بازدید 24771
۸
پیمانه اقتصادی

تداوم روند کاهشی قیمت دلار / زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شد/ قیمت مرغ در دی ماه چه قدر خواهد شد؟ / ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس، بورس مثبت می‌ماند؟ ارزش دارایکم چقدر شد؟ سکه ۱۵۰ هزارتومان ارزان شد، آیا ریزش بیشتر قیمت طلا در راه است؟ دلار در قعر هفت ماهه و فراخوان آلمانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 29 November 2020
تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش شاخص کل بورس، بورس مثبت می‌ماند؟ ارزش دارایکم چقدر شد؟ سکه ۱۵۰ هزارتومان ارزان شد، آیا ریزش بیشتر قیمت طلا در راه است؟ دلار در قعر هفت ماهه و فراخوان آلمانی را در بر دارد.

 

افزایش شاخص کل بورس

شاخص کل با ۳۶۴۵۷ واحد افزایش معادل ۲.۶۲ درصد به یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۹۹ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۹۵۲۶ واحد افزایش معادل ۲.۶۲ درصد به ۳۷۳ هزار و ۲۳۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۹۳۰۵ واحد افزایش معادل ۲.۳۲ درصد به ۴۱۰ هزار و ۸۳۵ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۶۰۹۳ واحد افزایش معادل ۲.۳۲ درصد به ۲۶۹ هزار و ۲۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۵۹۹۴ واحد افزایش معادل ۱.۹۰ درصد به یک میلیون و ۹۳۱ هزار و ۱۵۲ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۸۸۵ واحد افزایش معادل ۲.۱۴ درصد به یک میلیون و ۴۳ هزار و ۹۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۱۰۳۷ واحد افزایش معادل ۳.۲۶ درصد به ۲ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۴۵۷ واحد رسید.

گزارش بورس امروز یکشنبه 9 آذر 99 / فتح کانال 1.4 میلیون واحد

گزارش بورس امروز یکشنبه 9 آذر 99 / فتح کانال 1.4 میلیون واحد

بورس مثبت می ماند؟

محمد بامودت مدیر سبد مجموعه تحلیلگر امید در گفت‌وگو با نبض بورس گفت: بازار فردا همچنان متاثر از مجموعه عوامل مثبت فوق، سبز رنگ خواهد بود و چنانچه از ابهامات شیوه نامه عرضه و تقاضای فولاد کاسته شود، گروه فلزات اساسی می تواند مجددا مورد توجه قرار بگیرد. هم چنین گروه خودرو نیز می تواند مورد توجه سرمایه گذاران بیشتر ریسک پذیر قرار بگیرد. گروه بانک و کانی های فلزی هم در نقاط حساسی بوده که باید با ارزش معاملات بالا از این نقاط عبور کنند. تک سهم های کوچک تر و پر ریسک تر نیز می توانند با افزایش تقاضای سفته بازی مواجه شوند.

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

امروز نهم آذر ارزش سبد دارندگان سهام عدالت با افزایش نسبت به روز قبل مواجه شد و به ۱۱ میلیون و ۱۷۱ و ۷۸۸ هزار تومان رسید. کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، امروز ارزش این سهام معادل ۲.۱ درصد افزایش یافت و طی معاملات امروز ۲۲۹ هزار و ۸۴۲ تومان رشد کرد. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۷۲ تومان رسید.

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با رشد ۰.۰۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۹ هزار و ۴۸۹ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون ۸۹۷ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با افزایش ۰.۸۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۹ هزار و ۶۴۹ تومان معامله شد. /نبض بورس

تداوم روند کاهشی قیمت دلار

در معاملات امروز (یکشنبه نهم آذرماه ۱۳۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۳۳۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۸۱۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۹۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز شنبه، ۱۵۰ تومان کاهش نرخ دارد.

سکه ۱۵۰ هزارتومان ارزان شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه نهم آذرماه) با افت ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته با سقوط به کانال ۱۰ میلیون تومانی پس از ماه ها، ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، برابر با پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه هم با کاهش یکصد هزار تومانی به قیمت سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز در برابر دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۷ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد.

آیا ریزش بیشتر قیمت طلا در راه است؟

قیمت طلا در معاملات بازار جهانی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش داشت؛ اما آیا این به معنای پایان روند صعودی این فلز ارزشمند است؟ به گزارش ایسنا، برخی از تحلیلگران در حال معکوس کردن پیش بینی خود از قیمت ۲۰۰۰ دلار اونس طلا تا پایان سال هستند. حجم اندک معاملات در آستانه تعطیلات شکرگزاری آمریکا در سقوط اونس طلا به پایین مرز ۱۸۰۰ دلار در معاملات روز جمعه نقش داشت. هرچند برخی از تحلیلگران مطمئن هستند که فضای کلان همچنان از صعود قیمت طلا به سطوح بالاتر حمایت می کندف برخی دیگر انتظارات برای صعود طلا به رکورد جدید را بازبینی کرده و از پایان امسال به سال آینده تغییر داده اند.

کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: من این گفته که طلا به دلیل پاندمی ویروس کرونا صعود کرده است را قبول ندارم. تصور می کنم طلا به دلیل واکنش به پاندمی صعود کرده است. بسته محرک مالی، کاهش ارزش دلار آمریکا، نرخ های بهره اندک دلایل صعود قیمت طلا به رکورد جدید هستند. تصور نمی کنم هیچ یک از این دلایل ناپدید شده باشند. با این حال، وی دیگر انتظار ندارد اونس طلا تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۰۰۰ دلار صعود کند و برآورد کرده که این فلز ارزشمند سال ۲۰۲۰ را در پایین مرز ۱۹۰۰ دلار به پایان می رساند. تحلیلگران دو هفته پیش، نوسان بالای بازار در آستانه تعطیلات روز شکرگزاری را پیش بینی کرده بودند و همین اتفاق در بازار طلا افتاد. بهای اونس طلا در قراردادهای تحویل فوریه در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۲۳ دلار و ۱۰ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۷۷۸ دلار و ۱۰ سنت بسته شد. قرارداد دسامبر در ۱۷۸۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

دلار در قعر هفت ماهه

به جز ین و یوان ارزش دلار مقابل سایر ارزهای مهم کاهشی بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۸۲۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

زمان واریز یارانه معیشتی اعلام شد

سازمان هدفمندی یارانه ها زمان واریز یارانه معیشتی آذرماه را اعلام کرد. در اطلاعیه این سازمان آمده است، به اطلاع هموطنان عزیز می رساند سیزدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

قیمت مرغ در دی ماه چه قدر خواهد شد؟

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به شرایطی که با آن مواجهیم نمی‌توان پیش‌بینی طولانی مدتی از بازار داشت اما با توجه به براوردهای فعلی، قطعا می‌توان گفت وضعیت بازار مرغ در دی ماه بهتر از ماه جاری خواهد بود و با توزیع مرغ به اندازه نیاز جامعه، قیمت‌ها دیگر افزایشی نمی‌شوند. همچنین لااقل تا پایان سال، مشکلی در زمینه تامین نیازهای بازار و عرضه این محصول در سراسر کشور وجود ندارد. به گفته فارغی، ظرفیت تولید مرغ در ایران بسیار بالاتر از نیاز فعلی است و با توجه به شیوع کرونا و کاهش جدی مصرف مرغ در مراسم‌، فشار بر تولیدکنندگان بالا رفته است. از سوی دیگر مشکلاتی که بعضا در تامین نهاده‌های دامی به وجود می‌آید نیز مزید بر علت شده که گاهی نظم بازار بر هم بریزد اما در حال حاضر با برطرف شدن مشکلات، در کوتاه مدت نگرانی درباره تامین نیاز بازار وجود نخواهد داشت. /ایسنا

فراخوان آلمانی

آلمان برای خودروهای برقی که باتری آنها ال‌جی‌کِم است، فراخوان صادر کرد. بیزنس‌کره، گزارش داد که شرکت خودروسازی آلمانی اوپل برای ۵۵۰ دستگاه از یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه مدل Ampera-e که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ تولید شده، فراخوان داده‌ است. طبق گزارش اوپل، این خودروهای برقی، با خطر سوختن و ذوب شدن باتری‌ها مواجه هستند و به همین دلیل شرکت برای آنها فراخوان داده‌ است. شرکت اوپل فروش خودروهای مدل آمپرا را وقتی شروع کرد که هنوز زیرمجموعه جنرال موتورز آمریکا بود. اما از سال ۲۰۱۷ زیر نظر گروه پی‌اس‌ای فرانسه فعالیت می‌کند. خودروهای مدل آمپرا‌ای در حقیقت مدل اروپایی همان آمپراست. هر دو مدل هم با باتری‌های ال‌جی کم کار می‌کنند. جنرال‌موتورز قبلا هم به شرکت اوپل در مورد احتمال احتراق این باتری‌ها هشدار داده بود. شرکت جنرال موتورز در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ برای خودروهایی که باتری ال‌جی کم داشتند، فراخوان داده بود. البته این مساله که باتری‌ها منشأ آتش‌سوزی هستند، هنوز محل بحث است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
باتصویب طرح توقف اجرای پروتکل الحاقی روند بورس نزولی و ارز وسکه صعودی خواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
سخنی از دلال دلار :))
قیمت سکه که یازده و صد میباشد !!!!
درود
یک یا دوماه دلار ثابت است خوب همه جنسها که گران شد دوباره می کشه بالا ...تجربه چهل ساله داریم هر دوره ریاست جمهوری چهار برابر شدن دلار...عجیب ولی واقعی
چطور قیمت مرغ رو نمی تونی کاهش دهید یا قیمت روغن رو
دلار آزاد در محدوده 23000 تومان
دلار نیمایی 25900 تومان
عامل گرانی اجناس مشخص گردید .
این کاهش دلار چرای روی قیمت اجناس اثر گذار نیست
در 40 روز گذشته که دلار نزولی بوده همه قیمت ها صعودی بودن.
کمرمون شکست زیر بار این گرونی ها
خدایا خودت به داد قشر کارگر برس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر