بازدید 7834
با توقف معاملات ذغال‌سنگ؛

جنگ تجاری میان چین و استرالیا بالا گرفت

تصمیم چین مبنی بر ممنوعیت خرید ذغال سنگ از استرالیا، خشم دولت کانبرا را در پی داشت که درگیر تنش‌های سیاسی شدیدی با دولت پکن است.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 15 December 2020

تصمیم چین مبنی بر ممنوعیت خرید ذغال سنگ از استرالیا، خشم دولت کانبرا را در پی داشت که درگیر تنش‌های سیاسی شدیدی با دولت پکن است.

به گزارش  مهر به نقل از گاردین، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا، چین را به نقض قوانین سازمان تجارت جهانی متهم کرد و گفت پکن بازی را آغاز کرده که هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

این ادعای وی پس از آن مطرح شد که روز گذشته، روزنامه گلوبال تایمز چین از نهایی شدن تصمیم پکن مبنی بر ممنوعیت خرید ذغال سنگ از استرالیا، خبر داد.

چین قرار است ذخیره ذغال سنگ خود را از مغولستان، اندونزی و روسیه تامین کند. به این ترتیب، در پرهزینه‌ترین جنگ تجاری که میان پکن-کانبرا رقم خورده است، صدها میلیون تُن محموله ذغال سنگ استرالیا در آب‌های فراساحلی چین سرگردان و بلاتکلیف مانده‌اند.

این در حالی است که رابطه میان دو کشور از بابت موضع‌گیری های استرالیا درباب مناقشات ارضی چین، متهم کردن پکن به پنهان کاری منشاء کرونا و همچنین تلاش برای نفوذ در میان دولتمردان استرالیایی، از قبل هم با تنش‌های شدیدی مواجه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار