بازدید 9443

آگهی فروش، سارقان منزل را لو داد

کد خبر: ۱۰۱۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 30 November 2020

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی از انهدام باند سارقان منزل خبر دارد و گفت: تا کنون یکی از اعضای باند دو نفره دستگیر شده است و تحقیق پلیسی برای دستگیری متهم دوم پرونده ادامه دارد.

به گزارش میزان، سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی گفت: چهاردهم مهر ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۲۳ نیاوران تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار تیمی از کارآگاهان مبارزه با سرقت منزل قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، ساعت ۱۴:۳۰ سی و یکم شهریور ماه از منزل خود واقع در خیابان نیاوان خارج شدم و در ساعت ۱۸:۰۰ به منزلم مراجعه که متوجه به هم ریختگی سرقت تعدادی از اموال منزل از قبیل: ۲ دستگاه دریل، ۲ دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه تبلت، یک هلی شات و یک قاب ساعت در مجموع به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدم و در این ارتباط به شخصی به اسم فریدون مظنون هستم.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران توضیح داد: شاکی علت معرفی فریدون به عنوان مظنون را به کارآگاهان این گونه بیان داشت، فریدون از دوستانم است که روز سرقت با اصرار او برای تفریح و پرسه زنی در شهر همراه وی شدم و احیانا در غیابم، همدستان وی مرتکب سرقت شده اند.

این مقام انتظامی ابراز داشت: کارآگاهان در گام اول تحقیقات، با هماهنگی‌های قضائی، فریدون را احضار، ولی وی پس از حضور در پلیس آگاهی منکر اطلاع از سرقت شد و اظهار داشت نقشی در سرقت نداشته است که پس از اعزام به دادسرا بدلیل عدم وجود ادله کافی بلاقید آزاد شد.

سرهنگ شریفی گفت: در ادامه شاکی بیست و ششم آبان ماه به پایگاه یکم مراجعه و طی ارائه اظهارتی بیان داشت قصد خرید ابزار از سایت دیوار را داشتم که متوجه شدم یکی از ابزار‌های به سرقت رفته من که دریل شارژی به مارک dewalt بوده توسط شخصی به قیمت ۱۶۰ میلیون ریال در فضای مجازی آگهی شده است.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با هماهنگی‌های قضائی شخص شخص آگهی کننده به نام مهران را جلب کردند، گفت: مهران گفت، دو مرد به نام‌های کمیل و فریدون با دردست داشتن فاکتوری بنام خود دستگاه دریل را به قیمت روز به صاحب مغازه که من در آن کارگر هستم، فروختند که با هماهنگی صاحب مغازه من آن را برای فروش در سایت دیوار آگهی کردم.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه در صد‌های اطلاعاتی تصویری یکی از فروشندگان دریل به نام فریدون از آرشیو عکس‌های متهمان حرفه استخراج و به رویت مهران رسید، اضافه کرد: با هماهنگی‌های قضایی فریدون دستگیر و در بازجوئی‌های پلسی به ساختن فاکتور جعلی با همکاری یکی از دوستانش و فروش آن به مهران معترف شد.

وی افزود: فریدون در خصوص نحوه انجام سرقت به کارآگاهان گفت، از وضعیت مالی خوب شاکی مطلع بودم و به علت نیاز مالی تصمیم به سرقت از او گرفتم و پس از طرح نقشه‌ای با کمک یکی از دوستانم به نام کمیل سرقت از منزل او را اجرایی کردیم.

رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف صریح فریدون به بزه انتسابی متهم با دستور قضایی برای شناسایی همدستش در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار دارد و تحقیقات پلیس برای کشف زوایای پنهان پرونده همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل