بازدید 20546
استاندار کردستان:

برای بازگرداندن پیکر شیخ عثمان آمادگی داریم

استاندار کردستان با تاکید بر اینکە سلسلە نقشبندیە منشاء خدمات بسیار بزرگی در ایران و دیگر کشور‌های همسایە بودەاند، گفت: ما آمادگی کامل داریم تا مقدمات بازگشت پیکر مقدس ایشان را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 22 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بهمن مرادنیا امروز (۲آذر) در سفر به شهرستان سروآباد و حضور در خانقاه شیخ عثمان سراج الدینی با بیان اینکه سلسله نقشبندیه همواره در تربیت جوانان و گسترش علم و معرفت و تدین تلاش کرده‌اند اظهار کرد: حضور جوانان و نوجوانان در خانقاه شیخ عثمان و همت آنان در فراگیری علم و معرفت نوید بخش تربیت انسان‌های فرهیخته در آینده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی، نوسازی و بهسازی خانقاه شیخ عثمان و محوطه آن امری لازم و ضروری است پیشنهاد داد: هیاتی از طرف اهالی و دولت برای شناسایی و رفع مشکلات این منطقه تشکیل شود و ما نیز در تامین اعتبار برای برطرف کردن مشکلات و تامین زیرساخت‌ها اقدام خواهیم کرد.

مرادنیا عنوان کرد: حضرت شیخ عثمان در دوران اقامتشان در منطقه تلاش‌های زیادی برای بهبود کشاورزی و ایجاد باغات انجام دادند و اکنون نیز از سازمان جهاد کشاورزی میخواهم در خصوص گسترش باغات و توسعه کشاورزی بازنگری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار کردستان به خدمات فراوان سلسله نقشبندیه در گسترش دین و معرفت اشاره کرد و افزود: ما آمادگی داریم تا در این منطقه مدرسه عالی نقشبندیه ایجاد کنیم که این امر می‌تواند به رونق منطقه از هر لحاظ منجر شود.

مرادنیا در ادامه سخنان خود یکی از خواست‌های مردم را بازگرداندن پیکر حضرت شیخ عثمان سراج الدینی ذکر کرد و گفت: طبق شنیده‌ها شیخ عثمان در زمان حیاتشان تمایل داشتهاند که در محمودآباد به خاک سپرده شوند، بنابراین ما آمادگی کامل داریم تا مقدمات بازگشت پیکر مقدس ایشان را فراهم کنیم.

وی در پایان یادآورشد: نام و نشان شیخ عثمان سراج الدینی و سلسلە بزرگ نقشبندیە هرگز فراموش نخواهد شد و همچون چراغی بر سر راە آیندگان خواهد درخشید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر