بازدید 20712

پادشاه عربستان سعودی به عراق نامه فرستاد

پادشاه عربستان سعودی امروز نامه‌ای را توسط وزیر تجارت کشورش به رئیس جمهور عراق فرستاد.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۴ 08 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی امروز دوشنبه نامه‌ای را توسط وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری کشورش به رئیس جمهور عراق ارسال کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این نامه به تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به منظور تحکیم امنیت و ثبات پرداخته شده است.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد، امروز میزبان «ماجد القصبی» وزیر تجارت و بازرگانی و هیئت همراه او بود.

بر اساس این بیانیه، در این جلسه روابط نزدیک میان دو کشور برادر عربستان و عراق و دو ملت برادر آن و راه‌های تقویت این روابط در همه زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور عراق هم در این دیدار بر اهمیت توسعه روابط میان دو کشور و تقویت افق‌های همکاری در همه زمینه‌ها و اجرای توافق‌ها و یادداشت‌های تفاهم به امضا رسیده میان دو کشور در زمینه‌های اقتصاد، سرمایه گذاری و مبادله تجاری و تقویت آن به سمت همکاری و هماهنگی مشترک بیشتر در راستای تحقق منافع دو ملت تاکید کرد.

وزیر تجارت عربستان سعودی هم بر پایبندی عربستان به حمایت از ثبات عراق و تقویت همکاری میان دو کشور در همه زمینه‌ها و همکاری در زمینه‌های اقتصاد، سرمایه گذاری و تجارت در راستای تحقق منافع دو ملت برادر تاکید کرد.

وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری دولت سعودی بامداد امروز (دوشنبه) همراه با تعدادی از تجار و سرمایه‌گذاران عربستانی وارد فرودگاه بغداد شد.

ابتدای ماه نوامبر یک هیأت سعودی به نمایندگی از شورای هماهنگی عراق-عربستان به بغداد سفر کرد. این شورا ماه پیش نشستی با حضور وزرای خارجه دو کشور از طریق ویدئوکنفرانس برگزار کرد.

دولت سعودی و عراق از زمان روی کار آمدن «مصطفی الکاظمی» در بغداد، توافقات و یادداشت تفاهمات متعددی امضاء کرده‌اند. چندی پیش نیز گذرگاه زمینی «عرعر» میان عراق و عربستان پس از ۳۰ سال بازگشایی شد.

نخست‌وزیر عراق و، ولیعهد عربستان سعودی در ۲۱ آبان ماه در یک نشست مجازی توافقی ۹ بندی میان دو کشور امضاء کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان