بازدید 9862

قطر با وزارت دفاع آمریکا توافقنامه نظامی امضا کرد

وزارت دفاع قطر توافقنامه نظامی با همتای آمریکایی خود امضا کرد که مربوط به فعالیت‌های دریایی و بندر السفن در دوحه است. این توافقنامه در جریان مراسم استقبال از فرمانده نیروی دریایی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه به امضا رسید.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 01 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری قطر، در جریان دیدار ساموئل بابارو، فرمانده نیروی دریایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و سرلشکر غانم بن شاهین الغانم، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح قطر مواضع مشترک بین نیرو‌های قطر و نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا و نیز راه‌های تقویت و توسعه این روابط بررسی شد.

همچنین کاردار سفارت آمریکا در دوحه از عمق روابط استراتژیک بین دو کشور ابراز خرسندی کرد.

پیش از این خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در دوحه با مقام آمریکایی دیدار کرده بود. اخیرا روابط نظامی بین دو کشور به منظور تقویت امنیت و صلح بین‌المللی و مبارزه با تروریسم تقویت شده است.

این همکاری در امضای چندین توافقنامه و سفر‌های متقابل بین مقامات نظامی عالی رتبه دو کشور و آموزش‌های نظامی مشترک ارتش دو طرف نمود پیدا کرده است.

این دو کشور در زمینه نظامی روابطی ویژه‌ای دارند به طوریکه حدود ۱۳ هزار سرباز آمریکایی که اکثرا از نیرو‌های هوایی هستند در پایگاه "العدید" در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب دوحه مستقر هستند.

آمریکا از این پایگاه برای عملیات علیه داعش در عراق و سوریه استفاده می‌کند؛ پایگاهی که در برگیرنده بیشترین حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان