بازدید 10168
باخت شش گله به اسپانیا عمدی بود!

افشاگری اشپیگل از کودتا در تیم ملی آلمان علیه لو

کد خبر: ۱۰۱۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 05 December 2020

۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ نتیجه‌ای عجیب در تاریخ فوتبال آلمان ثبت شد! اسپانیا ۶ - ۰ آلمان، نتیجه‌ای که حتی شاید هنوز هم کسی باورش نشود. مسابقه‌ای که افتضاح شروع شد، افتضاح ادامه پیدا کرد و با نتیجه‌ای فوق العاده افتضاح به اتمام رسید، اما ماجرا چیست؟

به گزارش تابناک ورزشی و به نوشته اشپیگل، بعد از فاجعه جام جهانی ۲۰۱۸، یواخیم لوو برای کاهش فشار نسبت به خودش نام متس هوملس، توماس مولر و ژروم بواتنگ را برای همیشه خط زد و اعلام کرد این ۳ بازیکن دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. در آن زمان این حرکت لوو بسیار شجاعانه قلمداد شد و همه منتقدین بر این باور بودند که آینده‌ای درخشان با تصمیم شجاعانه اش در انتظار مانشافت و خود لوو است، اما چیزی نگذشت که با بازگشت هوملس به دورتموند (رفع فشار‌های زیاد روحی) و سرکار آمدن هانسی فلیک (دستیار سابقش) در بایرن به عنوان سرمربی، بواتنگ و به خصوص مولر به اوج شکوفایی خودشان رسیدند. حالا دوباره نوک پیکان منتقدین به سوی لوو چرخید و خلاصه همه آن‌ها این بود که چرا لجاجت را تمام نمی‌کنی و این ۳ بازیکن را دعوت نمی‌کنی؟

مدتی بعد از آن حجم از انتقادها، بایرن با درخشش مولر به عنوان قلب سیستم هانسی فلیک به بهترین و درخشان‌ترین شکل فاتح تمامی جام‌های ممکن شد و به نقل از یک منبع آگاه (که به لوو بسیار نزدیک است) او بعد از نیمه نهایی لیگ قهرمانان به فکر دعوت دوباره مولر به تیم ملی بود، اما به خاطر ترس از منتقدین و رسانه‌ها مبنی بر اینکه او در هر ثانیه یک اشتباه می‌کند [تیتر کیکر](یعنی همه تصمیماتش همیشه اشتباه بوده و اشتباهاتش طوری است که پس از یک اشتباه مرتکب اشتباهی جدید می‌شود که هیچ ربطی به اشتباه قبلی ندارد)، منصرف شد و در مجموع نمی‌خواست تصمیمی بگیرد که به اذهان عمومی پاسخگو باشد که چرا قبلاً تصمیمی گرفته‌ای که اکنون پشیمان شوی. او قلبا آرزوی بازگشت هر ۳ ستاره (مولر، بواتنگ و هوملس) را در آن زمان داشت، اما ترسش از منتقدین باعث شد فعلا بی خیال این موضوع شود و در زمان بهتری هر ۳ را دعوت کند، پس یک تئوری چید و با اولیور بیرهوف آن را به اشتراک گذاشت! نکته جالب اینجاست که خود بیرهوف نیز در همان لحظه عاشق این طرح شد و آن را قبول کرد!

لیگ ملت های اروپا| نتیجه بازی اسپانیا و آلمان | اسپانیا آلمان را ۶تایی کرد  | دیلی فوتبال

۱۳ نوامبر تونی کروس هافبک ۳۰ ساله و کاپیتان دوم آلمان‌ها در یک مصاحبه‌ای اعلام کرد که بازی‌های ملی واقعا به ضرر بازیکنان است و بازیکنان را همچون برده‌ای در اختیار فیفا تشبیه کرد. این همان چیزی بود که لوو و بیرهوف می‌خواستند، یعنی انتقاد از تیم توسط یکی از رهبران تیم و تونی کروس این بهانه را به دست این دو داد. این حرف‌ها از تونی کروس که در انتقادات خیلی صریح و رک است طبیعتا عادی است، اما یک حرکت عجیب از بیرهوف همه را به شوک فرو برد. بیرهوف پس از آن مصاحبه مقابل سایر اعضای مانشافت به تونی گفت که از لیست تیم ملی خارج شده و قرار بر این شد که به مادرید برگردد تا بعد از اتمام بازی‌های ملی در موردش بحث کنند.

بازیکنان که از این حرکت دیکتاتورانه بیرهوف متعجب شده بودند با لوو صحبت کردند و لوو به آن‌ها قول داد که مانع این اتفاق شود و سپس با پادرمیانی ظاهری لوو او در تیم ماند، اما برای عوام فریبی و زهر چشم گرفتن لوو اسم او را از لیست ۱۸ نفره تیم برای بازی با اوکراین (۱۴ نوامبر) خط زد و دلیلش را به دروغ مشکل جزئی عضلانی اعلام کرد.

چیزی نگذشت که درگیری ظاهری داخلی تیم میان رهبران تیم و مدیران تیم به اوج خود رسید. رهبران تیم به جز مانوئل نویر (تونی کروس، ایلکای گندوگان، لئون گورتسکا، لروی سانه و آنتونی رودیگر) به لوو خیلی شفاف گفتند که تمایلی برای بازی مقابل اسپانیا ندارند و از او خواستند که به آن‌ها استراحت بدهند. لوو با حساس خواندن این بازی خواسته آن‌ها را رد کرد. حالا شرایط دقیقا همان طور شده بود که لوو می‌خواست! بازی کردن رهبران در نقش‌هایی که لوو برای آن‌ها پیش بینی کرده بود!

پس از این گفتگو، رهبران تیم به رهبری کروس با بازیکنان نسبتا با تجربه (تازه وارد‌ها نه) صحبتی می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که مقابل اسپانیا طوری بازی کنند که پس از بازی راهی برای لوو باقی نمانده باشد و او پس از این بازی سریعا اخراج شود. آن‌ها به سایر بازیکنان گفتند که لوو به آخر خط رسیده و همه به این نتیجه رسیدند که مقابل اسپانیا با نتیجه‌ای سنگین شکست بخورند. لوو که این حرکت بازیکنان را پیشبینی می‌کرد از قصد خط هافبک تیم را طوری چید که رهبران همگی باهم حضور داشته باشند. تبانی بازیکنان جواب داد و آلمان با ۶ گل مقابل اسپانیا شکست خورد و این همان چیزی بود که لوو می‌خواست!

بعد از این بازی، لوو سریعا توسط فدراسیون احضار شد و خیلی شفاف گفت که کار‌هایی می‌کند که تیم ملی را منظم کند، اما چطور؟ با بازگشت ۳ ستاره‌ای که همیشه عاشقشان بوده! حالا دیگر انتقادی از لوو برای بازگشت این ۳ وجود ندارد و او با اینکار تا حد بسیار زیادی از زیر فشار رسانه‌ها در می‌آید و رسانه‌هایی که تا دیروز به او ترسو میگفتند حالا لقب شوالیه نترس را می‌دهند که به انتقادات گوش میدهد. این می‌تواند طعنه به بیلد باشد که در هر موضوع سریعاً موضع خودش را عوض می‌کند و اصطلاحاً نان به نرخ روز خور است.

اما چرا لوو به تیم دوم بازی نداد و از قصد رهبران را بازی داد؟ او با اینکار می‌خواست به سایرین بفهماند:

۱. که با جوانان نمی‌شود رویای بزرگ داشت و برای همین بود که روز گذشته اولیور بیرهوف اعلام کرد که پروژه جوانگرایی تمام شده و حالا زمان جمع بندی کلی است.

۲. تیم اصلی هم مشکل دارد و باید ۳ مغضوب برگردند، حالا با بازگشت مغضوبین هم لوو اعتبار قبلش را دارد، هم بازیکنان سابقش را دارد که عاشق کار کردن با آنهاست، هم به جوانان میدان داده و دیگر کسی نمی‌تواند انتقاد کند که چرا به جوانان بها نمی‌دهد و هم دیگر تحت فشار نیست.

در این میان نباید نقش اولیور بیرهوف را هم نادیده بگیریم، هوش او در اخراج صوری تونی کروس واقعا کم نظیر است، زیرا او دقیقا کاری را انجام داد که همه در آن ضعف دارند: زیرسوال بردن دموکراسی و به جوش آوردن خون سایر رهبران تیم!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی