بازدید 15419

طلا ارزان شد

بهای طلا در دومین روز از آغاز بکار بازارهای جهانی در این هفته به کمترین رقم خود در مدت زمان چهارماه گذشته تنزل کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 24 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، بهای طلا امروز سه شنبه (چهارم آذرماه) در مقایسه با دیروز با ۰.۶۹ درصد افت به یک هزار ۸۲۵ دلار و ۲۰ سنت تنزل کرد که بر اساس آمارها به کمترین رقم خود در چهارماه گذشته رسیده است.

گفتنی است بهای فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در فوریه ۲۰۲۱ نیز ۰.۹۱ درصد افت به یک هزار و ۸۲۷ دلار و ۳۰ سنت تنزل کرد.

بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران معتقدند: کشف واکسن کرونا مسیر را برای ترمیم سریع اقتصادی فراهم خواهد کرد و سبب آغاز بکار موتور محرکه اقتصاد جهانی خواهد شد.

همچنین بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، چنانچه پیشرفت دارویی در زمینه ریشه کنی کرونا صورت پذیرد، این مساله می تواند تا ۹ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند، ضمن اینکه صندوق بین المللی پول تصریح دارد، ریشه کن‌کردن کرونا اولویت اصلی اقتصاد جهان است.

 

بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی امسال در جهان به طور متوسط به منفی ۴.۴ درصد تنزل می یابد، اما در حالت خوشبینانه در سال ۲۰۲۱ به ۵.۲ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته «کریستالینا جیورجیوا» رییس صندوق بین المللی پول این مساله که پیشرفت‌های زیادی در مقابله با کرونا داشته‌ایم، اما شاهد کاهش مجدد شتاب رشد اقتصادی در ماه های اخیر بوده ایم و این بدان معناست که حتی پس از پیدا شدن راه حل پزشکی، مسیری طولانی در پیش رو قرار خواهد داشت.

جیورجیوا سیاست گذاران را تشویق کرد تا با از ظرفیت های مغفول مانده ای نظیر اقتصاد دیجیتالی برای تقویت رشد اقتصادی خود بیشتر بهره بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان