بازدید 14207

حزب‌الله درگذشت صادق المهدی را تسلیت گفت

حزب‌الله لبنان در بیانیه درگذشت رئیس حزب امت سودان را تسلیت گفت و اعلام کرد که او مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳ 26 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حزب‌الله لبنان در بیانیه درگذشت «صادق المهدی»، رئیس «حزب الامة» سودان را تسلیت گفت.

جنبش حزب الله لبنان پنج‌شنبه طی این بیانیه اعلام کرد که صادق المهدی یکی از شخصیت‌های اندیشه و جهاد فی سبیل الله و مدافع آرمان فلسطین و راه مقاومت بود.

حزب الله درگذشت المهدی را که پیشتر نخست وزیر سودان بود، به خانواده و طرفداران او تسلیت گفته و تأکید کرده است که او مخالف هرگونه انواع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به ویژه عادی‌سازی روابط بین سودان و این رژیم بوده است.

در بیانیه حزب الله آمده است: «مرحوم الصادق به داشتن اهتمام و توجه زیاد به وحدت و یکپارچگی مردم سودان و حفظ هویت ملی و اسلامی آن‌ها شناخته شده بود».

رسانه‌های سودان گزارش دادند که نخست‌وزیر سابق سودان بامداد پنجشنبه در سن ۸۴ سالگی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای درگذشت او را تسلیت گفته و از مواضع او در حمایت از فلسطین و حقوق مردم این کشور قدردانی کرده است.

صادق المهدی طی یادداشتی در واکنش به احتمال عادی‌سازی سودان با رژیم تل‌آویو در برابر لغو تحریم‌های آمریکا عیله خارطوم نوشته بود: «سازش با اسرائیل هرگز از لحاظ مالی کمکی به سودان نمی‌کند و تحریم‌های تحمیلی علیه آن را رفع نخواهد کرد».

رئیس حزب الامه سودان تاکید کرده بود: «آن‌هایی که می‌گویند سازش با اسرائیل منافع سودان را تامین می‌کند خیالاتی هستند». به گفته المهدی ارتباط با اسرائیل در سایه صلحی عادلانه قابل قبول است، اما در سایه معامله قرن خیانتی ملی، قومی، اسلامی و بین المللی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان