بازدید 7966

انواع تبلیغات وب چیست و هرکدام چه کاربردی دارند؟

یکی از انواع تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در وب‌سایت‌هاست. این نوع تبلیغات مدل‌های گوناگونی دارد که بسیار پرطرفدار هستند. یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات وب امکان سنجش و اندازه‌گیری اثربخشی آن است. ضمن این که تبلیغات وب در دسترس‌تر و آسان‌تر از برخی از انواع دیگر تبلیغات است. در این مطلب با انواع تبلیغات وب و کاربرد آن‌ها آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۱۰۲۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 12 December 2020

یکی از انواع تبلیغات دیجیتال، تبلیغات در وب‌سایت‌هاست. این نوع تبلیغات مدل‌های گوناگونی دارد که بسیار پرطرفدار هستند. یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات وب امکان سنجش و اندازه‌گیری اثربخشی آن است. ضمن این که تبلیغات وب در دسترس‌تر و آسان‌تر از برخی از انواع دیگر تبلیغات است. در این مطلب با انواع تبلیغات وب و کاربرد آن‌ها آشنا می‌شوید.

تبلیغات بنری

اگر برایتان سوال است که تبلیغات بنری چیست باید گفت تبلیغاتی که به شکل بنر در وب‌سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرند، تبلیغات بنری هستند که به دو شکل ثابت و متحرک دیده می‌شوند و در دسته نخستین تبلیغات کاربردی قرار دارند. این نوع تبلیغات جنبه‌های مفید زیادی برای تبلیغ‌دهنده دارند. به عنوان نمونه علاوه بر آن که آگاهی از برند را افزایش می‌دهند، ترافیک وب‌سایت شما را نیز بالا می‌برند.

تبلیغات بنری متحرک یا همان گیف‌ها به دلیل داشتن ظریفت بالا در جذابیت بصری مخاطبان را به خود جذب می‌کنند. همچنین با بررسی اثرگذاری این تبلیغات به وسیله رصد کردن نتایج آن امکان بهینه کردن آن برای تبلیغ‌دهنده فراهم است.

تبلیغات بنری ضعف‌هایی هم دارد. مثلا این‌که مخاطب آن هدفمند نیست، استفاده بیش از اندازه آن ممکن است برای بازدیدکننده آزاردهنده باشد، ساخت بنر هزینه‌بر است و این‌که اگر حجم محتوای سایت زیاد باشد، امکان دیده شدن بنر کاهش می‌یابد. شاید به دلیل وجود این نقاط ضعف، استفاده از این نوع تبلیغ به مرور رو به کاهش می‌رود و جای خود را به انواع دیگر می‌دهد. 

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) یکی از محبوب‌ترین روش‌های انجام تبلیغات در فضای اینترنت است. این مورد به تبلیغاتی اشاره دارد که در آن تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ خود به رسانه ناشر مبلغی پرداخت می‌کند و در غیر این صورت، مبلغی محاسبه نخواهد شد. بنابراین کسب درآمد از تبلیغات کلیکی، امکان‌پذیر است.

یکی از دلایل محبوبیت تبلیغات کلیکی امکان هدفمندسازی آن است. در تبلیغات کلیکی شما می‌توانید تنظیمات مختلف کمپین‌ها را بر اساس اطلاعاتی که از مخاطبان خود دارید تغییر دهید. به عنوان نمونه می‌توانید منطقه جغرافیایی کاربران خود، دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند، اپراتور موبایلی که به آن‌ها سرویس می‌دهد، ساعت زمانی نمایش تبلیغات و رسانه‌های نمایش‌دهنده را با توجه به اطلاعاتی که از مخاطبان خود دارید انتخاب کنید.

قابل سنجش بودن و سریع بودن هم از دیگر مزایای تبلیغات کلیکی است. اما این نوع تبلیغات معایبی نیز دارد. تبلیغات کلیکی زمان‌برند و به تجربه نیاز دارند. همچنین در این نوع تبلیغات بودجه کمپین‌ها زود مصرف می‌شود درحالی که گاهی تبلیغ، منجر به فروش نخواهد شد.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا نیتیو خود از زیرمجموعه تبلیغات کلیکی است که برای برندهای بزرگ دارای ارزش و اهمیت زیادی است. مزیت تبلیغات همسان یکپارچگی و هماهنگی با قالب ظاهری سایتی است که در آن قرار می‌گیرد و باعث می‌شود هم تجربه کاربر از بازدید آن آزاردهنده نباشد و هم هویت بصری وب‌سایت حفظ شود. همچنین در تبلیغات همسان، نرخ CTR افزایش می‌یابد و کسب درآمد قابل توجهی از تبلیغات برای صاحبان سایت به‌دست می‌آید.

تبلیغات همسان در سه فرمت درون‌متنی، تبلیغات اسپانسری در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات به صورت مطالب پیشنهادی ارائه می‌شوند.

تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ یک تکنیک تبلیغاتی است که این امکان را برای برندها ایجاد می‌کند که حتی پس از آن‌که بازدیدکنندگان وب‌سایت را ترک کردند، پیش چشم آن‌ها قرار بگیرند. این تکنیک با استفاده از ردیابی بازدیدکنندگان از طریق کوکی در وب‌سایت شما اجرا می‌شود و این امکان را برای فروشندگان ایجاد می‌کند که تبلیغات خود را به همان افراد، در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های دیگر هم نمایش دهند. علت آن‌که تبلیغ کالایی که در وب‌سایت یک برند دیده‌اید، در سایت‌های دیگر شما را تعقیب می‌کند همین است.

تبلیغات عملکردی

تبلیغات عملکردی به روش‌های بازاریابی آنلاینی اشاره دارد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای انجام اکشن (Action) مورد نظرشان به شبکه تبلیغاتی یا رسانه نمایش‌دهنده تبلیغ مبلغی پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر، این نوع پرفورمنس مارکتینگ تنها به نتیجه حاصل از تبلیغات توجه دارد. از نمونه برنامه‌های تبلیغاتی مبتنی بر پرفورمنس مارکتینگ می‌توان به کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA) و پرداخت به ازای نصب (CPI) اشاره کرد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای انجام اکشن مورد نظر یا نصب اپلیکیشن هزینه پرداخت می‌کنند.

امکان نظارت و بهینه‌سازی آسان، ریسک پایین و مبتنی بودن بر بازگشت سرمایه، از جمله مزایای تبلیغات عملکردی محسوب می‌شوند.

انواع تبلیغات وب چیست و هرکدام چه کاربردی دارند؟

حال که می‌دانید تبلیغات ریتارگتینگ، تبلیغات کلیکی، تبلیغات عملکردی و تبلیغات همسان چیست، وقت آن است که پس از نیازسنجی درباره برند خود، یکی از آن‌ها را که برایتان بیشترین نتیجه را در پی خواهد داشت انتخاب کرده و از همین حالا شروع کنید!

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار