بازدید 7607

ادعای وزیرخارجه مغرب درباره روابط با تل آویو

وزیر خارجه مغرب مدعی شد: برقراری تماس مجدد با تل آویو به معنای عادی سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی نیست.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 11 December 2020


به گزارش تابناک، وزیر خارجه مغرب در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اظهار داشت: دفتر ارتباط با تل آویو تا سال ۲۰۰۲ در رباط دایر بوده، اما برخی تصمیمات مستلزم تماس مجدد با اسرائیل است و این به معنای عادی سازی مناسبات با تل آویو نیست.

ناصر بوریطه با رد اینکه به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی توسط آمریکا در قبال از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته‌است، تصریح کرد: مغرب از ابتدای دهه ۹۰ قرن گذشته میلادی با تل آویو رابطه داشته‌است.

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه ( ۲۰ آذر ) طی یک پیام توئیتری از برقراری روابط کامل دیپلماتیک بین رباط و تل آویو خبر داد و نوشت: مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده را به رسمیت شناخت. بنابراین، شایسته است که ما امروز حاکمیت این کشور بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم.

به نوشته روزنامه الرای الیوم، به دنبال انتشار خبر عادی سازی روابط رباط با تل آویو، شاه مغرب اعلام کرد: رباط در نظر دارد یک خط مستقیم پروازی بین مغرب و اسرائیل راه اندازی کند .

محمد ششم تصریح کرد: مغرب می‌خواهد مناسبات خود را در زمینه‌های اقتصادی و فناوری با اسرائیل توسعه دهد و بر همین اساس، دفتر ارتباط میان دو طرف باز گشایی می‌شود.

در همین حال، شاه مغرب در تماس تلفنی با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد: موضع رباط درخصوص حمایت فلسطین ثابت است و مغرب از تشکیل دولت مستقل فلسطینی در کنار دولت تل آویو حمایت می‌کند.

مغرب بعد از اردن، مصر، امارات ، بحرین و سودان ششمین کشور عربی است که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرده‌ است.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار