بازدید 11001
بیانیه معاونت جوانان و دانشجویان جبهه ایستادگی ایران اسلامی به مناسبت روز دانشجو ۹۹

جوان انقلابی هیچگاه منزوی نمی شود

معاونت جوانان و دانشجویان جبهه ایستادگی ایران اسلامی به مناسبت روز دانشجو بيانيه اي صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ 06 December 2020

به گزارش تابناک، در بيانيه معاونت جوانان و دانشجویان جبهه ایستادگی ایران اسلامی به مناسبت روز دانشجو بآمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ .

سوره مبارکه محمد آیه (7)

 

شانزدهم آذر در تقويم تحولات سياسي این کشور ، یادآور شهادت شهیدان معظم : بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی و طلیعه جنبش دانشجویي براي رهايي ملتي بود که آرمان استقلال طلبی، آزادی خواهی و عدالت جویی آن پايمال بيگانگان و حکومت استبدادي تحت حمایت آنها شده بود. آرمانهایی که بعدها پس از نومیدی از ایدئولوژی های غربی و شرقی در خوانش اسلام انقلابی شریعتی به انقلاب اسلامی ۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) منجر شد. جنبش دانشجویی و انقلابی از آنجا زنده بودن و پویایی خودرا نشان داد که از همان ابتدای انقلاب تا به امروز صیانت از شعار ایدئولوژیک انقلاب یعنی : استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده و هموار مدافع و پاسدار این میراث گرانبهای امام راحل (رض)بوده است.

در شرایط خطیر امروز که جبهه دشمنان و طمع­‌کاران به دانشگاه و دانشجو، سناریوهای متنوع و زنجیره‌ای برای انحراف جنبش دانشجویی ، جوان و انقلابی کشور و خاموش ساختن ندای استکبارستیزی، حق‌طلبی و آرمانخواهی آن را دنبال می‌کنند؛ بازخوانی و تأمل در نقش دانشجو در تحقق آرمان‌­ها و شعار های اصیل انقلاب اسامی و ظرفیت‌‌سازی‌های موثر برای تضمین پیشرفت ایران اسلامی به‌سمت فتح قله‌های ممتاز جهانی از جمله گزاره‌­های مهم و تعیین‌کننده فراروی یکایک دانشجویان شریف، بصیر و آینده‌نگر به شمار می‌رود.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به شایستگی از جوانان به عنوان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی یاد کرده‌اند، و آینده روشن و نویدبخشی را با تکیه بر آنان، برای شکوفایی ایران اسلامی تبیین کرده‌اند.

دشمنان این نظام مقدس باید بداند جوانان و دانشجویان انقلابی و متعهد این کشور همواره آگاه بوده و در سنگر دانش، آماده دفاع از سربلندی و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی می باشند و با تمام توان و با کار و تلاش مجاهدانه و عالمانه، برای رشد و شکوفایی علمی و فن آوری کشور می‌کوشند و در این مسیر جوانان ما نیز همچون دانشمند پر افتخار سردار فخری زاده از جان خود مایه می گذارند و از هیچ تهدیدی هراس ندارند و ان شاءالله در این عرصه نیز همچون توانمندی های مختلف دفاعی کشور سربلند و پیروز در عرصه های جهانی خواهند بود.

معاونت جوانان و دانشگاهیان جبهه ایستادگی ایران اسلامی ضمن گرامیداشت روز دانشجو ، همچنان حامی آرمان های اصیل جنبش دانشجویی است و با انتقاد به تلاش های برخی از مسئولین کشور برای به انزوا کشیدن جنبش های جوان و انقلابی با تاکید بر جمله مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) که فرمودن : « جوان انقلابی هیچگاه منزوی نمی شود .»

از مسئولین خواستار تسریع در بازنگري رويه هاي منفعل کننده دانشگاه و دانشجویان است، چرا که پویایی هر جامعه ای منوط به سرزندگی دانشگاه و جوانان دانشجو و مشارکت دانشگاهیان در تصمیم سازی های حیاتی جامعه و ارائه راه حل های عالمانه برای خروج از بحران هاست. از سویی دیگر اکنون که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ قرار داریم، از عموم دانشگاهیان به ویژه دانشجویان و تشکل های دانشجویی دعوت می شود که فعال و پویا برای احیای سرزندگی و خروج از انفعال جامعه کمک کنند و آگاه باشند که انفعال سیاسی، منجر به پذیرش سرنوشتی است که غیر ما برای ما رقم خواهد زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی