بازدید 5220

رایزنی لاروف و بایراموف درباره اجرای آتش بس در قره‌باغ

دیپلمات‌های ارشد روسیه و جمهوری آذربایجان در گفتگو با هم درباره آخرین وضعیت آتش بس در قره باغ کوهستانی و تحولات دیگر در منطقه و جهان رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 12 December 2020
به گزارش تابناک به نقل ازفارس، وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت آتش بس بین باکو و ایروان رایزنی کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جیحون بایراموف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره اجرای بیانیه سه جانبه در مورد آتش بس در قره باغ کوهستانی رایزنی کردند.

وزارت خارجه روسیه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «طرفین در مورد موضوعات بین المللی و دوجانبه، از جمله اجرای توافق سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص آتش بس در قره باغ کوهستانی تلفنی گفتگو کردند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز دهم نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) بیانیه مشترکی را در مورد آتش بس کامل در قره باغ امضا کردند. بر اساس بخشی از این توافق ۱۰ بندی که باعت بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست‌ها برای استعفای «نیکل پاشینیان» از نخست‌وزیری شده است، قرار شد نیرو‌های صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

در این توافق آمده است ارمنستان منطقه کلبجار و منطقه لاچین را تحویل جمهوری آذربایجان خواهد داد و کریدور لاچین را تا عرض ۵ کیلومتر پشت سر خواهد گذاشت. همچنین جمهوری ارمنستان ارتباطات حمل و نقلی بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان