بازدید 22022
پیمانه اقتصادی

مقام مسئول: علت گرانی مسکن، هجوم خریداران غیرایرانی است/ معاون وزیر صمت: گرانی لوازم خانگی در بازار اتفاق می افتد/ پیش بینی روند قیمت طلا/ قیمت عمده فروشی دلار اعلام شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ ارزش دارایکم کاهش یافت، ارزش پالایش یکم چقدر است؟ مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید می‌شود، افت اندک نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، افت ۱۰۰ هزار تومانی نرخ سکه و رشد ۲۱.۳ درصدی تولید خودروی سواری را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 12 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ ارزش دارایکم کاهش یافت، ارزش پالایش یکم چقدر است؟ مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید می‌شود، افت اندک نرخ دلار در صرافی های بانکی و مجاز، افت ۱۰۰ هزار تومانی نرخ سکه و رشد ۲۱.۳ درصدی تولید خودروی سواری را در بر دارد.

بورس مثبت شد

امروز شاخص کل با ۲۱۲۳۱ واحد افزایش معادل ۱.۴۱ درصد به یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۵۵۵۲ واحد افزایش معادل ۱.۴۱ درصد به ۳۹۹ هزار و ۴۴۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۲۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۴۰ درصد به ۴۵۷ هزار و ۲۸۹ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۱۲۰ واحد افزایش معادل ۱.۴۰ درصد به ۲۹۹ هزار و ۴۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۷۲۶۷ واحد افزایش معادل ۱.۳۱ درصد به دو میلیون و ۱۰۳ هزار و ۷۱۷ واحد، شاخص بازار اول با ۱۸۸۲۷ واحد افزایش معادل ۱.۶۹ درصد به یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۱۶۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۱۳۱۱ واحد افزایش معادل ۱.۰۴ درصد به ۳ میلیون و ۴۰ هزار و ۸۲۶ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در دو میلیون و ۲۱۹ هزار نوبت معاملاتی، ۱۵ میلیارد و ۷۲۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز شنبه ۲۲ آذر ۹۹ / رنگ سبز بر تن شاخص کل

گزارش بورس امروز شنبه ۲۲ آذر ۹۹ / رنگ سبز بر تن شاخص کل

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات امروز بازار بورس ارزش سهام عدالت با افزایش ۱.۰۵ درصدی همراه بود. شاخص بورس امروز با رشد بیش از ۲۱ هزار واحدی همراه بود که باعث افزایش ارزش سهام عدالت شد. در پایان معاملات امروز، ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به حدود ۱۱ میلیون و ۳۳ هزار تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته، بیش از ۱۱۴ هزار و ۹۴۶ تومان افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۸۱۸ تومان رسیده است.

ارزش دارایکم کاهش یافت

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با افت ۱.۲۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۸ هزار و ۸۶۰ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۷۷۲ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۲.۹ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۸ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. 

ارزش پالایش یکم چقدر است؟

قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت ۰.۱۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰ هزار و ۱۴ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۵ میلیون و ۷ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش ۰.۲۵ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰ هزار و ۱۰ تومان معامله شد. /نبض بورس

ارزش پالایش یکم امروز ۲۲ آذر ۹۹ چقدر شد؟

 

مقام مسئول: علت گرانی مسکن، هجوم خریداران غیرایرانی است

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت مسکن در کل کشور را متری ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: علت بالا بودن قیمت متوسط مسکن در اهواز، هجوم خریداران غیرایرانی به خوزستان برای خرید مسکن بوده است. این اتفاق در چند ماه اخیر رخ داده و تا پیش از آن، اهواز شهر گران‌قیمتی در بخش مسکن نبوده است. به گفته این مقام مسئول، گران‌ترین شهر کشور از نظر متوسط قیمت مسکن، تهران با قیمت هر مترمربع ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ارزان‌ترین، کهگیلویه و بویر احمد با متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین متوسط قیمت مسکن در شهرهایی، چون خوزستان برابر متری ۲۳.۵ میلیون تومان، فارس متری ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، اصفهان متری ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ایلام متری ۴ میلیون تومان، بیرجند متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، بجنورد متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کرمانشاه متری چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و اراک و زنجان نیز بالاتر از ۱۰ میلیون تومان بوده است. متوسط قیمت مسکن در سایر مراکز استان‌ها زیر متری ۱۰ میلیون تومان بوده است.
 

مرغ و تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار است اما دلالان و واسطه‌ها بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری و ساماندهی این بخش است.
 

افت اندک نرخ دلار در صرافی های بانکی و مجاز

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۶۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه هفته قبل، ۷۰ تومان ارزان‌تر شد. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۳۰۵۳۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۵۳۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز پایان هفته قبل، ۲۰ تومان ارزان‌تر شده است.

قیمت عمده فروشی دلار اعلام شد

بر اساس آخرین اطلاعات بازار متشکل ارزی، نرخ دلار آمریکا ۲۵۶۰۰ تومان و نرخ یورو نیز ۳۰۶۳۶ تومان تعیین شده است. بازار متشکل ارز ایران یک بازار عمده فروشی نقدی (اسکناس) ارز مابین کارگزاران این بازار (شامل بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) است. کارگزاران این بازار می‌توانند به استناد ماده ۷ دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران، ارز خریداری شده از این بازار را حداکثر یک درصد بالاتر از نرخ بازار متشکل ارز ایران، در صرافی‌های خود به صورت خرده فروشی عرضه نمایند.
 

افت ۱۰۰ هزار تومانی نرخ سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان معامله شد. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه به چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۶۵ هزار تومان فروخته شد.

پیش بینی روند قیمت طلا

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت اکثریت قابل توجهی درباره روند قیمت طلا وجود نداشت. در نظرسنجی هفته جاری ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر معادل ۳۳ درصد به افزایش قیمت و شش نفر معادل ۴۰ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد نظری نداشتند. اما خوش بینی به صعود طلا در میان سرمایه گذاران خرد قویتر بود. در نظرسنجی هفته جاری از سرمایه گذاران ۱۵۰۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۸۲۰ نفر معادل ۵۴ درصد به افزایش قیمت طلا و ۴۲۸ نفر معادل ۲۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۵۹ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

بازار طلا هفته گذشته را تقریبا بدون تغییر به پایان برد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با شش دلار و ۲۰ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۸۴۳ دلار و ۶۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۲ درصد افزایش داشت. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA به کیتکونیوز گفت: میانگین قیمت ۵۰ روزه طلا را زیر نظر دارد. بازار چهار بار در میانگین قیمت ۵۰ روزه شکست خورده است و تصور می کنم تا پایان سال در این کانال معاملاتی بماند. همه تحلیلگران کاهش قیمت طلا را پیش بینی نکردند. آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارد؛ اما همچنان انتظار دارد قیمتها در بلندمدت به سطح بالاتری صعود کنند. برخی از تحلیلگران با توجه به فشار فروش قوی در بازار دلار آمریکا، پتانسیل صعود را برای قیمت طلا پیش بینی می کنند. چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز اظهار کرد، انتظار ضعف بیشتر دلار در هفته جاری را دارد که از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. آدام بوتون، استراتژیست ارشد بازار در فارکس لایو گفت: علاوه بر دلار ضعیف تر، وی به افزایش قیمت طلا خوش بین است، زیرا اواخر دسامبر آغاز دوره فصلی قوی برای این فلز ارزشمند است.

رشد ۲۱.۳ درصدی تولید خودروی سواری

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۵۴۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه است؛ آماری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، رشد ۲۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد. 

معاون وزیر صمت: گرانی لوازم خانگی در بازار اتفاق می افتد

مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صمت گفت: با توجه به رشد ۱۰۰ درصدی نرخ ارز، ۳۰ درصد واردات مربوط به لوازم خانگی از این افزایش تأثیر مستقیم گرفته است، اما گران شدن لوازم خانگی مربوط به گرانی در تولید نیست، بلکه در بازار این اتفاق افتاده است.

احتمال افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است حتی اگر حقوق کارگران در سال آینده صد درصد هم افزایش یابد جوابگوی هزینه های معیشت خانوارهای کارگری نیست. ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا، درباره احتمال افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده و تلاش برخی نمایندگان برای این منظور، گفت: معتقدم حتی اگر صد درصد هم حقوق کارگران افزایش یابد با شرایط موجود اقتصاد کفاف هزینه های معیشت کارگران را نمی دهد. با توجه به نظر مرکز پژوهش های مجلس که خط فقر را رسما ده میلیون تومان اعلام کرده است، دریافتی دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی کارگران فاصله زیادی با هزینه های واقعی خانوارهای کارگری دارد. وی ادامه داد: مباحثی نظیر ترمیم دستمزد کارگران و افزایش حقوق کارگران دو بار در سال هیچ منع و ایرادی ندارد، ولی باید ببینیم چقدر جنبه عملی دارد. تا وقتی که شعار و وعده بدهیم و هیچ راهکار عملی برای آن در نظر نگیریم، نمی توان امیدوار بود که در وضع معیشت و دستمزد کارگران تغییری حاصل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
مگر فروش ملک به غیر ایرانی ممنوع نیست؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
از خودشون میخوان رفع مسئولیت کنند اگه اهواز بخاطر اتباع خارجیه مشکل تهران وسایر شهر ها چیه که قیمت مسکن سر به فلک کشیده؟ ایران تو مسائل املاک قانون خیلی پیچیده ای داره شاید جزء سختگیر ترین کشور ها تو دنیا راجع به فروش ملک به اتباع خارجی باشه الان تو اکثر کشورها بخصوص کشورا های همسایه ملک فروختن به اتباع خارجی جزء اهداف مثبت به حساب میاد که حق تابعیت نیز تعلق می گیره ایران با نگاه بد بینانه و نژاد پرستانه نسبت به اتباع خارجی ضرر کرده که بنظرم تجدید نظر بشه بد نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
همانگونه که خرید ملک توسط ایرانی ها در ترکیه و ارمنستان ارز خارج می کند.
خرید مسکن در ایران به نفع کلی ایران است.
باید تولید بیشتر شود که متاسفانه دولت بی برنامه بوده است
فرای افرادی که حقوق بگیر نیستند و درامدی ندارند چه فکری دارید؟
هزینه های تولید ات دولتی را زیاد میکنید بعد حقوق کارکنان را افزایش میدهید پس من که بیکار هستم و خانه هم ندارم تکلیفم چیست؟
تورم را مهار کنید.
بهترین جای اهواز کیانپارس است . متری ۲۵ تومان با view دایمی فاضلاب . بعد می گه کل اهواز میانگین متری ۲۳ .
چرا مسولان توجه نمی کنند که عراقی ها دارند خانه های اهواز را با قیمتهای بالا میخرند
چطور آنها اجازه دارند تا بعنوان خارجی در ایران ملک و مسکن بخرند ؟
متوجه باشید که در چه شرایطی قرار داریم ؟
ان از ترکیه و آذربایجان و اینهم از اهواز و خوزستان و عراقی ها ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
خرید آنان ارز اوری دارد یا ارز بری؟
خرید ایرانیان خانه در ترکیه و ارمنستان بد است یا خوب؟!
جمع کنید این بساط را از آن ور عراقی ها از آنور پاکستانی ها و افغان ها......
مسئولان به هر بهانه و وسیله ای در خصوص قیمتهای کاذب و گرانی مسکن متوسل می شوند جز عامل اصلی گرانی مسکن!
عامل اصلی گرانی و قیمت های فضائی کاذب مسکن فقط سودجوئی و طمعکاری فروشندگان و املاکی هاست
خدایا چرا بندگانت



نمیزارن یه آب خوش از گلومان برود اون پائین؟
مردم خوزستان کم مشکل ندارن که مشکل بزرگی مثل اتباع خارجی به مشکلات آنها اضافه شود هیچ کشوری در مناطق حساس مرزی مسکن وزمین به اتباع خارجی نمی فروشد خوزستان قلب ایرانه واقعا عجیبه که یه مقام دولتی به این راحتی در مورد فروش املاک به اتباع خارجی حرف میزنه.اهواز با این گرما وگردوخاک شدید ومشکل سیل وفاضلاب وکمبود امکانات شهری نیست که توجه اتباع خارجی رو جلب کنه مگراینکه اهداف دیگه ای پشت این خونه وزمین خریدن باشه باید مسولان هوشیار باشن
خریداران غیرایرانی مسکن نمی توانند بخرند. خلاف قانون است. با متخلفان برخورد کنید
خریدارن غیرایرانی مسکن و گوسفند زنده و گندم و جو و مواد غذایی ایران برای کمبود و گران شدن ان در ایران این چه هدفی را دنبال می کند ... پس وظیفه ی شمای مسوول چیست؟
جناب نیارکی نعل وارونه نزنید
شما و ما خوب میدانیم که گران کردن قیمت کالا را فقط و فقط تولیدکنندگان انجام میدهند قیمت خرده فروشی مشخص است
چه در فروش مواد غذایی چه در فروش لوازم خانگی
میتونید به گزارش چند روز پیش تابناک در خصوص گران کردن ۸۰ درصدی قیمت کارخانه یخچال الکترواستیل مرجعه کنید
خریدار خارجی؟؟؟ خوب ممنوع کن ....مگه کاری داره
مرغ و گوشت چطور؟ اونم خریدار خارجی داره؟ اونم صادر نکن خوب...
عرضه و تقاضای مسکن دچار مشکل است کمبود داریم !!!
جناب مسؤل چراغیر ایرانی ها باید بتونن در ایران ملک بخرن?
با سلام
تعجب میکنم از معاون محترم صنعت که نمیخواهد قبول کند قیمت بازار برایند تولید داخل و واردات است و وقتی گلوی واردات را بسته اید مردم مجبورن جنس داخلی را گران بخرند و تولید کننده داخل هم این را میداند و خیال رقابت ندارد فقط هزینه بی مسولیتی را از جیب مصرف کنندکان میبرنند
هجوم خریداران غیر ایرانی ؟! خوب یه دفعه بگو هجوم خریداران عراقی برای خریدن هر چی زمین و خونه تو خوزستانه . پول ما خیر سر تدبیر و امید به چنان روزگار سیاهی افتاده که دینار آشغال عراق پیشش سلطانه
چنانچه خبر هجوم خریداران غیر ایرانی برای خرید خانه در خوزستان صحیح باشد.از دو جهت برای امنیت ملی خطرناک است.نخست تبدیل اقلیت به اکثریت دوم واگذاری املاک و انتقال مالکیت اراضی به بیگانگان.امیدوارم مسئولین زودتر بیدار شوند.
اتباع خارجی در ایران حق داشتن اموال غیر منقول ندارند معاون وزیر از قانون بی اطلاع است یا در خوزستان قانون کشور دیگری حاکم است؟
آمار خرید مسکن توسط خارجی ها دارید؟بعید است خارجی به ایران برای خرید مسکن بیاید
قیمت مسکن در دهات ایران از
از دبی و استانبول گرانتر است
هجوم خریداران خارجی!!!!!! خداییش این دیگه جک سال بود. اخیرا به حدی معادل دلاری قیمت خونه بالا رفته که خیلی از مردم دارن خونه هاشون رو رد می کنن و می رن توی کشورهای همسایه به ویژه ترکیه با قیمت خیلی پایین تر خونه می خرن. تازه اقامت اونجا رو هم می گیرن.
هجوم خریدارن غیر ایرانی؟؟؟؟؟؟؟مگه تابعیت دارند؟ علت گرانی دلال بازی است.
شما در ایران یک شعار دارید ..کی کی بود من نبودم .... دلار ومسکن خودرو وطلا میوه و روغن وگوشت و مرغ وووووووووووووهمش تقصیر دشمن و خارجی هاست ..شما که خدای نکرده این کار را نکردید...
ببخشید غیر ایرانی یعنی چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
یعنی شمای که ایرانی هستی و نمیدونی غیر ایرانی کی هست...!1
پول خرید خونه رو خودشون میدن؟
یکشنبه ۲۳اذر
بورس همچنان داره میریزه و همچنان دارن تلاش میکنن مثبتش کنن !!!
هی میریزه هی مثبتش میکنن
هی میارنش بالا هی میریزه پایین
دربهترین حالت همین روند ادامه خواهد داشت و بورس درجا خواهد و در بدترین حالت(جنگ) هم که خودتون میدونید چه بلایی سر سرمایه ها خواهد امد !!!
به چه روزی افتادیم که عراقی ها برای تفریج میان ایران و مردم ایران برای کار کردن دارن هجوم می برن آنجا
بارقه امید است اگر خارچیها در ایران مسکن خرید کنند. ا که دنبال ورود سرمایه گذار هستیم. بسازید و بفروشید.از این بهتر اشتغال سراغ دارید؟
این مملکت احمدی نژاد میخاد تا مسکن مهر را راه بندازه تا ارزون بشه احمدی نژاد بود که قیمت مسکن را متعادل کرد اون بود که رویای داشتن خط موبایل و گوشی را برای همه ی ایرانی ها محقق کرد یادتونه فقط عده ی خاصی خط موبایل داشتن؟
پس تا به حال آمريكا متهم اصلي بود كشور ما نمي گذارد كار كنند الان هم مشخص شد اصلا خارجي ها نمي گذارند دولت ما كشور را مديريت كند خدايا به داد ما برس از دست اين دولت
خوب تا حالا فقط دلا لا باعث گروني بودن خارجيا تو بخوان عراقيا هم اضافه شدن ، مگر ما قانوني داريم كه اجازه ميدهد املاك و مستغلات به اسم خارجي سند بزند علي بركت الله روحاني ببينم چه ميكني اين روزهاي اخر ...
بنده مدت چهل سال ساکن اهواز هستم وتاکنون سه بار اقدام به تعویض منزل کردم به جرات اعلام میکنم مسئولین محترم از عدم درایت وآگاهی نسبت به انتشارچنین اخباری اقدام میکنند بنده با هزینه شخصی خودم حاضرم به مدت یک هفته ازپنج محله معروف وغیر معروف اهواز بازدید میدانی کنیم وآمار میانگینی بگیریم تا نشان دهیم مسئولین از آمارواقعی شهر بی خبرند ،این خبر کاملا" تکذیب میکنم واصلا" وابدا" واقعیت ندارد
من دارم برای کارخانه یک ساختمان تولید میسازیم که قیمت زمین آن تقریبا ثابت است ولی

اردیبهشت میلگرد صد تن خریدم کیلویی 6900 تومان به قیمت 690 میلیون
بعد در خرداد 50 تن دیکه لازم شد بازهم شد 690 میلیون یعنی در یک ماه دو برابر
ساندویچ پنل در اردیبهشت دو هزار متر خریدم 500 میلیلون
در خرداد هزار متر خریدم 450 میلیون

در اردیبهشت پیش فاکتور موتور خانه گرفتم 500 میلیون در ابتدای تیر به من گفتند که شده 800 میلیون تا پول برایشان ریختم 130 میلیون تومان دیگر گران شد شد در کل 930 میلیون .

لازم نیست همسایگان از ما ملک بخرند بلکه چون تولید کننده آهن میتواند آهنش را با دلار آزاد صادر کند قیمت آهن هم دلاری است لوازم و تاسیسات هم تابع قیمت آهن و یا ابزار آلات وارداتی دلاری است
و چون قیمت دلار از پارسال دو برابر شده قیمت مصالح نیز دو برابر شده مگر اینکه دولت برای صادرات آهن عوارض وضع کند
اتفاقا ۳شنبه پیش دونفر ازعرب اومدن توی بنگاه و بعد که باهاشون صحبت کردم گفتن از دوحه اومدیم قطری بودن و گفتن اقامت آلمان هم دارن و میگفتن خسته شدیم از قطر و اروپا دلمون هوای بارندگی و فاضلاب اهواز و خوزستان رو داره و نفس تنگی دلمون میخاد وگرد وخاک و از امنیت اونجاها خسته ایم دلمون میخاد موبایلمونو بزنن.
ما که هیچ شغل دولتی نداریم تکلیفمون چیه.حقوق کارمندا هرسال بالا میره،نصف سال تعطیلن.بازنشست میشن تا آخر عمر حقوق دارن.ازجیب مردم دارن میخورن بازم صداشون بلنده
مشکل گرانی، کاهش ارزش پول ملی است و کاهش ارزش پول ملی نتیجه سیاست های غلط در عرصه دیپلماسی و البته کاسبان تحریم داخلی !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست