بازدید 40826

خاطره هاشمی از فرار سلامتیان با چادر

کد خبر: ۱۰۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶ 02 June 2010
هاشمی رفسنجانی در خاطرات 11 خرداد سال 65 نوشت: افطار، سران قوا مهمان من در مجلس بودند. آقای خامنه‌ای نظر دادند که دستگاه قضایی افرادی را که اخیراً سران نهضت آزادی را کتک زده‌اند، تحت تعقیب قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین، وی در توضیح این رویداد نوشته است: در روز ۲۵ اردیبهشت ۶۵ عده‌ای از سران نهضت آزادی ایران از جمله مهندس مهدی بازرگان به مناسبت بیست ‌و پنجمین سالگرد تأسیس این نهضت، عازم بهشت زهرا می‌شوند تا بر آرامگاه آیت‌الله طالقانی و شهید دکتر چمران حضور یابند. در این حین خودروی چند تن از آنها از سوی ماموران کنترل کننده خودروها متوقف می‌شود و آنها پس از بردن این افراد به یکی از روستاهای متروکه اطراف تهران، آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و محل را ترک می‌کنند. رسانه‌های خارجی پوشش خبری وسیعی به این حادثه دادند. وزارت کشور و کمیته انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه دخالت در این موضوع را رد کردند.

رییس مجلس وقت همچنین در خاطرات همین روز در سال 60 نوشت: تلکس‌ آمد که‌ آقای‌ [احمد] سلامتیان‌ نماینده‌ اصفهان‌ را که‌ برای‌ افتتاح‌ دفتر هماهنگی‌ مردم‌ بارئیس‌ جمهور، می‌خواسته‌ سخنرانی‌ کند، حزب‌اللهی‌ها مجروح‌ کرده‌اند و مراسم‌ را به‌ هم ‌زده‌اند و او با چادر فرار کرده‌ است‌. بهتر بود بی‌چادر فرار می‌کرد که‌ در تاریخ‌ به‌ اینگونه‌ ثبت‌ نشود!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر