بازدید 9836

آخرین زندانی زن خراسان شمالی آزاد شد

مدیر عامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: با آزادی آخرین زندانی زن که به علت ارتکاب جرم غیرعمد محبوس بود، زندان‌های این استان از زنان زندانی جرایم غیرعمد خالی شد.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 24 November 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رضا استاجی اظهار داشت: امسال پنج تن از زنان مجرم غیرعمد در خراسان شمالی از بند رهایی یافتند که آخرین آنان، که به تازگی آزاد شد، بانویی با بدهی ۱۲۵ میلیون ریالی بود که با کمک و حمایت خیران رهایی یافت. خیران برای آزادی این زن زندانی ۱۰۰ میلیون ریال کمک کردند و خانواده این زن نیز ۲۵ میلیون ریال دیگر از مبلغ بدهی را فراهم کردند. یک بانوی دیگر نیز با بدهی یک میلیارد ریالی محکوم به تحمل حبس شده بود، اما توانایی پرداخت بدهی خود را داشت و حتی از پذیرفتن مساعدت ستاد دیه نیز سر باز زد.

استاجی، علت به زندان افتادن این فرد را یک اختلاف دانست و گفت: این زندانی نیز هم اینک از زندان مرخصی گرفته است تا پیگیر رفع مشکلات و پرداخت بدهی خود باشد. اکنون هیچ زندانی زیر ۱۸ ساله‌ای در کانون اصلاح و تربیت استان در بجنورد وجود ندارد و این ستاد با کمک خیران و به خصوص زنان خیر تلاش می‌کند تا هیچ زن و زندانی زیر ۱۸ ساله‌ای به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در حبس نماند. امسال ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد با ۲۲۵ میلیارد ریال بدهی از زندان‌های این استان آزاد شدند، با تلاش مددکاران و این ستاد ۱۳۰ میلیارد ریال نیز از شاکیان تخفیف گرفته شد که رقم بسیار خوبی است. هم‌اینک ۷۳ زندانی جرایم غیرعمد مجموعا با ۷۰ میلیارد ریال بدهی در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند. جرایم غیرعمد شامل ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه، محکومیت‌هایی غیر از کلاهبرداری، تصادفات جاده‌ای و حوادث کارگاهی است. تلاش مجموعه زندان‌ها، کاهش هدفمند جمعیت کیفری در زندانها است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های تردد و برگزاری مراسم‌های عزاداری و سایر موارد نیز اشاره کرد و افزود: از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم که در صورت تمایل بخشی از هزینه‌های صرفه جویی شده ناشی از برگزار نشدن مراسم‌های خود از جمله عزاداری را به ستاد دیه پرداخت کنند تا منجر به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شود.

هم اینک حدود هزار و ۴۰۰ مددجو در زندان‌های خراسان شمالی تحمل حبس می‌کنند که ۲ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند. شماره حساب ۸۸۸۸۸ نزد بانک تجارت و شماره حساب ۰۱۰۵۵۷۰۷۶۲۰۰۰ نزد بانک ملی و شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۴۲۶۱۸۵ به نام ستاد دیه خراسان شمالی آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران به منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است. در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی