بازدید 6848

جان کری: تغییر اقلیمی یک بحران وجودی است

نماینده ویژه رئیس جمهوری منتخب آمریکا در امور اقلیمی گفت: تغییر اقلیم یک بحران وجودی است و زندگی در این سیاره در معرض تهدید قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 10 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جان کری روز چهارشنبه با انتشار یک پیام ویدئویی افزود: اما همه اینها، حس یاس و ناامیدی نیست؛ ما یک فرصت مهم داریم که مسیر خود را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه جو بایدن برای پیروزی در نبرد با بحران آب و هوایی ما را به چالش می‌کشد، اظهار کرد: من آماده ام که این مساله را پیگیری کنم.

نماینده رئیس جمهوری منتخب آمریکا در امور اقلیمی ادامه داد: احساس کردم که باید به دولت بازگردم، برای اینکه همچون بسیاری از آمریکایی‌ها و مردم جهان، من فرزندانی دارم، پدر بزرگ هستم و آیند آنها و آینده سیاره ما در معرض خطر قرار دارد چرا که تغییرهای شگرفی رخ می‌دهد.

کری اضافه کرد: پست من یک نقش جدیدی است که به نگاه رئیس جمهوری بایدن برمی‌گردد که می‌خواست یک نفر در شورای امنیت ملی باشد تا درباره تعامل و مذاکرات جهانی در خصوص تغییرات اقلیمی مسئول باشد.

وی تاکید کرد: ما باید کشورهای دیگر را به میز مذاکره بیاوریم، آمریکا به توافق پاریس بازگردد، با این حال باید فراتر از توافق پاریس برویم. اینکه چگونه می‌توانیم هر کسی را به میز مذاکره بیاوریم، بخش خصوصی، گروه‌های فعال و مردم سراسر جهان که قادر باشند این کار را انجام دهند.

وزیر خارجه دولت باراک اوباما تصریح کرد: هر کسی می‌داند که این یک بحران وجودی است. حیات روی سیاره تهدید می‌شود و من احساس کردم که هم این چالش و هم حل آن یک ضرورت است.

کری خاطرنشان کرد: این فرصتی برای بهبود زندگی است نه یاس و ناامیدی و توانایی ما در امنیت بیشتر مردم نه کم کردن آن است. رئیس جمهوری بایدن ما را به چالش کشیده است تا در صحنه نبرد تغییرات آب و هوایی پیروز شویم و فرصت ها، مشاغل، تکنولوژی‌ها، محصولات و بازارهای جدید بسازیم.

نماینده ویژه رئیس جمهوری منتخب آمریکا در امور اقلیمی که مستقیم گزارش‌ها را به بایدن ارائه خواهد داد و عضوی از شورای امنیت ملی هم خواهد بود، در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی هم گفت: بحران اقلیمی به طور کلی تهدیدی برای امنیت ملی است زیرا مخل زندگی روزمره انسان‌ها در سراسر جهان است.

کری ابراز امیدواری کرد بتواند همه طرف‌ها را در اجلاس ماه نوامبر ۲۰۲۱ گلاسکو گرد هم آورد و افزود می خواهد تا سال ۲۰۵۰ تولید کربن شرکت‌ها، صفر شود و اندازه گیری‌هایی را برای پیگیری پیشرفت آنها انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر را ترسیم کرد، افزود: ما باید به مردم نشان دهیم که کشورها بین سال‌های ۲۰۲۵ ، ۲۰۳۰ ، ۲۰۳۵ چه کاری انجام می‌دهند. شما فقط نمی‌توانید یک هدف ۳۰ یا ۴۰ ساله را تعیین و وانمود کنید که ما به این توافق عمل کرده‌ایم.

وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در پاسخ به این سوال که آمریکایی‌ها باید چه فدارکاری برای رسیدن به اهداف آب و هوایی بایدن باشند، قاطعانه پاسخ داد که هیچ تاثیر منفی بر زندگی مردم نخواهد داشت.

کری خاطرنشان کرد: تلاش برای حل بحران آب و هوا به این معنا نیست که شما باید فداکاری کنید یا کیفیت زندگی خود را از دست بدهید. در حقیقت، ما مشاغل بیشتری با درآمد بهتری خواهیم داشت و من معتقدم که در نتیجه تغییراتی که در اینجا وجود دارد ، کیفیت زندگی بالاتری را خواهیم داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا پس از روی کار آمدن، از توافق بین‌المللی آب و هوایی پاریس خارج شد و دستور داد استخراج از معادل زغال سنگ را از سر گیرند.

چین

نماینده ویژه رئیس جمهوری منتخب آمریکا در امور اقلیمی در پاسخ به این سوال «هنگامی که چین همچنان از نظر تجارت و امنیت ملی به عنوان یک رقیب و تهدید احتمالی در نظر گرفته می‌شود، ایالات متحده چگونه در مورد شرایط آب و هوایی قصد همکاری دارد» به ماهیت تاریخی مشارکت‌های تکامل یافته اشاره کرد.

کری اظهار کرد: تاریخ پر است از ملت‌های مخالف، ملت‌هایی که رقیب و بالقوه دشمنانی هستند که در اطراف چیزهای ضروری دور هم جمع می شوند. آب و هوا برای چین به همان اندازه ضروری است که برای ما است.

وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا مسائل مهم در مورد تجارت، سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار را حل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل