فروش وسایل ورزشی در دو و میدانی و همچنین بسکتبال را دارد، تلاش زیادی را برای مشارکت بیشتر در رشته فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیا انجام داده است اما هنوز نتوانسته خود را به شرکت «آدیداس» برساند.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳ 02 June 2010
بسیاری از بازیکنان مطرح فوتبال دنیا از جمله کریستیانو رونالدو قرار است در جریان مسابقات جام جهانی 2010 پیراهن‌هایی از جنس بطری‌های پلاستیکی بازیافت شده را بپوشند.

به نوشته وطن امروز؛ شرکت «نایک» تولیدکننده لوازم ورزشی اعلام کرده است که 9 تیم ملی حاضر در جام جهانی از جمله تیم برزیل قرار است از این پیراهن‌ها که از پلی‌استر ساخته شده‌اند، استفاده کنند. نایک به عنوان بزرگ‌ترین شرکت ساخت وسایل ورزشی دنیا در این باره می‌افزاید: برای ساخت هر پیراهن از 8 بطری پلاستیکی که از سایت‌های دفن زباله در ژاپن و تایوان بازیافت شده، استفاده شده است. تیم‌های کشورهای پرتغال، هلند و آمریکا نیز از این پیراهن‌ها استفاده خواهند کرد که به گفته نایک به دلیل کاهش مصرف انرژی تا 30 درصد در مقایسه با پلی‌استرهای معمولی، بدن بازیکنان را نسبت به پیراهن‌های قبلی خشک‌تر و خنک‌تر نگه می‌دارد.

تولیدکنندگان این نوع لباس‌ها با استفاده از 13 میلیون بطری پلاستیکی نیاز هواداران فوتبال به این لباس‌ها را که برای تماشای بازی‌های جام جهانی به 9 ورزشگاه این بازی‌ها می‌آیند،‌ تامین خواهند کرد. این بطری‌ها برای تولید نخ پلی‌استر ذوب شدند تا به گفته شرکت نایک به سازگارترین نوع پوشاک ورزشی در طول تاریخ تبدیل شوند.



چارلی دنسون، رئیس‌ شرکت نایک در این باره گفت: ما لباس‌هایی با طراحی جدید برای ورزشکاران تولید کرده‌ایم که نه‌تنها باعث بهبود عملکرد آنها می‌شود، بلکه از مواد قابل بازیافت تهیه شده‌اند تا کمترین تاثیر را روی محیط زیست بگذارند.

شرکت نایک که بیشترین فروش وسایل ورزشی در دو و میدانی و همچنین بسکتبال را دارد، تلاش زیادی را برای مشارکت بیشتر در رشته فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی دنیا انجام داده است اما هنوز نتوانسته خود را به شرکت «آدیداس» برساند.  آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی 2010 اعلام کرده است: انتظار می‌رود انتشار کربن ناشی از برگزاری این رقابت‌ها، نسبت به مسابقات 2006 آلمان افزایش قابل توجهی داشته باشد اما برای کاهش اثرات آن نیز سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام خواهد داد.

بنا بر این گزارش، حدود 7 درصد از این میزان افزایش انتشار کربن به دلیل سفرهای هوایی طولانی به سوی آفریقای‌جنوبی و برعکس خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی