بازدید 129642
۲

چگونگی ارسال مرسوله به خارج از کشور

پست خارجی یکی از خدمات شرکت ملی پست است که در باجه های مخصوصی که مربوط به بسته های پستی خارجی است. فرستادن مرسوله یا بسته به خارج از کشور نیز مطابق سایر مرسولات پستی نیاز به آدرس فرستنده و گیرنده دارد. سپس اطلاعات دقیق مرسوله ای که قرار است منتقل شود باید ثبت و ضبط گردد.
کد خبر: ۱۰۱۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 26 November 2020

پست خارجی یکی از خدمات شرکت ملی پست است که در باجه های مخصوصی که مربوط به بسته های پستی خارجی است. تحویل گرفتن و فرستادن مرسولات پست خارجی طبق تعرفه ها و قوانین بین المللی صورت می گیرد که این مراحل و قوانین به شرح این می باشد : فرستادن مرسوله یا بسته به خارج از کشور نیز مطابق سایر مرسولات پستی نیاز به آدرس فرستنده و گیرنده دارد. سپس اطلاعات دقیق مرسوله ای که قرار است منتقل شود باید ثبت و ضبط گردد. این کار معمولا توسط نماینده گمرک که در باجه پستی حضور دارد انجام می شود و با بررسی مرسوله عوارض گمرکی آن نیز برآورد می شود. پس از انجام این مراحل هزینه پست خارجی مشخص می گردد،تمامی بسته ها و مرسولاتی که قرار است به خاطر از کشور ارسال شوند بیمه شده و اگر ارزش مالی آنها کمتر از 80 دلار باشد، عوارض ناشی از گمرک به آنها تعلق نمی گیرد. ارسال پستی به خارج از کشور با خطوط هوایی انجام می شود تا مرسولات در کوتاهترین زمان ممکن و با حداقل خطرات مانند گم شدن به مقصد برسند. پست خارجی به علت محدودیت های امنیتی و بین المللی دارای مراحل، ارزیابی و حساسیت های بیشتری نسبت به پست های داخلی می باشد. همچنین به علت طی کردن مسافت طولانی بسته بندی آنها نیز ممکن است کی متفاوت تر از مرسولات داخلی باشد.

چگونگی ارسال مرسوله به خارج از کشور

نکات مربوط به مرسولات و پست خارجی

متاسفانه به علت وجود تحریم، ممکن است نقل و انتقال بعضی از اجناس و اقلام به خارج از کشور و یا برعکس ممنوع باشد. همچنین به طور کلی پست کردن اقلامی مانند : اشیا قیمتی مثل طلا و نقره، مشروبات الکلی و یا مواد اشتعال زا که ممکن است در هواپیما و حین باربری ایجاد خطر کنند، مایعات و یا مواد شیمیایی خطرناک، وسایل و یا کالاهایی که به نوعی اجزا و یا ترکیبات آنها ممکن است در هواپیما منجر به بروز حادثه شوند و ... ممنوع می باشد. البته هر کشوری دارای قوانین خاص خود میباشد و از ورود و خروج یکسری مرسولات و پست خارجی جلوگیری می کند. گرچه قوانین به طور کلی مشابه می باشد اما دارای تفاوت های جزیی در کشور های مقصد هستند. بنابراین هنگام ارسال بسته پستی به خارج از کشور، با توجه به مقصد مجاز بودن واردات آن را حتما چک کرده و سپس اقدام به ارسال مرسوله کنید. 

چگونگی ارسال مرسوله به خارج از کشور

پیشنهاد ویژه برای ارسال بسته به خارج از کشور

در سامانه پست بار میتوانید به صورت آنلاین ثبت سفارش خود را انجام داده و آن را به مقصد مورد نظر ارسال فرمایید ، پست بار سامانه ثبت سفارشات به صورت اینترنتی در خانه یا محل کار میباشد

ثبت و تحویل سفارشات در تمامی ابعاد و با هر تعداد در کوتاهترین زمان، حمل کالا با کمترین هزینه با درنظر گرفتن وزن کالا از شرقی ترین استان کشور به غربی ترین استان کشور، ثبت سفارشات شما با هر ابعاد و هر تعداد حمل می گردد همچنین امکان ارسال بسته به 200 کشور از طریق سامانه پست بار دارید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
سلام
سامانه پست بار واقعا خدمت عالی و پرسنل بسیار با ادبی داره
همیشه بسته های مغازم رو این شرکت زحمت میکشن به دست مشتریم میرسونن اونم خیلی سریع
ممنونم ازتون
ارسال یک دستگاه هیپو ساکش به وزن ۱۷ کیلو تهران به بخارست
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی