بازدید 9828

ظریف: ایران به مذاکرات صلح افغانستان کمک می‌کند

وزیر خارجه ایران تاکید کرد در مذاکرات صلح افغانستان سازمان ملل باید نقش اصلی را داشته باشد و ایران در این زمینه کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 24 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در دومین روز از کنفرانس ژنو با محوریت افغانستان گفت: راه نظامی برای حل مشکل افغانستان شکست خورده و خروج مسئولانه نیرو‌های خارجی قدم مثبتی به سمت تحقق صلح و ثبات در افغانستان است.

وی با بیان اینکه جهان باید مردم افغانستان را نسبت به سایر موضوعات در اولویت قرار دهند، افزود: اگر شهروندان افغانستان در حفاظت از خود مشکل داشته باشند، صلح دائمی در این کشور ایجاد نخواهد شد.

ظریف تاکید کرد تروریسم اقتصادی مانع از گسترش تجارت میان افغانستان و ایران شده است.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در مذاکرات صلح افغانستان سازمان ملل باید نقش اصلی را داشته باشد و ایران در این زمینه کمک خواهد کرد.

در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت سیاسی کشور‌های کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود، اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند. از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور می‌یابند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی