تکنیکال «شبریز» چه می گوید؟

شبریز یکی دیگر از نمادهای پالایشی است که سهام آن در پالایشی یکم حضور دارد. به لحاظ تکنیکال وضعیت این نماد چگونه است؟
کد خبر: ۱۰۱۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 24 November 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شبریز یکی دیگر از نمادهای پالایشی است که سهام آن در صندوق پالایشی یکم حضور دارد و از این رو سهامداران بسیاری پیگیر تغییر و تحولات قیمتی این سهم هستند.

شبریز امروز معاملات خوبی را تجربه نکرد و سرانجام با معامله 23.5 میلیون برگه سهم به صف فروش رسید و با اینکه حقوقی این سهم یک بار برای جمع کردن صف فروش تلاش کرد اما در نهایت این نماد کار خود را با صف فروش به پایان رساند.

حالا پرسش این است که آیا به لحاظ تکنیکال شبریز در موقعیت مناسبی جهت ورود قرار گرفته است؟ سهامداران شبریز باید همچنان سهامداری کنند یا از این سهم خارج شوند؟

تحلیل تکنیکال «شبریز» چه می گوید؟

تکنیکال «شبریز» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟
 

نمودار قیمت شبریز بیانگر نکات مثبت و منفی می باشد که در ادامه بررسی خواهد شد. ابتدا اینکه سهم خط روند نزولی را هم در نمودار قیمت و هم در نمودار اندیکاتور RSI شکسته است، دوم اینکه مقاومت هندسی روی کف قبلی حوالی 2900 تومان را شکسته و بالای آن قرار گرفته است و سوم اینکه فاصله بسیار کمی با کف کانال صعودی به عنوان حمایت اصلی قیمت در 2700 تومان وجود دارد؛ به این معنا که ریسک پایینی دارد.

اما نکته منفی آن این است که یک واگرایی منفی میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شکل گرفته است که احتمالا قیمت را وارد یک اصلاح جزئی می کند اما در صورت برگشت سهم به مدار رشد که بسیار محتمل به نظر می رسد سهم می تواند به اهداف بالاتری بیاندیشد و تا محدوده 3800 تومان بالا بیاید.

اما شاید قبل از آن لازم باشد که سهم دوباره محدوده قیمتی 2700 تومان را تست کند و بعد از آن به مدار رشد برگردد. در هر صورت توجه به محدوده کف قبلی در 2400 تومان به عنوان حد ضرر برای کنترل ریسک لازم و ضروری به نظر می رسد.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی