بازدید 90406
مرور روزنامه‌های پنجشنبه سیزدهم آذر

ریشه این حجم از کینه نسبت به برجام چیست؟ /مجلس فکری به حال گرانی‌ها بکند / مردم را مجازات نکنید

ارقام کلیدی آخرین بودجه قرن، تقدیم بودجه در غیاب سران دو قوه، با برجام یا بدون برجام؟ پایان ۶۰ روز قرمز در پایتخت، چرا مردم از خودرو داخلی خسته شده اند؟ ملاقات امیر قطر با داماد ترامپ، پایان رکود اقتصادی ایران؟ پیش‌شرط‌های پیش‌فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ و چرا دستور‌العمل وزارت بهداشت در آژانس‌های مسافرتی اجرا نمی‌شود؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۱۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵ 03 December 2020

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز پنجشنبه سیزدهم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که تقدیم بودجه ۱۴۰۰ به مجلس بدون حضور روحانی و قالیباف همراه با تحلیل‌ها و بررسی‌ها درباره ارقام و اعداد لایحه بودجه یکی از مهمترین محور‌های صفحات نخست روزنامه‌های امروز شده است.
مصوبه هسته‌ای مجلس و سرعت تصویب و تایید آن توسط شورای نگهبان همراه با یادداشت‌های انتقادی کارشناسان درباره این مصوبه در کنار بازتاب نگرانی دولتی‌ها از آن نیز دیگر محور مهم گزارش‌های اصلی روزنامه‌های امروز است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 

مردم را مجازات نکنید

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی با عنوان مردم را مجازات نکنید نوشت: معلوم نیست چرا عده‌ای درصدد هستند شیرینی شکست مفتضحانه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری را در کام ملت ایران تلخ کنند. کمااینکه معلوم نیست چرا عده‌ای درصدد بهره‌برداری جناحی از شهادت محسن فخری‌زاده هستند.
کشانده شدن مسائل بسیار مهم و استراتژیک هسته‌ای به سطح دعوا‌های آشکاری میان مجلس و دولت، واقعه‌ای بسیار خطرناک است. انتظار این بود که بعد از جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن محسن فخری‌زاده، تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها و قوای مختلف کشور با اتحاد و انسجام درصدد مقابله با ترفند‌های دشمنان ملت ایران برآیند و آن‌ها را در توطئه‌های خطرناکشان ناکام نمایند، ولی متاسفانه در اینجا اقداماتی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد توطئه دشمنان به نوعی در حال ادامه یافتن است.

ریشه این حجم از کینه نسبت به برجام چیست؟ /مجلس فکری به حال گرانی‌ها بکند/مردم را مجازات نکنید
طرح موسوم به «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که این روز‌ها عده‌ای از نمایندگان مجلس یازدهم درصدد اجرائی کردن آن هستند، از جهاتی زیر سوال است. مهم‌ترین نکته، عدم انطباق این طرح با قانون اساسی است که در اصل ۱۷۶ تصمیم‌گیری مسائل مهمی از قبیل برجام و برنامه‌های هسته‌ای را در دائره اختیارات شورای عالی امنیت ملی تعریف کرده است. یک عضو هیات رئیسه مجلس گفته شورای عالی امنیت ملی با این طرح موافقت کرده، ولی سخنگوی این شورا این ادعا را رد کرده است. دولت نیز از سه طریق سخنگوی وزارت امور خارجه، سخنگوی سازمان انرژی اتمی و سخنگوی دولت، مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام نموده بود. اکنون سوال اینست که چنین طرحی با اینهمه ابهام و اختلاف، چه هدفی را دنبال می‌کند؟


اصل ۱۷۶ قانون اساسی می‌گوید: «به منظور تامین منافع ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس‌جمهور، با وظایف زیر تشکیل می‌گردد.
۱- تعیین سیاست‌های دفاعی – امنیتی کشور در محدوده سیاست‌های کلی تعیین‌شده از طرف مقام رهبری
۲- هماهنگ نمودن فعالیت‌های سیاسی، اطلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر کلی دفاعی – امنیتی.
۳- بهره‌گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدید‌های داخلی و خارجی.»
سخن دولت اینست که تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های هسته‌ای، یکی از بارزترین مصادیق این اصل قانون اساسی است و به همین دلیل طرح موسوم به «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» از حیطه وظایف و اختیارات مجلس خارج است و فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد. به راه افتادن انبوهی از بگومگو‌ها و جنگ لفظی میان دو قوه مجریه و مقننه بر سر این طرح که به رسانه‌ها هم کشیده شده، بهیچوجه به مصلحت کشور نیست به‌ویژه که صاحبنظران معتقدند این طرح به دشمن برای رسیدن به اهدافش کمک می‌کند.


اینکه طراحان این طرح، برای وادار ساختن دولت به عقب‌نشینی، برای عدم اجرای آن مجازات ۲۵ سال حبس درنظر می‌گیرند، روشن‌ترین نشانه بی‌پشتوانه بودن این طرح در عرصه عملی است. آغاز سیر صعودی قیمت‌های ارز و سکه و به دنبال آن‌ها گران‌تر شدن نیازمندی‌های مردم بلافاصله بعد از تصویب این طرح در مجلس نیز به این معناست که این طرح مردم را هم مجازات می‌کند. کسانی که خود را حامی مردم و ناجی آن‌ها از تنگنا‌های معیشتی معرفی می‌کنند، چرا کاری می‌کنند که معیشت مردم دچار سختی بیشتر شود؟


با قطع نظر از اینکه حق با طراحان این طرح است یا مخالفان آن، نکته اصلی اینست که جامعه ما اکنون در شرایطی نیست که تاب تحمل این دعوا‌ها و درگیری‌ها را داشته باشد. ادامه این درگیری‌ها قطعاً به سود دشمنان ملت ایران است. در چنین شرایطی که گوش شنوائی برای پایان دادن به این ماجرای دشمن‌شادکن وجود ندارد، مقتضای مصالح کشور اینست که عقلای طرفین، دور از مداخلات غوغاسالاران، بر مبنای منافع ملی به تصمیم واحدی برسند و مانع شادی بیشتر دشمن و مجازات کردن مردم شوند.

 

ریشه این حجم از کینه نسبت به برجام چیست؟

«جهان‌صنعت» - طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان این حجم از کینه نسبت به برجام نوشت: تاریخ سیاست در ایران نقاط عطف قابل اعتنایی دارد که در یاد تاریخ این مرز و بوم می‌ماند و پاک نمی‌شود. کاری که آمریکایی‌ها و هواداران محمدرضا پهلوی با نخست‌وزیر قانونی وقت محمد مصدق کردند و دولت او را از روی زمین محو کردند و خودش را تا پایان زندگی در یک روستا و در انزوا نگه داشتند از جمله این نقاط عطف در تاریخ ایران به حساب می‌آید. فروپاشی بهت‌برانگیز رژیم شاهی بر اساس نافرمانی مدنی و نخواستن این رژیم…
… از سوی شهروندان ایرانی در یک دوره کوتاه‌مدت نیز از به یادماندنی‌ترین رخداد‌های تاریخی به حساب می‌آید. شروع و پایان جنگ عراق علیه ایران که هشت سال به درازا کشید و بخش قابل اعتنایی از امکانات این مرز و بوم را به خود اختصاص داد در دوره نزدیک‌تر باز هم یک نقطه عطف است. در دهه‌های تازه‌سپری‌شده و در روزگاری که سخن گفتن درباره گفتگو با مقام‌های آمریکایی مجازات داشت، اما نظام سیاسی به این نتیجه رسید که به وزیر امور خارجه ایران اجازه دهد در جریان و در مسیر گفتگو‌های طولانی منتهی به عقد قرارداد برجام با مقام بلندپایه آمریکایی گفتگو کند. قرارداد برجام یک رخداد به یادماندنی است که تاریخ جدید ایران را به پیش و پس از برجام تقسیم کرده است. نکته شگفت‌انگیز درباره یک قرارداد که زیر و رو و پشت و پنهان آن آشکار است و قوای اصلی اداره‌کننده کشور همه آن را تایید کردند، اما با دشمنانی کینه‌ورز روبه‌رو است که هیچ کس دلیل این همه کینه نسبت به آن را درک نمی‌کند.

ریشه این حجم از کینه نسبت به برجام چیست؟ /مجلس فکری به حال گرانی‌ها بکند/مردم را مجازات نکنید
این گروه سیاسی کینه ورز در این سال‌های پس از عقد قرارداد حتی یک روز به این قرارداد امان نداده‌اند تا برای شهروندان آشکار شود چه فایده‌هایی داشته و دارد.
این گروه کینه‌توز و کینه‌ورز به برجام هر رخدادی در ایران که بوی ناامیدی و یأس و شکست دارد را به برجام نسبت می‌دهند و آن گونه بر این کار اصرار دارند که هر آدم عاقل و واقع‌بینی را به شک می‌اندازد که مگر این قرارداد چه کرده است؟ در میان هزاران هزار سرمقاله، یادداشت، گزارش روزنامه‌ای و سخنرانی‌های پرشمار درباره این قرارداد هیچ استدلال کارشناسانه‌ای دیده نمی‌شود که نشان دهد برجام می‌تواند این همه بدبختی به بار آورد. شاید روز‌هایی برسند و بشود در یک فضای مهربان‌تر و مداراجویانه‌تر انگیزه‌های این همه کینه‌ورزی به برجام را واکاوی کارشناسانه کرد و شاید به این نتیجه هم رسید که کینه‌ورزان حقایقی را می‌دیده‌اند. اما دست‌کم تا امروز این حقیقت است که تندرو‌های مستقر در آمریکا به ویژه در میان نئومحافظه‌کاران و جمهوریخواهان که دوستان تل‌آویو هستند نیز دل خوشی از برجام نداشته و ندارند. این همه کینه‌ورزی به برجام باید کالبدشکافی شود.


مجلس فکری به حال گرانی‌ها بکند

احمد نقیب‌زاده استاد دانشگاه در بخشی از یادداشتی که با عنوان مجلس فکری به حال گرانی‌ها بکند در آرمان ملی نوشت: عقل، منطق و تجربه ثابت کرده است که هر واکنشی باید در زمان مناسب انجام شود. اقدام مجلس در تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و همچنین مواضعی که در کیهان و دیگر رسانه‌ها مطرح شده است؛ در نهایت تامین منافع حداکثری را به دنبال ندارد. در شرایط کنونی که اساسا تحریم و تداوم شیوع ویروس کرونا رمق اقتصادی و معیشتی را از جامعه گرفته است، مفاد و لوایحی از این دست می‌تواند مساله خروج از برجام، ارجاع پرونده هسته‌ای ایران از شورای حکام به شورای امنیت و اجماع جهانی را شکل دهد. مفاد این طرح در صورت قانون دقیقا به معنای خروج ایران از برجام است. متاسفانه این آقایان فراموش کرده‌اند که کشور در یک وضعیت خاص دراماتیک سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی قرار گرفته است. معتقدم برخی ارزیابی‌ها درخصوص نقش نفوذ و نفوذی‌ها در داخل کشور جدی است. هر سیاستمداری که از حداقل بینش سیاسی برخوردار باشد، می‌داند در این شرایط تنها منافع ملی باید تامین شود.

ریشه این حجم از کینه نسبت به برجام چیست؟ /مجلس فکری به حال گرانی‌ها بکند/مردم را مجازات نکنید

پس بدیهی است که فردی که به عنوان نخبه سیاسی، رسانه‌ای، نماینده مجلس و... در ساختار سیاست سیاسی ایران حضور دارد؛ به طریق اولی باید با این بدیهیات آشنا باشد. بدون شک باید انتقام ترور دکتر فخری‌زاده گرفته شود، همان‌گونه که اقدام دونالد ترامپ در خروج از برجام، اتخاذ سیاست فشار حداکثری و اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران، اقدامی ناجوانمردانه و ظالمانه است؛ همانگونه که بدعهدی اروپایی‌ها در عمل به تعهدات برجامی‌شان غیر قابل توجیه است و پاسخ آن‌ها باید مدنظر قرار گیرد. اما تک‌تک این اقدامات باید با واکنش هوشمندانه تهران همراه شود تا ضمن برآورده کردن منافع کشور، کمترین هزینه و ضرر را به دنبال داشته باشد. باور کنید کشور دیگر طاقت و تحمل هزینه اضافی را ندارد. روحیه مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی کمی شکننده شده است. باید به این مسائل هم نگاه کرد. اکنون ما باید حواسمان باشد که ضربه نخوریم. با بررسی اجمالی تاریخ ایران این دست ضربه‌ها از داخل کشور کم نبوده است. باید از روی عقل تصمیم گرفت، نه از روی احساسات. نمایندگان به‌دنبال راهکاری برای مشکلات مردم باشند. حضرات برای گرانی مرغ و دیگر کالا‌های اساسی مردم چاره‌ای بیندیشند. چرا این نمایندگان با ندانم‌کاری این‌قدر کشور را به دردسر می‌اندازند؟! اگر نمایندگان فکر می‌کنند که مشکل گرانی‌ها تقصیر دولت است، خوب برای دولت راهکار تعیین کنند. برخی بازی‌های سیاسی و حزبی در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ برای گرفتن کرسی ریاست‌جمهوری اکنون باعث شده است که منافع اصلی ما به حاشیه کشیده شود و حتی قربانی این بازی‌های سیاسی شود. مسائل معیشتی، گرانی‌ها و دغدغه مردم برای حل مشکلاتشان به اهرم فشار این جریان‌ها و در حقیقت بازیچه و قربانی این بازی‌های سیاسی بدل شده و هر کدام با شعار حمایت از مردم به دنبال حمله و تاختن به طرف مقابل است. دریغ از آنکه مشکلات مردم حل شود. این بازی‌های بچگانه حزبی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ در قیاس با شرایط حساس سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی کشور، متاسفانه فقط هزینه و بار اضافی بر کشور تحمیل کرده است. به‌هرحال مساله خروج از برجام، خروج از ان‌پی‌تی یا پروتکل الحاقی، اخراج بازرسان، کاهش سطح بازرسی‌ها، کاهش همکاری با آژانس و دیگر مسائل جزو مسائل راهبردی و امنیتی کشور است که تعیین حدود آن بیشتر در شورای عالی امنیت ملی خواهد بود. ضمن اینکه هوشمندی رهبر انقلاب بر مسائل سیاسی داخلی، منطقه‌ای و جهانی فضای داخل مدیریت خواهد شد تا به دام افراط و تفریط نیفتد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱۴۶
انتشار یافته: ۱۰۰
برجام یک توافق شکست خورده است، گرچه برخی بخاطر سودی که در کاسبی تحریم بقول روحانی دارند مخالفت میکنند، ولی از ظاهر امربرمیاد که غربیهاازهمین حالاشم بفکر دودر کردن برجام و توافق دیگری هستن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
از اول مرده بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
آره شکست خورده است ولی خروج از آن هم دادن بهانه به دشمن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
کینه مردم از برجام دلار سی هزار تومانی و احساس ذلت و ترور و بتن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
بایدن دقیقا همن شروط ترامپ را برای بازگشت به برجام تکرار کرد. برجام جهالت محض است و خروج از برجام عقل مطلق.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مومیایی بـرجام
ناشناس
| Japan |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
به گفته امام ره دنیا بعد از کلی کشت و کشتار به این نتیجه رسید که برای توسعه پایدار باید قدرت به صورت متعادل تقسیم بشه و همیشگی هم نباشه
نظامیان در سیاسیت و اقتصاد دخالت نکنند
سیستم قضایی کاملاً از قدرت سیاسی و نظامی مستقل باشه
همچنین رسانه آزاد باشه تا بتونه مدریت را به چالش بکشه و زیر ذره بین بذاره
...
فیروزکلادشت سر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
برجام اگر فایده نداشت واگر ایران امتیاز داد چرا امریکاازان خارج شد؟ مگر اصولگرایان نمیگویند برجام امتیاز داده پاسه دهند چرا وقتی به امریکا واروپا امتیاز دادیم امریکا باوجود امتیاز ازبرجام خارج شد؟ اصولگرایانپاسخ دهند ایا برجام را صرفا دولت وظریف وبدون هماهنگی تصویب کردند؟ اصولگرایان میگویند برجام را 20دقیقه ای مجلسیان امضاکردند حال به دوسوال این بخش پاسخ دهند اگر برجام با 20دقیه تصویب مجلس شد واین کارراغیرکارشناسی وعجولانه خواندید پس شماچرا5دقیقه ای خروج پروتکل الحاقی را امضاکردید؟ ایا تصویب شماکه 50دقیقه ای بود کارشناسی هست ولی تصویب20دقیقه ای برجام غیرکازشناسی؟ اصولگراین پاسخ دهند درباره تصویب برجام از سورای کشورهاایا ظریف به کشور مراجعه نمیکرد ونزد رهبری وریاست جمهوری ومجلس بند بند پیشنهادات سران نشست را اعلام نمیکرد ونظر اینهارا جویا نمیشد؟ چندبار جناب ظریف خدمت رهبری رسیدند وتمام بندهارا را بعرض ایشون میرساند وپس از تبادل ونظر وخواست رهبری دوباره به نشست برمیگشت ونظر مسئولان را دربندها لحاظ میکرد ایا اینهارا اصولگرایان نمیدانند؟ اصولگرایان پاسخ دهند اگر تصویب20دقیقه ای برجام توسط مجلس مورد نقد اینها بوده وهست چرا شورای نگهبان ومجمع تشخیص مصلحت تائید کردند مورد بازخواست قرارنمیدهند؟کار تصویب مجلس بد بود ولی تائید برجام توسط شورای نگهبان وتشخیص مصلحت خوب وعین صواب؟ اصولگرایان پاسخ دهند ایا نمیدانند درزمان اقای جلیلی8بار پرونده هسته ای به سورای امنیت وشورای حکام رفت ودوبار کشورایارن را دراستانه جنگ قرارداد؟ اصولگرایان بی منطق پاسخ دهید چقدر تحریم درزمان جلیلی تشدید شد؟ اصولگرایان توضیح دهند درزمان جلیلی واحمدی نژاد بخاطر سیاستهای تندروی وافراطگونه چقدر اموال ایران بخاطر ان سیاست درامریکا بنفع امریکا ضبط شد؟ اصولکرایان پاسخ دهند ایا شده یکبار درباره احداث تراکتور سازی دربلاروس که حتی یک تراکتور درانجا مونتاژ تشد وکلی هزینه دران کشور صورت گرفت ازاحمدی نژاد توضیح خواستند؟ ایا اصولگرایان شده یکبار درباره پرونده دکل نفتی گم شده از دستگاه قضا خواهان پیگری ان باشند؟ ایا اصولگرایان نمیدانند اگر برجام برای هیچ منفعتی نداشت لااقل این دولت توانست ایران را بعنوان یک کشورهسته ای به امریکا واروپا بقبولانندایا همینکه امریکا قبول کردند ایران را بعنوان یک کشورهسته ای یک دستاورد نیست؟ ایا برجام بند7پروتکل این امتیاز نیست؟ ایا برجام کل اوموال بلوکه شده زمان جلیلی برای کشور ومردم دستاورد نبود؟ایا اصولگرایان نمیدانند درزمان جلیلی واحمدی نژاد نفت های استخراج شده درعرشه کشتی درجزیره خارک واقیانوس منتظر مشتری بودند تا نفت بفروشیم وارز وارد کشور کنند بلکه بتوانند فقط حقوق کارمندان را بپردازند ایااین بازخواست نداشت؟ اصولگرایان پاسخ دهند مگر یک کشتی نفت به سردار مقدم داده نشد تا بفروشد ودرامدش را خرج ناجا کند ایا این افتخار برای اصولگرایان بود؟ مجلس انقلابی وجهادی پاسخ دهند ایا این مصوبه اخیر صرفا بخاطر ترور شهید وانتقام ازخون شهید بود یا واقعا بهانه ای بود تا دست به انتقام ازدولت ورئیس جمهور بزنمد؟ اصولگرایان عزیز شما میدانید ازکجا کینه بردل گرفتید ؟ ازانجاییکه که ملت ایران دوبار نه محکم به قالیباف ورئیسی گفت وقای قالیباف ازهمان زمان دست ازتخریب رئیس جمهور برنداشت هرکجا چه بادعوت وچه بی دعوت وارد مجالسها شد تا توانست برعلیه رئیس جمهور سمپاشی کردحالا چرا بعد8ماه که بزرگترین ومهمترین وبقولشان درراس امور هست برای معیشت مردم گامی برنداشت؟وگرنه اگر دلتان فکرتان دغدغه تان برای معیشت ومردم بود بخدا اولین گامتان برای مردم بود نه اینکه اولین گامتان استیضاح وطرح سوال ازرئیس جمهور وتوهین به رئیس جمهور و.... تاحدی پیش رفتید کع صدای رهبری را هم دراوردید یعنی اینقدر درکارتان شوری کردید اقایان اصولگرایان جواب دهند چرا برای یکبار درپشت تریبون از رژیم حقوقی دریای خزر اعلام ومواضه تند نگرفتند هیچ بلکه اصلا نامی از رژیم حقوقی دریای خزر نمیبرند چرا؟ مگر دریای خزر جزو خاک ایران محسوب نمیشود
؟ علت سکوت شماها دراین بخش ازحاک ایران چیه؟
اصولگرایانی که به دولت ورئیس جمهور غربگر وغربزده میخوانند وخودشان را معصوم ع ایا دولت خاکی دریایی به امریکا داد یا شماها دادید؟ دوستان اصولگرایان دام روسیه نیفتیدا اگر توانش داشت خودش راازتحریم امریکا نجات میداد روسیه اگر توان داشت نمیگذاشت امریکا خاکش را به چند کشور تقسیم کند اصولگرایان بخوبی میداند همین روسیه عزیزتان دربدترین زمان هم پیمانانش را تنها میگذارد مثل افغانستان کره شمالی بوسنی هرزگوین وعراق .. اصولگریان میدانند درسال 1400شانسی درپیروزی ندارند ومردم ازدست اینها عصبانی هست به رئیس جمهور نظامی روی اوردند تاازاین طریق بتوانند پیروز انتخابات باشند...
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
برجام خوب یا بد یک توافق بین المللی است که تاییدیه سران قوا و رهبری را دارد در ضمن اگر بد است چرا آمریکا خارج شد؟در واقع کسانی مخالف برجامند که از تحریمها میلیارد شدند متاسفانه اشتباه سال گذشته
درر عدم تصویب پولشویی امسال با این طرح در حال تکمیل شدن است خدا بداد ملت برسد که چهار سال باید نمایندگان کار نابلدو افراطی را تحمل کنندرا
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
رای که دلار بکنه سی تومن ندی بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
یادتان می آید سنای آمریکا برای مسوولین ما نامه نوشت و از ایران خواست که برجام را امضانکنند؟؟؟؟؟
تمام این بدبختیاروگرونیارودولت درست کرده مجلس فکری براشون بکنه ؟!عجب منطق وصداقتی دارید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
اره قبلش خیلی خوشبخت بودیم
یادته؟
واقعا برجام كاري نكرد ولي اونايي كه دلسوز هستند با اين تحريم نونستن كاري كنن. دلار 3200تومان اول دولت روحاني چه معنايي داره بشه 27000تومان!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
احمدی نزاد 6 سال دلار را هزار تومان نگه داشت. با آمدن مجلس اصلاحات و مصوبه خروج شورای پول و اعتبار توسط مجلس اصلاحات و به سفارش آقای هاشمی رفسنجانی که فایل صوتی ان موجود است دلار توسط مجلس اصلاحات به 3600 رسید و آقای روحانی و برجامش دلار را به سی هزار رساندند. با شرطی کردن اقتصاد به برجام و نگاه به کدخدا
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
دلار ۳۷۰۰ بود و با فضای امیدی که انتخابات ۹۲ ایجاد کرد ۵۰۰ تومان ان امد پایین ولی در عمل رکود پس از برجام وحشتناک بود چون مردم خوشبینی بیش از حد به ان داشتند و دولت پلن بی موازی ان نداشت و هنوز هم ندارد‌ا
عمر جوانان تلف شد
خنده داره اقای احمدی نژاد هم ادعا میکند در دوره ایشان دلار ازاد ۳۲۰۰ بود در حالی که دلار در دوره ایشان حدود ۳۷۰۰ نوسان میکرد.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
جواب ۱۰۴۴: دلار زمان اقای احمدی نژاد در سال نود و یک ۳۶۰۰ شد در زمان‌مجلس هشتم بود و انجا اصلاح طلبان نبودند
بزرگترین مشکلات جایگاه قانونی شورای عالی امنیت ملی فعلی کشور اینها است

اول اینکه این نهاد باید مستقیم زیر نظر رهبر اداره شود تا از نظرات و سلایق دولتهای مختلف مصونیت داشته باشد.

دوم اینکه قدرت قانونی تصمیم گیری در کشور باید در اختیار یک مجموعه باشد. متاسفانه در کشور ما منابع و مراکز متعهد تصویب قانون نظیر مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فضای مجازی و .‌‌.. را داریم که همه در حال تصویب قانون هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
شلوغ کردن برای پنهان کاری حنا دیگه رنگی نداره اخوی
ارمان جمهوری اسلامی جهان صنعت‌؛ایا اسناد از طبقه بندی در امده سیا را مطالعه کرده اید که چطور دولت مصدق سرنگون شد؟مگر نمیدانید که امریکا با پخش پول عده بسیار بسیار زیادی از ایرانیان را علیه مصدق به خیابان کشید؟؟؟؟ حال چرا فکر میکنید در این اوضاع وانفسای اقتصادی که صد دلار کلی پول میشود ،امریکا و اسراییل نمیتوانند کاری انجام دهند؟
دشمن دانا بلندت می کند
بر زمینت می زند نادان دوست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
فعلا که دوست و دشمن هم زمان دارن ما رو بر زمین می کوبند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
دوست دانا کسی نیتس که همه چیز بده بره بعد بگه خب نشد
روحانی: اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده !!!
جناب روحانی ممکن است دقیقا بفرمایید کدام قسمت از اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده ؟
بر اساس کدام پارامتر اقتصادی واجتماعی این ادعا رامطرح میفرمایید؟
نرخ تورم ؟؟!!!
نرخ بیکاری ؟؟!!!!
نرخ رشد اقتصادی ؟؟؟!!!
وضعیت تولید وبنگاههای تولیدی؟؟؟!!!!
خط فقر ۱۰ میلیون تومانی؟؟؟!!!
خانه متری ۱۵۰ میلیونی ؟؟؟!!!
پراید ۱۳۰ میلیونی ؟؟؟!!!
امار طلاق و خودکشی ؟؟؟!!!
امار بزهکاری وسرقت ؟؟؟!!!
لطفا واضح و شفاف سخن بگویید تا ما مردم عامی هم متوجه فرمایشات شما بشویم
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
همه این مواردی که خودتون گفتین و بالاتر از همه اینها نااگاهی
ناشناس
| Singapore |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
آمریکا فکر میکرد با تحریم ها چون بودجه دولت کم میشه بودجه نیروی نظامی هم کم میشه خبر نداشت که ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
دقیقا اون قسمتیش که سینه جاک بورسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
اقا جان شما که هیچی نمیفهمی اظهار نظر نکن
قابل توجه بورسی های عزیز !!!!
قانون موسوم به لغوتحریمها توسط شورای نگهبان تایید وبه دولت برای اجرا ابلاغ شد !!!
میدونید که بعداز اتمام مهلت دو ماه برای برجام چه اتفاقاتی خواهد افتاد ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مگه برجام الان است عجب ادمی هستید
جعفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
تو چرا اینقدر با بورس مشکل داری؟ هر خبر بدی میاد سریع میگی فردا بورس میریزه و ... ریشه این حجم از کینه تو نسبت به بورس چیست؟!!!!!!!!!!!!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
هیچ اتفاقی نمایفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
جناب جعفری
نحوه انعکاس اخبار اقتصادی وتحلیل یکطرفه وتبعیض امیز وجهت دار جراید وسایتها وصداوسیما به نفع بورس وبرعلیه با ارهای رقیب ان علت تنفرمن ازبورس است
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
معلومه کینه اش به خاطر چیه یعنی شما متوجه نشدید!؟ ایشون دلال دلار تشریف دارند.0
دوخبرمهم وقابل تامل:
تخلیه سفارت امریکا دربغداد
تخلیه فضای هوایی ایران وانتقال پروازهای بین المللی به مسیرهای دیگر
مجلس محترم ، کار منطقی و سیاستمدارانه در جهت منافع ملی ایران ( تصویب این طرح جدید در خصوص برجام و . . . ) را باید زودتر از این انجام میداد . انصافا آقای حسن روحانی و تیم ایشان ، مدیریت و تدبیر لازم را نه بابت مسائل خارجی و نه داخلی ، ندارن و متاسفانه تمام تخم مرغهایشان را به اشتباه در یک سبد اشتباه بنام برجام چیده اند . لطفا منصف باشیم و حرفای جناحی را کنار بذاریم ( در اصل کنار بذارین ) و به این سوال پاسخ بدین : غیر از ایران ، آیا طرفهای مقابل ، لااقل نصف نصف تعهداتشونو عملی کردن و آیا واقعا عملا و نه در زبان ، به برجام پایبند بودن ؟ پس این حرکت مجلس ، انصافا شایسته و قابل تقدیر هستش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
اگر با این بی درایتی که انجام شد و اسرائیل و بن سلمان را خوشحال کرد، چند ماه بعد که با خروج از پروتکل الحاقی و برجام تمام قطعنامه های سازمان ملل برگشت حتی اگر تصمیم به مذاکره گرفته شد دست ایران بسیار خالی خواهد بود مگر اینکه علنا اعلام کنیم که می خواهیم بمب اتمی بسازیم. این تصمیم مجلس بازی در زمین اسرائیل و پمپئو و بن سلمان است. آیا توضیحی وجود دارد که در حالیکه دنیا بطور واضح تروریست بودن دولت اسرائیل را دید و می شد از این موضوع استفاده کرد عده ای اسرائیل را از محل توجه و محکوم شدن خارج کردند؟
آیا نمی شد این طرح را با حوصله و بعدا در مقابل اقدام دولت بعدی امریکا انجام داد؟ با همه اتفاقاتی که برای برجام توسط تیم ترامپ افتاد و بدعهدی که انجام دادند در صورت مذاکره وضع ایران می توانست بالاتر از امریکا و اروپا باشد. ظاهرا عده ای قسم خورده اند که با شعار به ظاهر انقلابی (نه با عمل) در راستای زیان به ملت ایران قدم بردارند.
آیا از خودتان پرسیده اید که چند درصد مردم ایران با این نوع عملکردهای تند موافقند؟
به اعتقاد بنده باید چنین موضوعی در معرض آرای همه مردم ایران قرار گیرد. اگر رای اکثریت مردم این شد که باید با امریکا و سایرین بجنگیم شرایط سخت را همین مردم خودشان باید تحمل کنند که میکنند. اگر هم اکثریت مردم مخالفت کردند هیچ حجت شرعی بر گردن این آقایان انقلابی باقی نمی ماند.
فعلا با مصوبه دیروز مجلس باران در کوهستان میبارد باید دید در فصل بهار که موقع انتخابات است این باران تبدیل به سبلاب بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
نتیجه رای اشتباه و احساسی ما همینه که همچین نماینده بی خردی به مهمترین نهاد کشور میفرستیم. این نتیجه طایفه گری ماست . این نتیجه احساسی بودن ماست. همون رای بی ارزش ما نتیجه خسارتهای جبران ناپذیر به کشور هست. برخی نمایندگان دنبال ماشین شاسی بلند هستن چه میفهمن برجام یعنی چه؟
کاسبان تحریم با هر گونه حرکتی که در جهت رفع بحران حرکت کند مخالف هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
افرین مرحبا . حقیقت همینه
خدایی بعد۸سال این پرسش چیه اخه
نگرانی از ارزان شدن دلار ومرفه شدن همه اقشار جامعه و جایی است
خداییش ریشه وعلت تمام بدبختی های مردم برجام نافرجام است،با این برجام برجامتون خجالت نمی کشید.!!!
تحریم کننده اصلی امریکاست و کشورهای قید شده در طرح مجلس هیچ توانایی برای رفع تحریم ها ندارند انها حتی از شرکت های خودشان که در ایران فعال بودند نتواستند پشتیبانی کنند حال چگونه می توانند تحریم های وضع شده توسط امریکا را لغو کنند
وای بر کسانی که از نتایج مثبت برجام وحشت کردن و همه جور سنگی جلو پای دولت انداختن که یه وقت اثبات نشهکه مذاکره بهتر از جنگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
الآن تو تهران بار ها جنگ شده. حمله به مجلس، حمله به حرم امام خمینی، حمله به رژه نظامیان در خوزستان، ترور شهید فخری زاده.
دیگه چی می خواهی؟
جنگ رو تا تو تهران کشوندن. مارا از جنگ می ترسونید؟
ناشناس
| Poland |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
سایه جنگ مردان جنگ دور میکنند نه تو خنده های عشقت
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
سلام ، چقدر پررو هستند با برجام مرغ شد کیلو ۳۵ دلار شد ۳۰ ، باز میگه چه کینه ای دادید، دانشمند هسته ای رو ترور کردند پدر مردم رو دراوردن باز هم میگه کینه نسبت به برجام،
چه کینه ای وقتی امریکا همه کارت های قبل برجام احیا کرد ما چرا نکنیم سیاست همش خندیدن نیست همین قطر باج نداد یا روسیه یا اذربایجان چرا فکر می کنید درعالم سیاست با حرف زدن میشه همه مشکلات رفع کرد مگه سه سال صبر نکردیم تحریم برداشتن بدتر از قبل برجام شد باید کارتهای هسته ای احیا کنیم وگرنه هیچی به ما نمیدن تمام
اولویتهای کشور :۱.شفافیت آرا در مجلس و دولت در امور غیر امنیتی برای جلوگیری از حوادثی مثل دلار ۴۲۰۰ تومانی و استفاده از رانت آن ۲.مالیات بر مجموع درآمد هر ایرانی به صورت پلکانی (هرچه درآمد بیشتر درصد مالیات بیشتر ) برای جلوگیری از فرار مالیاتی همه صنوف از جمله دلالان و وکلا و پزشکان و کاهش وابستگی به درآمد نفت ..۳.مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ بالا بر سود فروش کالای غیر مصرفی مثل خانه دوم و خودرو دوم و ارز و ...برای جلوگیری از دلالی و سوداگری و هدایت نقدینگی به سمت تولید و بورس و بانکها و پس از کاهش تورم کاهش نرخ سود بانکی ۴.هماهنگی وزارت صنعت و امورخارجه جهت صادرات هدفمند و منظم ۵.اصلاح گمرک و جلوگیری از واردات اقلامی که ضروری نمی باشد و یا در داخل امکان تولید آن وجود دارد مثل خلال دندان و دسته بیل ۶.ساماندهی صادرات مازاد محصولات کشاورزی جهت جلوگیری از کم یاب شدن آن در داخل ۷. پس از قدرتمند شدن کشور از نظر اقتصادی مذاکره عزتمندانه با آمریکا
برجام در هیچ ضمنیه ای برای ملت ما دست آورد نداشت نه اقتصادی نه سیاسی تحقیر آمیز دولت بایدن بخواهد با نشان دادن چند تا شکلات چوبی ملت ودولت ایران همچنان معطل نگه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
ضمینه؟ این کلمه جدیداً وارد فرهنگ لغات شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
ضمینه؟؟؟دوباره بیسواد ها نظر دادند.
،پی بردیم که شورای نگهبان بسیار بسیار سرزنده و آماده بکار است که طرح اخیر را بفوریت و قبل از آنکه جای خودکار آن خشک شود بررسی و تآیید کرد !!! ولی چرا طرحهای مهم اقتصادی از جمله طرح جامع مسکن که برای مردم حیاتی است ماهها معطل این حضرات شده و در حال پوسیده شدن کاغذهای آن است ؟!! حقیقت دو بام وهوا کرد
واقعا متاسفم تو این وضعیت که ما داریم از فقر به لجن کشیده میشیم دارین با هم دعوا میکنید البته حق هم دارید پول بیت المال و دارین مصرف میکنید و اصلا نمیدونید گرونی چیه فقر چیه... اصلا شماها چجوری میتونید برای مردم تصمیم بگیرید در صورتی که زندگیهاتون لاکچریه و ثروتمندید مگه مزه فقر و میچشید که تصمیمات احساسی میگیرید...ا
برجام چيزي نبود جز ببخشيد يك كلاه بسيار گشاد بر سر ملت ايران...وقتي تقريبا همه كارتهاي برنده و داشته هاي خود را تقداً و فوراً ميدهي و در مقابل ان قول كاغذي براي اينده نامشخص و نامعلوم ميگيري...!! دبه در اوردن و زير قول زدن امريكاي ترامپ هم كاملا قابل فهمه... انچه را ميخواستند مفت و مجاني بدست اوردند و چند سال هم با با دودوزه بازي اروپايي ها ما را سر كار گذاشتند... ما در واقع با خودمان براي خلع يد از خومان قرارداد بستيم..! مقاله نويس "جهان صنعت" از چه چيز برجام دفاع ميكند..الله العلم
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
جناب م.چ کارتهای برنده قبلا همشون سوخته بودن، اون موقع که به جای مذاکره بر سر منافع کشو و مردم ، بحث عدالت جهانی و امام زمان و مدیریت جهانی از سوی
احمدی‌نزاد و جلیلی در مذاکرات مطرح میشد و حاصل
آن قطعنامه های سازمان ملل و تحریم ایران میشد اون موقع باید به فکر دست خالی ایران در مذاکرات بعدی بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
اسم دبه که میاد معلوم میشه از چه گروهی هستی!! دبه به دستان کاسب تحریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
از دلار ۳۲۰۰ تومنی قبل از بهم خوردن برجام توسط امریکا و دوستان دلواپس شما
آقای قالیباف و نمایندگان گرامی اصولگرا..
جز بد بختی واسه هیچی نداشتین و ندارین..
وقتی افراد اینچنین وارد مجلس میشن انتظار بیشتری نمیشه داشت..
این نمایندگان با رای حداقلی حق تصمیم گیری در مورد مسائل اساسی کشور را ندارند
ما انتظار داریم که قوه مجریه و مقننه کاری انجام دهند که این گرانی ها تمام شود وگرنه بدانند واگاه باشند کاسه صبر مردم پر ولبریزشده است و دیگر تحمل ندارند حالا خود دانید
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
همه بدبختیها از قوه مجریه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مجریه میخواد مقننه مخالفه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
مثلا تحمل نکنند چه می کنند؟
روحانی با اشتباهاتی که به تمام ساختارهای کشور زد دنبال بهانه ائی بود که با این مصوبه مجلس مطمئن باشید که در پایان مهلت دولتش خواهد گفت اگه مصوبه مجلس نبود الان آمریکا داشت کفش مسئولین ایرانیها رو واکس میزد ولی مجلس و طیف مجلسیان مانع شد.
دمشون گرم
این دولت تا ابد ول کن برجام نافرجام نبود
انتظار داشتن 7 ماه دیگه مملکت رو معطل وعده های دروغ غربی ها نگه دارن
کاری که 7 ماه دیگه باید میشد الان شد
گام بعدی خروج از ان پی تی
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
خب بعدش استاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
ظاهرا شما از گرسنگی و بدبختی مردم یا خبر ندارید یا از آن خیلی
! خوشحال میشید! خوب فرض کنید برجام مرده و کشور هم هیچ منبع درآمدی نداره بفرمایید راهکار شما مرفه بی درد چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
۱۴۰۰ هم مذاکره نکنین.ولی ...
بارفتن روحانی وجهانگیری وتیمشان تمام مشکلات مردم به تدریج برطرف می شود.شک نکنید.تاوان اشتباه انتخاب افرادناکارامد رابدجوری پرداختیم.مردم متوجه همه چیزشدند.
تو رو خدا یکی به آقای قالیباف بگه به خاطر اینکه چهار پیش بهش رای ندادن مردم را مجازات نکنه
مردم طاقت شون تموم شده
من نمی دونم منطق روزنامه جمهوری اسلامی چیه، که میگه شیرینی شکست ترامپ، دشمن دشمن هست چه ترامپ چه بایدن، ما از گذشته های قلل ترامپ چه خیری دیدیم که الان از بایدن ببینیم، ثانیا دولت محترم لا این مصیبت رو سر ملت دراوردن و حالا با ترفندمخالفت مجلس فرافکنی میکنه
این بهترین هدیه به دشمنان کشور بود
منتظر قطعنامه های شورای امنیت باشید
طرح خروج گازانبری از برجام توسط رئیس و مجلس نهایتاً کلید خورد و شوای نگهبان سریعاً بر آن مهر تائید زد. تا خدایی ناکرده با تغییر فرد موثر در عدم توفیق برجام جایگزین دیگری که با آن موافق است گردد. جبهه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم تمام سعی خود را در واپسین روزهای فشار حداکثری بر پیکر این کشور وارد کردند و در دقیقه +90 شاهد گل به خودی بر پیکر مدافعه این ملت مظلوم و بزرگوار باشند. در هر صورت بنا بر تجربه پیامد هر عملی نهایتاً متوجه این ملت بزرگوار می شود نه گردانندگان امور ( نام مسئولان نمی شود گذاشت چون هیچ یک جوابگو و مسئولیت پذیر نیستند). بدانید بازی (سیاسی، جناحی، .....) شما تماشاگرانی بنام ملت آگاه دارد
کدام برجام؟؟؟هشت سال از عمرمون گذشت با بزک نمیر بهار میاد
ریشه کینه نسبت به برجام را از کاشفان تحریم و دلالان سکه و ارز باید پرسید
نمایندگان مجلس اصلابه فکراسایش مردم نیستن خودشون که مشکلی ندارن ماهانه دویست میلیون میادحسابشون ،خونه مفت هم دراختیارشون ازقدیم گفتن ادم سیرازگرسنه خبرنداره سواره ازپیاده!!!!!!!
آقا مجلس ۵درصد دارد به ملت ایران ظلم میکنه
از عمر برجام چه قدر مانده؟؟؟؟
برای رفع تحریمهای امریکا علیه ایران طبق برجام در سال اخر اجرای برجام باید کنگره اجازه اتمام تحریمها را بدهد و در ازای ان مجلس ایران هم پروتکل الحاقی را از اجرای داوطلبانه به دایم تبدیل کند
تصویب واجرای این دو کار در مجالس دو کشور ؟؟؟؟؟
دولتهای امریکا به سبب وابستگی کشورهای دیگر به انها در اقتصاد در ازای کلی امتیاز جدید می ایند مثلا ۱۰ درصد تحریمها را ملغی میکنند که ان هم روی کاغذ است و تئوری و باید اراده برای لغو تحریم ها در عمل باشد ایا هست؟؟
وای وای از برجام شیرین و شهدو بهانه به کام ناکارامدان
اگر برجام بد بود سه سال اول روحانی قیمت دلار ثابت نمی موند و تورم تک رقمی نمیشد. دعوا جناحی است و هر کسی میخواهد منافع برجام به اسم او تمام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
تورم بالا داشتن و سرکوب دلار نشان خوب بودن ندارد
در ضمن در سال 92 و در دولت قبل دلار ثابت شده بود و تا 2 سال قبل برجام هم ثابت بود
دلیل اصلی دشمنی سیری ناپذیر عده ای با برجام اینه: بعد از سال 88 اصولگرایان در این خیال که اصلاح طلبان به دلیل اتقاقات 88 برای همیشه از صحنه ی سیاست ایران محو شدن رویاهایی طولانی مدتی برا خودشون متصور بودن که دیگه هیچ مزاحمی در سپهر سیاسی ایران ندارن اما زیرکی اصلاح طلبان در حمایت از روحانی و ایده ی مذاکره و تعامل با دنیا رشته هاشون رو پنبه کرد و جالبتر اینکه در 96 هم تصور شکست از روحانی رو نداشتن چون قدرت و تریبون داشتن و خیال میکردن مردم از کلید روحانی ناامید شدن. هر چند اصلاح طلبان با حمایت از روحانی و شریک بودن در قدرت در اثر عملکرد ضعیف دولت در برابر بحران‌ها و از طرفی به کما رفتن برجام با خروج ترامپ پایگاه اجتماعی شون رو از دست دادن و نمود عینی ش انتخابات مجلس یازدهم بود اما باز هم طیف تندرو اصولگرا همچنان از برجام به کما رفته میترسن چون اگه احیا بشه و اوضاع برگرده به قبل از ترامپ دوباره امید مردم با تثبیت اوضاع اقتصادی زنده میشه و در انتخابات 1400 قدرت به اصولگراها نمیرسه. فقط خواب آشفته ی اصولگرایان برا 1400 دلیل اصلی این همه دشمنی با برجام. اگه نه الان ظرفیت هسته ای کشور به اندازه ی قبل از برجام و بدون مشکل در صحنه ی بین الملل در حال فعالیت هست. اینو خودشونم میدونن عزیزان اصولگرا
برجام که کار این دولت هستش حالا اگه در دولت بعد که انشاله مال خودمون بود اگه صلاح دیدیم تقویتش میکنیم
مصالح ملی و مردم هم کشک
ریشه این همه پا فشاری و دوست داشتن برجام چیست؟!
باید همه قبول کنیم که از بین ما رفته.
تکنیک اصولگرایان این است که اول مشکل درست میکنند تا بعدا برای حل آن قهرمان شوند
فکر کنید از برجام خارج شدید و غنی سازی ۱۰۰ در صدی را انجام دادید بعدش چی ؟؟؟بمب اتم که بگفته رهبری حرام است پس چکار می کنید ؟؟؟ آیا حاضرید ۸۰ میلیون آدم در بد بختی و گرانی زندگی کنندچرا صدای آیات عظام ‌وسیاسیون شنیده نمی شود شما برای اینده کشور مسولید
چه سوالی کینه نسبت به برجام.مردم نسبت به هر طرح فشل و هر دولت بی تدبیری ناراحت هستند
چه سوالی کینه نسبت به برجام.مردم نسبت به هر طرح فشل و هر دولت بی تدبیری ناراحت هستند
مجلس روی کار آمد دنبال وام خانه ماشین بود ندچرا همان اول فکری برای برجام نکردندچون ترامپ سرکاربود دست نگه داشتندتادیدند ترامپ شکست خورد دیدند بزودی تحریم برداشته میشه دست پاچه قانون ضد برجام تصویب کردند حا لااگر یک قانون برای آسایش مردم باشد تا آخر مجلس طول می کشد
مجلس کاری کنه پس دولت چکارست.
با چه رویی از برجام حرف می‌زنید.
کینه نسبت به برجام ملت رو چی فرض کردید.
برجام مثل عشق یک طرفس
چند ساله چرا به فکر گرانی و فشار بر مردم نیفتادین حالا که مجاس طرح هسته ای را تصویب کرده به دادو فریاد افتادین و مجلس را عجول خطاب میکنید دولتی که صبح جمعه متوجه گرتنی بنزین بشه بکارامد نیست
به نظرم آقایون مقدار زیادی دلار خریده بودن ارزان شد واسه اینکه ضرر نکنن این طرح ودادن دلار گرون بشه بفروشن کل ماجرا همینه
مجلس بدون پشتوانه مردمی ازاین بهتر نمیشه
این نماینده ان رفتن دلار خریدن بعد قانون تصویب کردن
ریاست جمهوری آقای روحانی رو به سه دوره می‌شه تقسیم کرد:
- دوره‌ی «تقصیر دولت قبل است»
- دوره‌ی «تقصیر ترامپ است»
- دوره‌ی «تقصیر مجلس است»
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی