بازدید 30012

واکنش نماینده تبریز به سخنان احمدی بیغش

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان محمود احمدی بیغش گفت: اگر در جنگ قره باغ به نفع آذربایجان موضع گرفتیم علتش این بود که اشغال هر خاکی محکوم است کسی نباید از این سخنان برای توجیه اظهارنظرهای اردوغان سوءاستفاده کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 13 December 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس که مطالبی در مورد نحوه واکنش آذربایجانی ها به مواضع اخیر رئیس جمهور ترکیه عنوان کرده بود، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت طراحی می شود و ما باید در اظهارنظرهایمان دقت بیشتری کنیم تا منافع ملی به خطر نیفتد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی شعرخوانی رجب طیب اردوغان که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذری زبان در دو طرف رودخانه ارس بود، را ناپخته عنوان کرد و گفت: هم به عنوان نماینده آذربایجان و هم به عنوان اولین موضع گیرنده ها علیه این رفتار موضع گرفتم. و اکنون می خواهم به نمایندگی از همه نمایندگان آذربایجان بگویم که ما از آذربایجانی حرف می زنیم که سوسنگرد ایران را نگه داشت. آذربایجانی که لشکر عاشورای آن خط شکن دفاع از حریم و ناموس و خاک و وطن بود.

وی افزود: از آذربایجانی حرف می زنم که فرقه گرایی و گروهک گرایی اول انقلاب را خاموش کرد. آذربایجانی که همیشه قوام بخش ملت ما بوده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما در مورد آذربایجان دغدغه هایی داریم، گفت: ما در مورد زبان و فرهنگمان دغدغه داریم و آن را پیگیری می کنیم. تمرکز گرایی که در ایران حاکم است به مناطق پیرامونی لطمه می زد ما نسبت به این سیاست معترض هستیم.

متفکر آزاد با اشاره به جنگ در منطقه قره باغ گفت: سیاست ما براساس عزت، حکمت و مصلحت تنظیم شده و اگر در جنگ قره باغ به نفع آذربایجان موضع گرفتیم علت این بود که اشغال سرزمین هر کشوری محکوم است. صد البته که کسی نباید با استفاده از این سخنان من سخنان رجب طیب اردوغان را توجیه کند. مواضع ما روشن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۴۲
یاشاسین اذربایجان.
پاسخ ها
دورگه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
یاشاسین ایران یاشاسین اذر بایجان
خیلی رو دارین به خدا
از اذربایجانی هم بگید که دلار ها رو از مملکت می کنه میبره برای ترکیه
از اذربایجانی هم بگید که فرقه گرایی و قومیت گرایی راه انداخته
از اذربایجانی هم بگید که سالهاست داره تجارت مملکت رو به نفع یه عده خاص مصادره می کنه
مثل صنعت اجیل و خشکبار و ....
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
به توچه این سخن گفتن باعث تفرقه بین مردم ایران میشود .اگر سرمایه ها به ترکیه می رود تقصیر سیاست گذاری های داخلی و خارجی است
سخنان این نماینده، خود مصداق بارز فرقه گرایی و جدایی طلبی و تمایل به تضعیف حاکمیت یکپارچه حکومت واحد در ایران است. در پاراگراف ماقبل آخر، صراحتا اعلام کرده گه با زبان و فرهنگ رسمی ایران مشکل داره
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
جناب طالبی پاسخ اظهار نظر جنابعالی اصل 15 قانون اساسی می باشد ک متاسفانه علیرغم مطالبات فراوان مردم شریف آذربایجان هنوز بطور کامل اجرا نشده است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
نفرمودن مشکل دارن گفتن دغدغه نادیده گرفتن زبان بومی رو دارن و این دغدغه کاملا حق و بجاست مثل هموطنان کرد و لر و بلوچ و...
شما مصداق بارز تفرقه رو از کجای حرفای این نماینده درآوردی دلاور؟
محمدرضا طالبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
الان که مجددا متن رو خوندم، در پاراگراف ماقبل آخر میگه با حاکمیت حکومت مرکزی ایران مشکل داره
این سخنرانی نماینده خودمون، به نظر من به مراتب فنته جویاته تر از سخنان خود اردوغان هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
عزیزجان. خودتون نوشتید با زبان رسمی مشکل داره. از کجای نوشته ایشان این موضوع برداشت میشه؟ طبق اصل 15 قانون اساسی همه اقوام می توانند آزادانه به زبان خود بنویسند و حرف بزنند اما مکتوبات رسمی باید به زبان فارسی باشد. شما هنوز خیلی این مفاهیم را درک نمی کنید. بهتره نظر ندید.
طوری حرف میزنه که انگار لشکر اصفهان و لرستان و خراسان و تهران و فارس و خورستان و .... اصلا وجود نداشته اند .همین خودشیفتگی باعث می شود پان ترکیسم رشد کند .تمام استان های ایران متعلق به ایرانند و همانطور که از منابع آن استفاده می کنند در هنگام جنگ هم همه سهیم هستند و هیچ استانی به دیگری برتری ندارد.
بنظرم پرداخت بیش از حد به موضوع بازی در سناریوی طرف مقابل است.
این عزت را خوب امدی با همین فرمون جلو بری بزودی وزیر میشی استعدادشو داری
بابا ژست قشنگ
یک نگاه به روزنامه نزدیک به اردوغان بکنید ببینید درباره تبریز چی گفته است . بعد جناب نماینده نطق بفرمایید
یاشاسین بو وکیل. آقای بیغش به کار خودت برس آذربایجان برای خود نماینده دارد. ثانیاً حق یک ملتی داده نشود همین آش است و همین کاسه. عوض فرافکنی عدالت واقعی نه حرفی را برقرار کنید و گرنه ما اشعار زیادی داریم.

انَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللّهَ كَانَ سَمِيعاً بَصِيراً
بالاخره با این حرفها رای جمع کرده، باید یکی به نعل و یکی به میخ بزنه
سوئیس کشوری با جمعیتی نزدیک به 9 میلیون , 4 زبان رسمی دارد. این کشور به احترام مردم کشورش, شعار تیم ملی فوتبالشان را در جام جهانی روسیه, چهار زبان یک ملت انتخاب کرد
اگه اشغالگری محکومه خواهشمندیم این نماینده حداقل یک جمله در محکومیت اشغال خاک سوریه توسط ترکیه نطق بفرمایند.
ایران باید از ارمنستان حمایت می کرد
اذری ها دارن تفرقه افکنی را باب می کننن
فرافکنی و تفرقه افکنانه صحبت نکنید تا آنجایی که یادمان هست این شعر در زبان خواننده های خودمان هم بوده و از آن به عنوان جدایی تلخ نام برده شده است این شعر اصلا مفهوم نژاد پرستانه ندارد به دروغ و ریا فضاسازی نکنید ملت آذربایجان و آذربایجان ایران و ترکیه و خود ایرانیها از یک دین و مذهب و با هم متحدند بذر نفاق نکارید و شعر را وارونه معنی نکنید اظهارنظرهاتون برای خودتون نماینده های حداقلی با رای مزد بگیران .
شما کلا دغدغه دارید همه کارخانه های ایران را تعطیل کردید و بردید ولایات خودتان اما همیشه طلبکارید خوزستان روی فاضلاب شناور است شما دغدغه دارید؟
فرهنگ و زبانتان چه محدودیتی دارد؟ کلی کتاب و مجله به زبان خودتان منتشر می شود کدام منطقه در ایران چنین امتیازاتی که شما دارید دارند ؟ هموطنان کرد و بلوچ و عرب و ترکمن و لر و گیلک و مازنی و خراسانی و ... این امتیازات شما را دارند؟ در ضمن شما به عنوان نماینده مجلس ایران هستید نه فقط نماینده یک منطقه وقتی حرف می زنید موضع اولتان باید ایران باشد شاید هنوز این را هم نمی دانید؟
تمرکز گرایی بدیهایش به هر جایی رسیده باشد کمتر از بقیه به شما رسیده است اما همه می دانیم تمرکز گرایی غلط است اما اگر می خواهید تمرکز گرایی نباشد و بر اساس قومیت ایران را تکه تکه کنید که همین وضع بهتر است تمرکز زدایی به شرطی درست است که بر اساس قومیت نباشد اما شما هدفتان چیز دیگری است.
نفوذ جریان نوعثمانی‌گرا جدی است. نماینده مجلسی که سکوت کرده باید پاسخگو باشد. پیش‌تر هم برخی نمایندگان رفتارهایی داشتند و کارهایی کرده بودند که به نفع نوعثمانی اردوغان تمام شده است.
وزارت اطلاعات باید با نمایندگانی که رفتار اردوغان را با سکوت خود تأیید می‌کنند، برخورد کند.
لعنت بردشمنان ومغرضان به ایران سرافراز، ازهرقوم وقبیله وطایفه ای که هست.اللهم العنهم جمیعا
چوب خدا صدا ندارد وگرنه ما چکار جنگ ارمنستان و آذربایجان داشتیم که به حمایت از آذربایجان بیانیه بدهیم حالا برگشت یقه خودمون را گرفت، خدایا شکرت به بزرگیت
صحبتای این نماینده خودش خطرناکه
اردوغان آنقدر بی سواد و احمق است که نفهمید این شعر در وصف جدایی آذربایجان از ایران سروده شده است و سروده یکی از هموطنان آذری ما بوده است که در غم جدا شدن آران از ایران گفته است اگر شعر را تا آخر می خواند همین مفهوم به راحتی قابل درک است در حقیقت حماقت اردوغان زیر سئوال بردن الهام علیف و دستگاه حکومتی اش بود و اگر شعر را کامل می خواند بازگشت آران به ایران منظور بوده است.
یاشاسین آذربایجانیم
دوست عزیز
خوبه که هر چند وقت یکبار قانون اساسی کشورمان را مطالعه کنیم. هر چند که اغلب اصول آن درست اجرا نمی شوند.
به طور مثال اصل 15
اصل‏ پانزدهم: ‎‎‎‎‎زبان‏ و خط رسمی‏ و مشترک‏ مردم‏ ایران‏ فارسی‏ است‏. اسناد و مکاتبات‏ و متون‏ رسمی‏ و کتب‏ درسی‏ باید با این‏ زبان‏ و خط باشد ولی‏ استفاده از زبانهای‏ محلی‏ و قومی‏ در مطبوعات‏ و رسانه‏ های‏ گروهی‏ و تدریس‏ ادبیات آنها در مدارس‏، در کنار زبان‏ فارسی‏ آزاد است‏.
نماینده تبریز دقیقا داره کار اردوغان رو تایید میکنه و در حال رواج فرقه گرایی هست ، ما در ایران فقط یک ملت ، یک پرچم و یک زبان رسمی میخواهیم و اینکه شما با زبان بیگانه ترکی سخن میگید در حالیکه نژاد شما ایرانی هست هیچ افتخاری داره که اگه داشت در حکومت های آذری صفویه ، افشاریه و قاجار زبان رسمی ایران را پارسی قرار نمیدادن
به این نماینده حالی کنید که قره باغ طبق تاریخ جزو خاک آذربایجان نبوده و ادعا علیف دروغ میباشد لطفا برید تاریخ بخوانید نا سلامتی شما نماینده مجلسید و دارید همان حرفهای جمهوری جعلی آذربایجان را تکرار میکنید وبه آنها پر و بال میدهید همین پشتیبانیهای نادرست شما سبب زبان درازی آنها درباره ایران هم شده و ادعا دروغ آذربایجان جنوبی را مثل قره باغ دارند . لطفا کمی هوشیار باشید.
سخنان این نماینده تبریز ترویج رسمی پانترکیسم از تریبون مجلس است و رسما ادعای تجزیه طلبی نموده است. پانترکیسم همه جا نفوذ کرده است. اگر مواظب نباشید در ظرف کمتر از 5 سال بخشهای ترک نشین ایران پر پر میشود.
در هر استان به لهجه و زبان خودشون برنامه پخش میشود. در ضمن ایشون تهران و با استانبول اشتباه گرفتن.
این نماینده که صراحتا خواهان جدایی آذربایجان از ایران است ،یعنی نفهمید چی گفت
وقتی ذوق زده میشید از دور زدن تحریم آمریکا توسط دوستان همسایه و مسلمان و برادر متوجه نیستید امثال ترکیه و عربستان و امارت و اسراییل همه و همه نوکز و خدمتگزار و دلال آمریکا هستن حالا شما از این نوکران انتظار کمک و همراهی دارید ؟!!! واثعا میفهمید دارید چیکار میکنید ؟!! یک بچه دو ساله میفهمه نمیشه به این کشورهای به اصطلاح برادر !! اعتماد کزد !!! راهش اینه این نوکران و کارگزاران و دلالان رو کنار بزنید بشینید مستقیم با رییسشون صحبت کنید تا دست نیاز به نوکران نداشته باشید که تحقیرتان کنند !!
آذربایجان خودش اشغال شده است
این ی الف بچه شدع نماینده........
این بنده خدای فرقه گرا آب نمی بینه وگرنه خوب میتونه زیرآبی بره و شناگر خوبیه!
مرگ که چه عرض کنم بهتر از وطن فروشی ه حالا هر قومیت که در ایران زندگی می کند اگر تعصب کشور دیگری را داشته باشند این بی شرفی ه این خاک که قبلا ها خیلی بیشتر بوده و توسط بی عرضه ترین حکمرانان ایران از دست رفته هنوز به ایران تعلق داره و قطعا روزی فرا خواهد رسید به دامن کشور باز می گردد ایران جوانان دارد که در هیچ کجای دنیا از لحاظ تعصب به سرزمین پیدا نخواهد شد
یک گریزی به گروهک و کردها زد یک سری به زبان فارسی و فارسها زد بجای محکومیت اراجیف اردوغان از آزادی قره باغ گفت و البته طلبکار هم بود که ایران بما چه مشغولیت قومی داریم
اولا تو چکاره بوده ای که سوسنگرد را حفظ کرده باشی؟ سالهاست که شعار و عملتان قوم گرایی است و با پوشش زبان جلو می روید و آنقدر حواستان پرت است که نمی دانید بر مبنای زبان شماها فقط باید در حیطه شهرهایتان بمانید!
من نمیدانم مشکلشان با تورک ها چیست ؟مگر ما اذربایجانی ها تورک ها چه ظلمی به شما کردیم؟در طول تارقخ هزاران بار از شما دفاع کردیم ،از خودمان هم بیشتردوستان داریم ،چرا باید شاهد توهین به خودمان باشیم؟چرا باید هویت ما تورک ها را زیر سوال ببرید و ما را اذری بخوانید؟چرا باید هویت بک ملت زیر سوال برود؟واقعا چرا؟
آقای طالبی عزیز الکی مارک نچسبون به ایشون
ایشون کاملا معقولانه حرف زدن در مقابل حرفای غیر معقول نماینده مذکور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی