آینده بورس درخشان است

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط موجود که تا حدی از ریسک معاملات بورس در حال کاهش است موجب شده آینده‌ای درخشانی در بازار بورس ترسیم شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 15 December 2020

به گزارش بورس تابناک، مصطفی امیدقائمی، کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه نرخ سهام بعد از اصلاح رخ داده به بهترین محدوده قیمتی برای خرید رسیده اند، اکنون بازار سهام از نظر سرمایه گذاران بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

امیدقائمی اظهار کرد: نبود بازاری قابل اعتماد برای سرمایه گذاری باعث شده است تا نقدینگی به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند که این امر منجر به  تغییر مسیر شاخص بورس و رشد آن شده است.

وی گفت: روند کاهش قیمت ارز با تاثیر متفاوتی در بازار همراه است، افت نرخ دلار  در برخی از شرکت ها با تاثیر منفی همراه خواهد بود  و منجر به کاهش سود شرکت ها می شود اما در مقابل این اتفاق به نفع برخی از شرکت ها خواهد بود و زمینه رشد آنها را فراهم می کند.

امیدقائمی بیان کرد: اکنون در مقطعی قرار داریم که حرفه ای ها در حال ورود دوباره به بازار سهام هستند، این افراد قادر به شناسایی سهام مناسب در بازار و انتخاب سهم هایی هستند که در کنار بالا بودن ریسک، سود خوبی در اختیار آنها قرار می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار با برخی از ریسک ها همراه است و همیشه یک سری از خطرها تهدیدکننده معاملات بازار هستند،  گفت: به نظر می رسد با توجه به شرایطی که وجود دارد تا حدودی از ریسک و خطرهای تهدیدکننده معاملات بورس در حال کاهش باشند که این امر باعث ایجاد آینده ای درخشان در بازار شده است.

وی اظهار کرد: بازار سرمایه به دلیل روند صعودی که اخیرا دست پیدا کرد و رونقی که وارد این بازار شد، طبیعی است که تا حدودی اصلاح و روند نزولی را تجربه کند اما سهامداران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که روند کلی بازار مثبت است و در وضعیت فعلی هیچ خطری معاملات بورس را تهدید نمی کند.

امیدقائمی به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: در گذشته ریسک و خطر بسیار زیادی بازار را مورد تهدید قرار داده بود اما اکنون با توجه به وضع حاکم، ریسک موجود در بازار تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

وی به اقبال سهامداران نسبت به سهام شرکت های کوچک در بازار تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری در بورس از چند روز گذشته به سمت سهم های کوچک رفته است،  دلیل آن مربوط به وجود اهرم های مثبت در سهام این شرکت ها است و با توجه به اینکه در کوتاه مدت می توانند بازدهی خوبی را در اختیار سهامداران قرار دهند بنابراین باعث پیش روی معاملات بازار به سمت این صنایع شده است.

امیدقائمی اظهار کرد: باید از فرصت رونق بازار برای تامین مالی بنگاه ها استفاده کرد تا بتوانند از این طریق زمینه اصلاح ساختار  مجموعه خود را فراهم کنند.

وی گفت: در این دوره باید افزایش سرمایه های حق تقدم و افزایش سرمایه از محل آورده را توسعه داد، همچنین از فضای به وجود آمده و ورود نقدینگی ها به بازار بهترین استفاده را برای توسعه بنگاه ها کرد.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زاکانی: تشویق مردم به حضور در بورس یک جنایت بزرگ بود!!!!
هنوزم دارند باتبلیغات شبانه روزی همین کار رو انجام میدن
البته مردم هم مقصرند که دوست دارند ازیک سوراخ چندین بار‌گزیده بشوند !ً‌
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی