بازدید 10509

احضار چهار وزیر به بهارستان

وزرای تعاون،‌ علوم، صنعت و کشور در هفته پیش رو با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 11 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ هفته گذشته به مجلس تقدیم شد، رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ بیشترین دستور جلسه کمیسیون‌های مجلس را هفته پیش رو به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که مهمترین دستور جلسه کمیسیون‌های، انرژی، برنامه و بودجه، عمران، فرهنگی، کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، کمیسیون ویژه جهش تولید و کمیسیون قضائی و حقوقی نیز باحضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بررسی بودجه ۱۴۰۰ در هفته پیش رو است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در هفته پیش رو بررسی بودجه در بخش‌های مختلف با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی مربوط را در دستور کار دارد و در روز دوشنبه ۲۴ آذرماه قرار است وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمانیدگان در این کمیسیون حاضر شود.

مشکلات وزارت تعاون با حضور وزیر در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی مجلس نیز علاوه بر رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۰، روز دوشنبه ۲۴ آذرماه از رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص کیفیت اجرای طرح مثبت زندگی و بررسی مطالبات معلولان و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مشکلات مربوط به این وزارتخانه دعوت کرده است.

روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه نیز مدیران منابع انسانی قوه مقننه، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در خصوص کیفیت همسان سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی حاضر خواهند شد.

نشست کمیسیون اقتصادی با رییس قوه قضائیه

کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه ۲۴ آذرماه نشست مشترکی با رییس قوه قضائیه برگزار خواهد کرد.

همچنین روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی تقاضای چهل و هفت نفر از نمایندگان مجلس برای اعمال ماده (۲۳۴) آئین نامه داخلی در خصوص «چرایی تاخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور» و پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون اقتصادی حاضر می‌شود.

استماع گزارش وزیر اطلاعات و وزیر دفاع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

روز یکشنبه ۲۳ آذرماه استماع گزارش هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به کشور ونزوئلا به منظور نظارت بر روند انتخابات پارلمانی آن کشور، استماع گزارش‌های وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرماندهی محترم نیروی انتظامی در خصوص نحوه عملکرد بودجه سال جاری در دستور کار این کمیسیون است.

همچنین این کمیسیون در روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه نیز برای استماع گزارش وزیر اطلاعات در خصوص نحوه عملکرد بودجه سال جاری تشکیل جلسه می‌دهد.

سوال برخی نمایندگان از وزیر کشور در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها

کمیسیون امور داخلی و شوراها در روز یکشنبه ۲۳ آذرماه از نماینده مرکز پژوهش‌ها و ریاست سازمان برنامه و بودجه برای ارائه توضیحات پیرامون کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور دعوت کرده است.

این کمیسیون علاوه بر بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بخش‌های مربوطه، از وزیر کشور در روز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان دعوت کرده است.

تسریع در ساخت واکسن کرونا در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی می‌شود

کمیسیون بهداشت و درمان نیز بررسی لایجه بودجه ۱۴۰۰ و بررسی راهکارهای اجرائی تسریع در ساخت و تولید واکسن کرونا را باحضور مسوولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی برای روز یکشنبه ۲۳ آذرماه برنامه ریزی کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صنایع مجلس حاضر می‌شوند

کمیسیون صنعت و معدن مجلس نیز علاوه بر رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۰ در هفته پیش رو، وز دوشنبه ۲۴ آذرماه از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کرد است تا «علیرضا رزم حسینی» درباره درخواست انجام تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد.

همچنین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره بررسی درخواست انجام تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران روز دوشنبه ۲۴ آذرماه در کمیسیون صنایع و معادن حاضر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان