بازدید 28855

چرا خودرو‌های ایرانی در خارج مشتری دارند؟

عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید نه تنها انتشار آمار صادرات خودرو‌های ایرانی به خارج از کشور عجیب نیست که حتی بسیار پایین‌تر از ظرفیتی است که در این حوزه وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 23 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: اینکه گمرک اعلام کرده ما کمتر از ۶ میلیون دلار صادرات خودرو داشته‌ایم اصلا غیرقابل باور نیست. بلکه در واقع می‌توان در ایران به صادرات ۶ میلیارد دلاری خودرو نیز فکر کرد که بنا به دلایل مختلف شرایط لازم برای آن به وجود نیامده است.

به گفته وی، این ظرفیت چه در فروش خودرو، چه در فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو و چه در خدمات پس از فروش وجود دارد که ایران در هر سه این حوزه توان رقابت با کشور‌های منطقه را خواهد داشت.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که چطور در شرایطی که عرضه خودرو در بازار داخلی کافی نیست، امکان صادرات این محصول وجود دارد، گفت: پاسخ به این سوال خیلی ساده است. ما در داخل کشور با معضل قیمت گذاری دستوری مواجهیم. تداوم این سیاست غلط باعث شده تولید هر خودرو جدید در بازار داخلی مساوی با زیان بیشتر برای خودروسازان باشد، این در حالی است که بازار صادراتی امکان سود آوری را فراهم می‌کند.

نجفی منش ادامه داد: البته این به معنای خالی کردن بازار داخل نیست و خودروسازان با وجود زیان ده شدن، در سال‌های اخیر تمام ظرفیت موجود را با وجود تحریم‌ها و سایر محدودیت‌ها فعال کرده و به بازار رسانده‌اند و عدد صادرات صورت گرفته در قیاس با ظرفیت کشور بسیار محدود است، اما باید توجه داشت که همان بازار محدود سودآور است، اما بازار داخل زیان ده است.

وی درباره ظرفیت صادراتی و کشور‌های هدف ایران نیز توضیح داد: ما به راحتی می‌توانیم ۱۰ یا صد برابر آمار فعلی را در حوزه خودرو صادرات کنیم. البته با توجه به قدیمی بودن خودرو‌های ایران، بازار هدف اصلی قطعا در کشور‌های منطقه تعریف می‌شود، اما در صورتی که بتوانیم خودرو‌های جدیدتر به بازار برسانیم، قطعا می‌توان در دیگر کشور‌ها نیز حضوری فعال داشت.

عضو اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: در سال‌های گذشته کشوری مانند ترکیه که از نظر سابقه در خودروسازی از ایران عقب‌تر است توانسته در این حوزه صادرات ۱۲ میلیارد دلاری به ثبت برساند. هند نیز در این سال‌ها صادرات خود را افزایش داده است. ایران قطعا ظرفیتی قابل توجه در این حوزه دارد که تنها باید از آن استفاده کرد.

نجفی منش در پاسخ به این سوال که آیا مزیت اصلی رقابت خودرو‌های ایرانی قیمت تمام شده آن‌ها در بازار‌های خارجی است، بیان کرد: قطعا امروز یکی از عوامل مهمی که می‌تواند به ما در به دست آوردن بازار‌های جدید کمک کند، قیمت پایین خودرو‌های ما در قیاس با برخی از دیگر خودروهاست، با این وجود ما در سایر حوزه‌ها نیز توان رقابت داریم که می‌توان از آن استفاده کرد. در صورت کاهش تحریم‌ها و حمایت از صنعت خودرو، امکان افزایش جدی آمار صادرات در این حوزه وجود دارد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام گمرک ایران در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ دستگاه خودرو به ارزش پنج میلیون و ۷۲۲ هزار و هفت دلار به ۹ کشور صادر کرده است.

عراق با سه میلیون و ۱۲۲هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودرو‌های ایرانی بودند، همچنین هنگ کنگ با ۱۱۶هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶هزار و ۳۶۲دلار، تایوان با ۷۹هزار و ۵۲۱دلار، چین با ۳۶هزار و ۶۰۰ دلار، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳
انتشار یافته: ۱۵
پراید 100 میلیون مال ماست اون سمت آب 20 میلیون میدن
خودروی کویید شرکت رنو 4000 دلار به دست مشتری میرسه (دقت کنید کمپانی رنو با استانداردهای یورو5)
حالا باورتون میشه بیان پراید یا ساینا رو بالاتر از این رقم بخرند؟
این چندتا ماشین رو هم صادر کردند که بیان اینطوری شو اف را بندازند (تویوتا 10 میلیون خودرو صادر میکنه اینقدر پز شو نمیده)
بابا 1000 تا خودرو فرستادن اونطرف مرز اسمش صادرات نیست
البته همین مقدارش هم احتمالا زیر قیمت و با شرایط از دم قسط فروختن (البه به دلار قسط بگیری ضرر نمیکنی)

اسپانیا با ۹۶هزار و ۳۶۲دلار یعنی 4 تا خودرو
اونم احتمالا برای کارکنان سفارت رفته مثلا سراتو
۴۰۰۰ دلار به امارات ماشین صادر کردید۷۰۰۰ دلار به ترکیه.واقعا شما خجالت نمیکشین این مطالب را بازگو میکنید.جالبه ادعا هم دارین که میتونید رقابت بکنید .. سبزی فروشی سر کوچه ما بیشتر از شما سرکه وترشی صادر کرده.
صنعت خودرو سازی ترکیه زودتر از ایران ایجاد شد در ضمن این کشور مونتاژی است و نه صاحب تکنولوژی
امارات با چهار هزار و ۶۶۲دلار...
یعنی چندتا ماشین خریده؟
چون خیلی ارزون می فروشن و اونا هم به جای فرغون برا حمل سیمان و ماسه ازشون استفاده مکنن.به صرفه است. نه غلام؟؟؟؟؟؟
این خودروها مثلا در عراق نهایتا برا تاکسی و کارهای بسیار رده پایین استفاده میشه من با چشم دیدم با قیمت نازل
یه سوال عراق جنگ زده نمیتونه از مردمش تعرفه بگیره و دست تو جیب مردم کنه ؟ درحالیکه اکثر خودروهاش بروزه و اصلا برایه مردم مهم نیست کی چی داره ، اگه بخوان بگن تولید ندارن اینکه ما داریم تولیده ؟
حالا فرض کنین همه ماشین خوب سوار شن دیگه دوران اینکه برا کسی بخاطر ماشین احترام بزارن تموم میشه
چون ما ملت نمک نشناسی هستیم خودروهای با کیفیت داخلی را ول کرده ام افتادیم دنبال بنز وتویوتاهای بی کیفیت
خوبه حالا قیمت گذاری دستوریه که این قیمت هاست ، اگه به هوای خودشون میگذاشتن چه قیمتی برای این لگن ها بایستی میدادیم!!!
اخه داداش یه چیزی بگوادم شاخ درنیاره صادرات ماشین به امارات !!بهترین ماشینهای دنیا تو دبی مشتری نداره هزارجور جایزه و گارانتی روش میزارن ا‌نوقت بیان چی از ایران خودرو بخرن یا از سایپا حتما ساینا بخرن یا وانت اریسان
این نجفی منش همونیه که میگفت ما هر قیمتی بدیم دلالها مثل برق و بلا میخرن.اینها باعث بدبختی صنعت خودرو کشور شدند
رو که نیست سنگ پا قزوینه

هم میخوان واردات خودرو نو و دست دوم ممنوع باشه یا تعرفه اش به حدی بالا باشه که جز پولدارها کسی نتونه خودرو خارجی بخره و هم میخوان قیمت گذاری هم دست خودشون باشه تا پراید و پژوهای از رده خارج بزک دوزک شده فیس لیفت شده با تکنولوژی ۴۰ سال پیش را به قیمت بنز و تویوتا به مردم قالب کنن
ما ملت حاضریم قیمت گذاری به لگن سازها واگذار بشه تا بقول خودشون از زیاندهی خارج بشن ولی به این شرط که واردات خودروهای نو و دست دوم خارجی مثل بقیه کشورها با تعرفه ۱۰ درصد بصورت غیرانحصاری برای هر کسی آزاد بشه .. اونوقت لگن سازها پراید را بکنن یک میلیارد و پژوهای چینی از رده خارج با تکنولوژی دهه ۸۰ میلادی را هم بکنن دو میلیارد و حالشو ببرن اگه ما ملت چیزی گفتیم !!!

به خدا قسم اگه واردات غیرانحصاری با تعرفه ۱۰ درصد به مدت ۳ سال انجام بشه ، سوله های ایران خودرو و سایپا به سگدونی تبدیل میشن

خدا لعنتتون کنه قاتلین مال مردم خور که ۴۰ ساله به اسم حمایت از کارگر و خودکفایی دارین هم مال مردمو میخورین هم جونشونو توی قوطی های چرخدار ناامن و بی کیفیت میگیرید و چند برابر صدام از ایرانی ها کشتید و معلول و مجروح و یتیم و بی سرپرست کردید. این خون ها یک روزی شما را میگیره حالا صبر کنید و ببینید

یک قربانی تصادف
شرکت جگوار انگلستان داره خودروی ۴۰ هزار پوندی را از دم قسط ماهی ۴۰۰ پوند یعنی اقساط ۱۰۰ ماهه توی سایتش میفروشه و با این شرایط فروش هر کارمند عادی انگلیسی با حقوق حداقل ۲۰۰۰ پوند میتونه جگوار لوکس سوار بشه بعد شرکت معظم !!! ایران خودرو با دریافت نصف قیمت روز خودروهاش و موعد تحویل دی و بهمن ۱۴۰۱ یعنی دو سال دیگه و البته به قیمت روز دو سال دیگه ، مشتقات پژو ۴۰۵ از رده خارج کپک زده فرانسوی یعنی پارس و دنا را میکنه توی پاچه ملت نجیب انقلابی شهیدپرور

به خدا قسم اگه فحش ناموسی به آدم میدادن آدم کمتر دردش میومد
چرا مردم باید این دروغها رو باور کن،،،اون هم صادرات فرغونهای آشغال ایرانی به جاهایی مثل تایوان ،هنگ هنگ،یا اسپانیا،،،،کدوم احمقی تو اون کشورها ،میاد خودروهای به روز دنیا رو کنار بزاره بعد ساینا و یا کوئیک قوطی کبریت آشغال ایران رو بخره ،،از بس شرکتهای مزخرف خودروسازی به ملت دروغ گفتن دیگه عادت کردن!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس