بازدید 5640

واکسن کرونا فعالان بازار نفت را خوشحال کرد/ برنت از 50 دلار عبور کرد/ پیش بینی 2021 چیست؟

با خوش‌بینی به آغاز توزیع واکسن کرونا، قیمت نفت خام در معاملات روز پنج‌شنبه جهش کرد و قیمت نفت برنت از ۵۰ دلار فراتر رفت.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ 10 December 2020

واکسن کرونا فعالان بازار نفت را خوشحال کرد/ برنت از 50 دلار عبور کرد/ پیش بینی 2021 چیست؟

با نگرانی از انفجار در میدان نفتی موصل عراق و خوش‌بینی به آغاز توزیع واکسن کرونا، قیمت نفت خام بیش از ۳ درصد در معاملات روز پنج‌شنبه جهش کرد و قیمت نفت برنت از ۵۰ دلار فراتر رفت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با نگرانی از انفجار در میدان نفتی موصل عراق و خوش‌بینی به آغاز توزیع واکسن کرونا، قیمت نفت خام بیش از ۳ درصد در معاملات روز پنج‌شنبه جهش کرد و نفت برنت برای اولین بار از ماه مارس به بالای ۵۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، تا ساعت ۲۱:۵۳ به وقت تهران، ۳.۵۴ درصد یا ۱.۷۳ دلار جهش کرد و به ۵۰.۵۹ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین غرب تگزاس آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳.۶۰ درصد یا ۱.۶۴ دلار جهش کرد و به ۴۷.۱۶ دلار رسید.

به نقل از مهر؛ بازارهای نفت پس در واکنش به گزارش حمله تروریستی به دو میدان نفتی کوچک عراق ملتهب شده‌اند هر چند دولت عراق اعلام کرده است که این حمله نتوانسته است اختلالی در تولید نفت این کشور ایجاد کند.

واکسن کرونا فعالان بازار نفت را خوشحال کرد/ برنت از 50 دلار عبور کرد/ پیش بینی 2021 چیست؟

پیش‌بینی بازار نفت در سال 2021

در حالی بهای نفت برنت از رقم 50 دلار عبور کرده است که پیش تر، موسسه رتبه‌بندی مودیز اعلام کرده بود: قیمت نفت خام برنت در سال 2021 بیشتر در بازه 40 تا 45 دلار در هر بشکه در تغییر خواهد کرد.

بر اساس گزارش این موسسه، در میان مدت، قیمت‌ها در بازه 45 تا 65 دلار در هر بشکه خواهند ماند، اما عمدتا در مرز پایین این بازه قرار خواهند داشت.

خبرگزاری تاس به نقل از این گزارش نوشت، با توجه به این قیمت‌ها، تولیدکنندگان تلاش خواهند کرد، تا تنها ارزان ترین ذخایر نفتی را طی 3 تا 5 سال آینده توسعه دهند. برای توسعه منابع با حاشیه سود بالا، شرکت‌ها به قیمت‌های 50 تا 55 دلار در هر بشکه نیاز دارند.

این آژانس هچنین انتظار دارد که ذخایر نفت و محصولات نفتی در جهان همچنان بالا بماند و با سرعت پایینی کاهش یابد.

کارشناسان مودیز اعتقاد دارند، پس از عملکرد ضعیف در سال 2020، بازار نفت در سال 2021 شروع به بهبود کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار