بازدید 8722

خودروسازان پشت ترامپ را خالی کردند

شب گذشته شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که همگام با جنرال موتورز از حمایت ترامپ در جلوگیری از اعمال قانون جدید آلایندگی در کالیفرنیا عقب نشینی کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 05 December 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی نیسان ژاپن شب گذشته اعلام کرد که همانند جنرال موتورز از حمایت از ترامپ در تلاش برای جلوگیری از اعمال قانون آلایندگی جدید در کالیفرنیا عقب نشسته است. هفته گذشته هم جنرال موتورز گفته بود که دیگر از دعوی قضایی که ترامپ علیه ایالت کالیفرنیا برای جلوگیری از اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی در این ایالت به راه انداخته، حمایت نخواهد کرد. در واقع این اقدامی است که به نفع جو بایدن، نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا ارزیابی می‌شود. 

نیسان در بیانیه خود آورده: ما مطمئن هستیم مذاکرات سازنده در میان فعالان صنایع خودروسازی، دولت بایدن، و مقامات ایالت کالیفرنیا می‌تواند به ایجاد استانداردهای ملی مشترک که با افزایش بهره‌وری و تامین نیازهای رانندگان همگام خواهد بود، منجر می‌شود. 

دو شرکت پیش‌تر در سال 2019 به همراه دیگر شرکت‌های خودروسازی نظیر تویوتا و فیات در تلاش برای جلوگیری از اقدام کالیفرنیا برای اجرای قوانین سختگیرانه‌تر در حوزه آلایندگی و بهره‌وری خودروها از ترامپ  حمایت کرده بودند. البته هنوز هم شرکت‌هایی نظیر مزدا، هیوندا و کیا، میتسوبیشتی و سوبارو و همچنین انجمن ملی نمایشگاه‌داران آمریکا پشت ترامپ ایستاده‌اند.

فعالان صنعت خودروی آمریکا روز پنجشنبه دیداری با یکدیگر داشته‌اند ولی هنوز هم در این باره که چگونه خواسته‌های خود را پیش ببرند اختلاف دارند. 

بایدن اعلام کرده که افزایش تولید خودروهای برقی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های دولت وی خواهد بود و قرار است برای ساخت 550 هزار ایستگاه شارژ میلیاردها دلار سرمایه‌ گذاری کند.

در سال 2019 چند شرکت از  جمله فورد، هوندا، فولکس واگن و بی.‌ام.‌و، به صورت داطلبانه توافقنامه‌ای را با مقامات کالیفرنیا برای کاهش آلایندگی خودروها امضا کردند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی