بازدید 7080
۳

پمپئو مدعی تقلب در انتخابات ونزوئلا شد

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری مدعی تقلب در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه در ونزوئلا شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 07 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی تقلب در انتخابات پارلمانی ونزوئلا شد.

«مایک پمپئو» در صفحه توئیتر خود با بیان این ادعا نوشت: در انتخابات ونزوئلا تقلب روی داده است. نتایجی که دولت غیرقانونی نیکولاس مادورو آن را اعلام خواهد کرد بیانگر خواست مردم ونزوئلا نیست. آنچه امروز برگزار شد تقلب و خیال است نه انتخابات.

انتخابات پارلمانی ونزوئلا روز یکشنبه برگزار گردید.

این انتخابات که پیش بینی شده بود بیش از ۲۰ میلیون نفر از ملت ونزوئلا در آن شرکت خواهند کرد، چالشی بزرگ برای حزب طرفداران دولت و مخالفان محسوب می‌شود.

قانونگذاران ونزوئلایی هر پنج سال انتخاب می‌شوند؛ آخرین انتخابات ۲۰۱۵ برگزار شد و نمایندگان مجلس آتی که امروز یکشنبه انتخاب می‌شوند، از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۱ کار خود را برای یک دوره پنج ساله آغاز می‌کنند.

بر اساس اصلاحیه جدید ستاد انتخابات ونزوئلا، با افزایش تعداد نمایندگان مجلس که در حال حاضر ۱۶۷ عضو دارد، از مجلس آینده به ۲۷۷ نفر افزایش خواهد یافت.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که اگر در انتخابات پارلمانی ششم دسامبر (۱۶ آذر)، مخالفان پیروز شوند، وی آماده کناره‌گیری از قدرت است.

وی تاکید کرده که سرنوشت او با تصمیم مردم ونزوئلا رقم خواهد خورد. در این انتخابات، مردم ونزوئلا ۲۷۷ نماینده را برای مجلس ملی این کشور انتخاب خواهند کرد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا که به انتخاب مجدد مادورو منجر شد، خوان گوایدو رهبر مخالفان با زیر سوال بردن انتخابات، مادورو را غاصب قدرت و خود را به دلیل مقام «ریاست کنگره ملی» بر اساس قانون اساسی، رئیس جمهوری قانونی خوانده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
هرجا که آنها را راه نمی دهند مدعی تقلب هستند
کدوم انتخابات؟
تازه شده مثل آمریکا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر