بازدید 17258
خوانده می‌شوید

به نظر شما، نرخ تورم در ماه‌های آینده چند درصد خواهد شد؟ آیا «تورم ۲۲ درصد» محقق می‌شود؟

مسیر تورم در سال جاری، نشان از رشد آن و دور شدن از هدف گذاری ۲۲ درصدی دارد.، به گونه‌ای که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سالانه منتهی به آبان ۹۹ به ۲۹ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 22 November 2020
به نظر شما، نرخ تورم در ماه‌های آینده چند درصد خواهد شد؟ آیا «تورم ۲۲ درصد» محقق می‌شود؟
 
خردادماه امسال بود که رئیس کل بانک مرکزی از هدف گذاری تورم ۲۲ درصدی برای سال جاری خبر داد. این اقدام که برای اولین بار در تاریخ اقتصادی کشور بود، با واکنش برخی کارشناسان اقصادی مبنی بر عدم تحقق این هدف گذاری تورمی مواجه شد.
 
در اوایل مهرماه نیز رئیس جمهور کشورمان با ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ به دستگاه‌های اجرایی، هدف گذاری پیش بینی تورمی سال ۱۴۰۰ را ۲۲ درصد اعلام کرد.
 
اما مسیر تورم در سال جاری نشان از رشد شاخص تورم و دور شدن از هدف گذاری ۲۲ درصدی دارد. به گونه‌ای که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سالانه منتهی به آبان ۹۹ به ۲۹ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
همچنین نرخ تورم نقطه‌ای که درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد در آبان ماه ١٣٩٩ به عدد ٤٦,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ٤٦.٤ درصد بیشتر از آبان ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.
 
حال به نظر شما، با توجه به تاکید بانک مرکزی و دولت مبنی بر هدف گذاری تورم بیست و دو درصد در سال جاری و سال آینده و همچنین تغییرات رشد نقدینگی در سال جاری، روند تورم در اقتصاد ایران چه سمت و سویی خواهد داشت؟
 
آیا نرخ هدف گذاری شده دولت، تحقق پذیر است؟
 
برای کاهش نرخ تورم و رسیدن به نقطه هدف، چه راهکاری باید در پیش گرفت؟
 
در کنار پیش بینی ۲۲ درصدی تورم توسط دولت و بانک مرکزی، شما تورم چند درصدی را برای ماه‌های آینده پیش بینی می‌کنید و به چه دلیل؟
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۳
مرکز آمار هر تورمی را با محاسبات خاص خود محقق خواهد کرد همان کاری که تا کنون انجام داده است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
نرخ تورم مثل همیشه افزایش می یابد ،مردم را با این سوالها دست نیندازید!!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
مرغ قیمتش بالای سی و خورده ای رفته عوضش دلار ارزان شده
خیار بالای ۲۰ رفته عوضش دلار ارزون شده
روغن خوردنی مجددا ۱۳ درصد روش رفته عوضش دلار ارزون شده
گوجه فرنگی گران شده عوضش دلار ارزون شده
گوشت قرمزگران شده عوضش دلار ارزون شده
روغن موتور خیلی رسمی ۵۰ درصد روش رفته عوضش دلار ارزون شده
لاستیک گران شده عوضش دلار ارزون شده و ....دلار شده فریب ملت توسط اقایون دولتی در کنار یک مولفه اقتصادی سایر اقلام را ازاد ازاد بگدارند تا گران شود و کسی هم
نتواند اعتراض کند و تماما محصولات داخلی هستند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
به نظر من این عمر و زندگی ماست که در آتش تورم می سوزد.این تیتر ها هم سرگرمیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
۱۶:۳۵
مشکل شما اینه که قیمت دلارو روزانه نگاه میکنی که فکر میکنی دلار ارزون شده. احتمالا به خاطر دلالی که مشغولش هستین.
ولی واقعیت اینه که دلار گرون شده. وقتی همین چند وقت پیش 10 تومن بود بعد شد 15 تومن بعد شد 20 تومن بعد شد 25... این یعنی گرون شدن.
نوسانات بین هر نرخ هم فقط برای دلالها به چشم میاد وگرنه نرخ اقلام دیگه مثل مرغ و روغن و ... آروم آروم به همون درصدها میرسن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
اقتصاد سویس را بدید دست همتی و جهانگیری و روحانی
بعد از یک ماه تورمشان را به 220 درصد خواهند رسانید
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
دلار حدود 8 برابر شده و اکثر قیمتها هم حدود 8 برابر شده است. اما اقلام محدودی در تعیین نرخ تورم دخیل هستند و بر اساس همین اقلام محدود، نرخ تورم 30 درصد اعلام میشود که از واقعیت جامعه به دور است.
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
جواب ۱۹۲۲:
کاربر ۱۶۳۵ دارد اشاره به اقلام داخلی مانند روغن موتور و همچنین میوه و مرکبات و گوشت قرمز میکند که بااینکه داخلی هستند ولی گران شده است ان وقت شما میفرمایید به او دلالی؟؟
حالتان خوبه؟؟؟
در ثانی اینکه نوشته اید قیمت دلار مدام تغییر کرده خوب چه ربطی به تولیدات داخلی دارد؟؟
فقط یک مرغ که ان هم ارز ۴۲۰۰ برای نهاده هایش تخصیص داده اند نه حد بالا ارز نیمایی باز قیمت مرغ این گونه میشود؟؟
خودروسازان چرا خودروهایشان را گران میکنند چون ارز گران شده ؟؟
در حالی که خودروسازان ارز نیمایی هم گرفته باشند خودرو چرا پس این قدر افزایش قیمت داشته(رشد قیمت بالاتر از رشد قیمت ارز نیمایی)طرف میگوید بازارهای اصلی و کاربردی برای
مردم مهم است و شما وصلش کرده ای به دلالی؟؟
شما از ان هایی هستید که پارسال یک سری میگفتند ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد به بیراهه میرودو انها به ان افراد منتقد ارز ۴۲۰۰ تومانی میگفتند دلال در حالی که انها فساد اختلاف نرخ ارزی را میگفتند فساد اور است
اگر مسئولان بخواهند و اراده کنند بدون شک کمتر از 22 درصد هم خواهد شد ولی تورم کم برای مردم خوب است ولی .............
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
هدف مسئولان این مملکت کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ برا من و تو نیست
اینا براشون امورات فرعیه
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
قیمت مرغ به 35 هزار تومن رسیده. تحریم ها نشان داد که مسئولان و مدیران دولتی و اقتصادی در این سالها هیچ نکردند غیر از حرف و ادعا. وقتی 95 درصد دان مرغ و 95 درصد مواد اولیه دارو از خارج و با رانت دلار نفتی وارد می شود صحبت از تولید ! مرغ و تخم و مرغ و دارو و... یک توهین بزرگ به شعور خواننده است. تمام صادرات غیر نفتی ما هم همین است و ادامه رانت نفتی است. حتی همان سیمان و فولاد و معدن هم بخواهند مانند همه دنیا هزینه واقعی انرژی و حمل و نقل و نیروی کار رابدهند حتی یک کیلو تولید با مزیت نمی توانند انجام دهند. اگر این مثلا تولید کننده ها که همیشه هم ناراضی و در حال ورشکستگی هستند توانستند مانند همه دنیا یا حتی همین ترکیه بغل گوشمان خوراک دام و دان مرغ و مواد اولیه دارو و انرژی و برق و گاز و بنزین و... را به قیمت بازار جهانی تهیه کنند یا وارد کنند و انوقت حتی یک کیلو صادرات با رقابت با سایر کشورها داشتند شرط است. این تولید کننده ها! چیزی نیستند جز افرادی که با زدن چند سوله انهم با استفاده از وامهای بانکی که خیلی موارد برگشت هم نمیدهند و اسم تولیدی کانالی زدند برای استفاده از رانت نفتی. حالا که نفت نیست معلوم می شود که حتی مونتاژ کننده خوبی نیستند چه برسد به تولید کننده
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
انوقت می گوییم چرا ویروس در ایران وحشی شده و همه گیری ان رکورد پشت رکورد میزنه. بهترین راه برای مقابله با ویروس های سرماخوردگی تقویت ایمنی بدن است که انهم از تغذیه کافی و به خصوص سوپ مرغ و گوشت و مواد پروئتینی حاصل می شود. فوری هم نگیم که پس امریکا چرا تلفات زیاد داده. اول اینکه به نسبت جمعیت امریکا از همه کشورها اروپایی حتی انگلیس و ایتالیا و فرانسه کمتر تلفات داده. دوم اینکه در امریکا هم 75 درصد کسانی که فوت کردند از اقلیتها نژادی و اقشار فقیر تر بودند که تغذیه درست و مناسبی نداشتند یا به دلایل فرهنگی و اموزش ضعیفتر به ان توجه نمی کنند.
مگه تورم با نظر ما تعیین میشه که این سوال رو می‌پرسید؟ اینو از دولت بپرسید که مرز چاپ پولش که باعث تورم میشه، چقدر است؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
در خبر ها امده که بر اساس هزینه ها خرید خانواده های ایرانی امسال تا کنون 47 درصد بیشتر از سال پیش هزینه کردند. باز در همین خبرها امده که خانواده های ایرانی امسال تا 35 درصد کمتر از سال گذشته مواد غذایی و مصرفی تهیه کردند. بنابر این براحتی می توان نتیجه گرفت که متاسفانه تورم واقعی حدود 82 درصد است.
واقعیش از سال اول 97 تا الان چیزی حدود 100 درصد سالانه بوده ینی در مجموع همه چیز 8 برابر شده
در غیر این صورت برید نظر مسئولین رو بپرسید که چقدر اعلام خواهند کرد
اگر منظورت 22 درصد نسبت به روز قبل باشه که بعله
40 سال که با همین سیستم داره میره جلو
دولت نخواهد از بازارها به روش غیر معمول درآمد کسب کند بله می شود
با انتخاب بایدن و کاهش قیمت ارز تورم به مرور با سرعت کم کاهشی خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
دوباره که زدین جاده خاکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
بشین تابایدن جونتون بیاد ببینیم چه گلی به سرتان خواهدزد ؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
این روند شروع شده واگر برجام برگرده زمان طلایی دلالها تموم میشه.
سوال خیلی بی ربطی بود ؟! اول قیمت ها را ناگهان از شش برابر تا ده برابر بالا می برند و بعد افزایش را تا 22 درصد اضافه تر می کنند و اعلام می کنند تورم را تا 22 درصد کنترل کرده اند! ...
دلار یک ماه قبل 34 بود الان حدود 25 این 30 درصد کاهش قیمت دلار باید یه مقدار تورم رو منفی کنه یعنی از 46 درصد فعلی ماه آینده باید بشه حدود 40 درصد
همه چیز بستگی به آمریکا داره
با توجه به اینکه ترامپ سرش به سنگ خورد و مردم قوه قضاییه آمریکا و حتی جمهوری خواهان برای او ارزشی قایل نیستند احتمالا کشورای جهان که با ایران معامله میکردن و چند ده میلیارد به ایران بدهکارن هم کم کم ترسشون از ترامپ میریزه و تحریم حداکثری چفت و بستش از بین میره و کم کم این زنجیرای سنگین تحریم از دست و پای اقتصاد ایران باز میشه
اگه دولت بتونه یه خورده تفکر از خودش نشون بده حتما تورم کاهش و رونق به اقتصاد برمیگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
از 60 سال پیش چه آن زمانی که آمریکا اینجا بود و چه نبود همیشه تورم های بالایی داشتید
اووووووه
خجسته ایی ها تابی!
نرخ تورم ۱۱۰ درصد میشه
تابناک جان اعلام نرخ تورم وقتی که در دست دولت است چه ارزشی دارد که 22درصد اعلام گردد یا 250درصد؟به قول آقای روحانی تورم با جیب مردم سنجیده می شود نه با ...........................
مهم اینه که مسئولین دارن همه تلاششون رو میکنن و ما هم واقعا بهشون اعتماد داریم. همه چی خوبه شاید قوی ترین اقتصاد دنیا رو داریم....حقوق ها مکفی، خوشی ها بیشمار، دغدغه که نیست. بعضی وقتا از خوشی زیاد خسته میشیم فقط.
خیر غیر ممکن است. حداقل 50 درصد. به دلیل اینکه دولت الکی اسکناس چاپ میکند و به هر کسی پارانه میدهد و در عین حال ما هیچ ارتباطی با دنیا نداریم و تقربیا هیچ کالای وارد نمیشود. دولت فقط اسکناس توزیع میکند به جای اینکه خدمات و کالا توزیع کند
تورم ۲۲ درصدی که خودش نرخ بالایی برای تورم هست، با توجه به عملکرد دولت تا کنون، یک چشم انداز دست نیافتنی به نظر میرسه
اگر دولت بتونه همین نرخ تورم رو هم ثابت نگه داره و هر روز شاهد افزایش نرخ اقلام اولیه مصرفی مردم نباشیم، باید خداروشکر کرد. کما اینکه کاهش نرخ ارز نه تنها تاثیری در کاهش قیمت ها نداشته بلکه مجوز افزایش نرخ روغن و شیر و برنج و... هم به تازگی صادر شده است.
تفسیر تورم از نظر آقایان با همه دنیا فرق داره ، اگه تورم ۲۲ درصدی هر ماه نسبت به ماه قبل رو منظورشونه قبول دارم نه از این سال به سال گذشته، بقول اون بنده خدا برو از بقال سر کوچه بپرسید نه کسانیکه نمی دونم بقالی محلشون کجاست
بستگی داره ترامپ باشه یا بایدن. خلاصه به همه چیز بستگی داره به جز دولت خودمون که بود و نبودش فرقی نداره
چرا تورم 22 درصد محقق نشود حرف است که من میگم 2 درصد محقق شده است الان مگه مرغ 29 هزار تومان و لبنیات 40 درصد گران نشده لوازم خانگی 100 افزایش پیدا نکردده خب تحقق تورم 22 درصد دور از انتظار نیست
سلام بعضي از مسئولين اميد هاي الكي بملت ميدهند تورم هدف ٢٢.٥ هم يكي از انها است
اقا كجا تورم ٢٩ درصده همه اقلام دوبرابر شدند
خدا بداد اين ملت برسه
به مسئولين اميدي نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
شلوغش نکن. تورم منفیه. اگه چیزی داره سریع بفروش
روحانی شعار میداد تورم تک رقمی!!! چی شد به 22 درصد راضی هستین؟
هر چه دامنه ی نوسانات نرخ ارز و سکه تحت شرایط مختلف بیشتر باشد، احتمال تزلزل اقتصادی نیز بیشتر می شود.
بیشترین نرخ تورم را در این دولت شاهد بوده ایم، که همراهی آن با سایر سو مدیریت ها موجب مشکلات اساسی در مسکن، اشتغال، تامین کالاهای اساسی، دارو و حتی شرایط اجتماعی شده است.
با این مدل مدیریت نه تنها نرخ تورم ۲۲ درصدی محقق نخواهد شد بلکه تبعات این ویرانه های اقتصادی را علاوه بر مردم دولت بعد به دوش خواهد کشید
تا زمانی که فساد اقتصادی و مافیا و رانت و آقازاده های فاسد و ...... هستند حتی خواب کاهش تورم را نخواهیم دید
تورمی اونی نیست که دولت و مرکز آمار اعلام میکنن تورم کوچک شدن سفره های ماست که هر روزه با تمام وجود احساسش میکنیم و عددش بالاتر از این حرفهاست
هنوز هیچی نشده دولت دستور افزایش قیمتها را به همه جا داده...
خداوکیلی با این اوضاع مملکت آینده مهم نیست چون با این وضعیت اصلا نمی توان آینده ای متصور شد پس بهتر اینه که درمورد تورم نهایتا تا یک ماه دیگر بحث بشه.
نرخ تورم منفی خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
طنز سال
تابناک به جای این حرفا بیا یه مراسم شکرگزاری بذاریم که بایدن انتخاب شد وگرنه دلالا که در مرحله اول خون مردم رو در شیشه کردن این بار استخونای اونا رو میجویدن مثلا خودت داشتی در بازار راه میرفتی که یه مرتبه دلال ارز و خودرو و مسکن میریختن رو سرت گوشت و استخونات رو میجویدن
و اونوقت نمیتونستی صفحه خوانده میشوید داشته باشی و از مردم سوال بپرسی
انشالله تا عید به 10 درصد میرسه
از آنجاییکه پیش بینی دولت مردان در تلفات و مدیریت کرونا، عواقب تحریمها ، تولید و فناوری و ... به طور فاجعه آمیزی اشتباه بوده است از پیش بینی نرخ تورم توسط دولت به خدا پناه می برم.
بله فقط یه صفر جلوی 22 میاد که ارزش چندانی نداره
فکر کنم به صفر برسه و قیمتها ثابت بشه (البته آرزو بر جوانان عیب نیست)
خیلی ممنون. ما خوبیم.شما چطوری؟
هیچ چیز محقق نخواهد شد !! اقتصادو که اصلا ولش کن که دست هیچکس نیست جز کدخدا !!
طی ماههای آینده، با زمزمه مذاکره با امریکا، نرخ تورم پایین می آید و این کاهش تا زمان انتخابات ادامه می یابد تا اصلاح طلبان شانسی برای رسیدن مجدد به قدرت داشته باشند و بعد از آن بستگی به اقدامات رئیس جمهور بعدی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
اصلاح طلبی کیلو چند؟؟؟؟
اقتصاد ما از آلمان بهتره. فقط همین یه جمله. تورم و امنیت و ... رو بیخیال
بنظرمن فقط یه زلزله45 ریشتری همه چیزو درست میکنه وهمه دسته جمعی به آرامش می‌رسیم.
نرخ تورم تا پایان سال ۹۹ برابر با ۴۴ در صد خواهد بود
مشکل کار کجاست که در اکثر رتبه بندی های رقت بار در آن بالاهای جدول هستیم؟! حتی تورم عراق و افغانستان و سوریه و یمن کمتر از ماست!!!
بنظر من اگه بخواهیم برایاس روال همیشگی یعنی امارهای دست ساز قضاوت کنیم نرخ تورم میشه ۹،۹۸ درصد ونرخ بیکاری میشه ۹،۹۷ درصد و رشدافتصادی میشه ۱۲،۹۶ درصد و شاخص بورس هم به ۲۰ میلیون واحدی میرسه بازم بگم یابسه ؟! (:
الان نرخ تورم سه رقمیه، چهار رقمی نشه باید صلوات گفت. فقط بگم که بدبختمون کردن و رفت
با این اقنصاد و این مدیران که هیچ وقت نمی خواهند بازنشسته شوند امیدی به اصلاح امور نیست . اقتصاد باید از دست شرکتهای خصولتی و نظامی ها خارج شود .
وقتی تمام قیمت هایی که در دست دولت ووزارت صنعت ومعدن است از اول سال تاکنون حداقل ۸۰ درصدبه طور رسمی افزایش داده شده که به تبع آن سایرقیمتها هم حداقل به همین میزان افزایش پیدا کرده بنابراین کدام آدم عاقلی می تواند ادعای تورم ۲۲ درصد راقبول کند . باتوجه به اینکه چهارماه دیگر به پایان سال باقیمانده لذاچنانچه روند افزایشی قیمتها همچنان مثل هشتماه گذشته باشد قطعا تورم سال جاری حداقل به ۱۲۲ درصد خواهد رسید نه عددساختگی ۲۲ درصد که حتی بچه ها هم آنرا درحد شوخی تلخ وبیمزه ای میدانند .
فقط دولت محترم پول های سرگردان را ببرد به تولید یا منگنه قرار دهد که کارهای دلالی استفاده قرار نگیرد مانند مالیات سنگین از کارهای دلالی به راحتی تورم ظرف یک الی دو سال تک رقمی می شود
ولی ظاهرا عزمی نیست و دنبال فروش نفت هستند و همچنان تورم بالا نگه دارند در کنار افزایش دلار برای کسب درامد
من از این آمار وارقام بانک مرکزی سر در نمیارم فقط میبینم ظرف دو سال همه چی علی برکت اله10 برابر شده است.
تا زمان پایین آمدن تورم عمر مردم تموم میشه

بهتره کسانی که بضاعت مالی دارند منتظر این توهمات نباشند و از ایران بروند بلکه آنجا از زندگی و عمرشان لذت ببرند

اینا همش شعاره
هیچ ارزانی در کار نیست

دولت با دلالان است
سایت تابناک یه زمانی ایده ی جالبی مطرح کرده بود،این هر کس کتاب هایی رو ک تا بحال خونده و بنظرش خوب بودت رو به دیگران معرفی کنه،بنظر من اون صفحه به اکثر صفحه های خبری شما ک فقط هیجان و راه حل لحظه ای در ما ایجاد میکنن،می ارزید. فکر میکنم دلسوزان واقعی،ما رو به کتاب خوانی تشویق میکنن. لطفا دوباره اون صفحه رو ب سایتتون اضافه کنید
دلار بالای 20 هزار تومان ظلمه.
دلار باید 7 تا 8 هزار تومان بیشتر نباشه.
متاسفانه کنترل قیمت دلار ذر دست دولت هست و دولت به دلایل گوناگون حاضر نیست این قیمت را در حال حاضر کاهش بدهد.
با توجه به انتخابات نزدیک سال 1400، احتمالا کاندیداها از تعیین نرخ دلار برای امتیاز در رای گیری استفاده خواهند کرد.
بنابراین نمی توان در مورد تورم سال آینده با دولتی که نمی دانیم چه رویکرد جدیدی خواهد داشت صحبت کنیم.
نمی دونم چند درصد، ولی میدونم مسئولان دانش مدیریت کشور را ندارین. چاپ بی رویه پول بدون پشتوانه در شرایطی که درامد ارزی به 0 رسیده = تورم افسارگسیخته
چه کسی این آمار و قبول داره ؟؟؟ هیچ کس.
تورم به مسبت سه سال پیش چهارصد درصد شده... 22 درصد ؟؟!!! محاله
با توجه به کرونا و تعطیلی مشاغل، و نرخ تورم کم سابقه، اختصاص یارانه و کمک های معیشتی به مردم ضرورت دارد.
دولت اظهار کرده بود برای کالا برگ ۶۰ تومنی قادر به تامین اعتبار نیست. اگر منابع تامین این اعتبار هم به همین صورت باشد، همراه با اثرات تورمی خواهد بود و از یک جیب به مردم می دهند و از جیب دیگر دوباره دریافت می کنند.
اگه به امار ساختگی کش.ر کار نداشته باشیم اوضاع تورم خیلی وحشتناکتر از این حرفاست داریم حسش میکینم داریم زیرش له میشیم و هر روز یک چیز از سبد نیازهامون خط میخوره
شما فکر کردید اقتصاد هم دستوری است .کدامیک از اقدامات شما علمی بوده که توقع دارید نتیجه آنها با فرمولهای علمی مشخص بشه ؟
دلار 20 هزار تومانی در 20 ژانویه (همزمان با تحلیف بایدن) در انتظار دلالان نامحترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
دلار سه تومنی رو کردن بیست تومن مردم من خوشحالن
ایول به دولت کریمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
دلار3000 تومن هم بشه قیمتها پایین نمیاد
به نظر من تورم در ایران قابل سنجش نیست. فقط این را میدانم که هر روز سفره ما آب میره. دیروز بهتر از امروز بود و امروز بهتر از فردا...
هیچ وقت نظرات رو فله ای منتشر نکنید این توهین به شعور مخاطبان خودتونه
ولمون کن با این نظرسنجی مسخره
میدونی همین امروز پیاده رفته بودم بیرون، در مسیر یک خانم مسن داشت تلفنی با فامیلش حرف میزد، گفت وقتی پول ندارم چه کنم؟ ته کیفم یک چک 50 تومانی فقط مونده، رفتم نظافت کردم منزل شخصی، آخرش پولم رو نداد، برم دزدی کنم؟ خدا شاهده عینا کلماتی بود که شنیدم و نقل قول کردم. کاش این خانم فقط یک استثناء بود، که میدونیم نیست، و میلیون ها ایرانی زیر خط فقر هستن. چند ماه پیش یک آشنایی زنگ زده بود به مادرم و میگفت کمی پول میخواد که 2 تا کنسرو ماهی بخره با نون بده به بچه هاش، باورتون میشه برای 2 عدد تن ماهی یکی زنگ بزنه و آبروی خودش رو کف دستش بذاره و التماس کنه؟ نمی دونم میدونید یا نه، ا ضمنا، من با فیلترشکن نظر گذاشتم، نگید تو پرچم خارجی داری و فلان ....
تابناك داري محك ميزني ببيني ملت هنوز جادارن يا نه؟
آیا «تورم 220 درصد» محقق می‌شود؟بله
تابناک دلت خوشه ! اون همه سازمان عریض و طویل با اون همه امکانات نمیتونن آمار تورم رو درست بدن ! اونوقت از ملت سوال میکنی ! دست بردار از سرکار گذاشتن ملت .
نرخ واقعی تورم سالانه باید حدود ۴۰ درصد باشد
سابقه ندارد دراین کشور چیزی که توسط تورم گران شد دوباره به روز اول بازگردد ایا تولیدکننده گان قیمت ها را پایین خواهند اورد یا دستمزدها کم خواهد شد مثلا گرانی 100 درصدی لاستیگ ولبنیات بازخواهند گشت
بنده انتظار کاهش تورم حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۴ را ندارم تاکید می کنم تا ۱۴۰۴
آمار تورم هاشونم مثه آماره کروناشونه همیشه یه ضربدر 3 کم داره یا بهتر بگم همیشه یک سومه واقعیته!
آره دقیقا از 1 ماه مونده به حساب کتاب دستمزد کارگرا برای سال بعد همچین تورم میاد پایین که تا 9 درصد هم دیده شده اومده پایین! 22 درصد که سهله!
آره
به همت مسئولین متعهد ، ماهانه صد در صد تورم بخورد ملت عزیز داده میشه اصلا" نگران نباشید.مسئولین قبلی خیلی نامردی می کردن سالی شاید 20 یا سی درصد تورم ناقابل داشتین به لطف مسئولین فعلی داریم به ماهی صد در صد نزدیک میشم ببیبنم تا کجا میشه برای دلالهای محترم تصمیم گیر درامد جدید ایجاد کنیم .وای بحال ملت بدبخت
چقدر بدبخت شدیم که تورم 22 درصد باید آرزومون باشه
نرخ ترم زمانی به صفر خواهد رسید که همه از بی کفایتی مسئولان دق مرگ شده باشن.
با افزایش ۵۰ درصدی لاستیک و ۴۰ درصدی مرغ و ۳۰ درصدی لبنیات در چند روز اخیر
اميدوارم اگر هم محقق نشد و بيشتر بود دولت حداقل حقوق رو 35درصد براي حداقل بگيريها و 22 درصد اضافه براي مابقي اضافه بكنه
وقتی هر هزار تومان معادل سه افغانی است یعنی تورم روز به روز بیشتر می شود کشوری با یک درصد جمعیت دنیا و هفت درصد منابع با این اوضاع اقتصادی یعنی فقر ملت عمدی است
به نظر من دولت میتونه چرا که تونسته از یکسال پیش ی عده اقتصاددان با پدر مادر دار داخل تیم اقتصادیش بیاره که نگاهشون فقط جیب مردم باشه از یک طرف اسکناس چاپ می کنند و از طرف دیگه این نقدینگی رو از جیب مردم چه در بورس و چه در بازار سکه و دلار بیرون می کشن و با این نوسان گیری که انجام میدن مردم رو به راحتی به فنا میدن
نظرات مخاطبین را خواندم . متاسفم.حالا اینها افراد تحصیل کرده و دارای امکان اینترنت و غیره هستند. طبقه متوسط جامعه .
البته که هر روز 22 درصد به تورم اضافه می شود و محقق می شود
البته مردم ما به خاطر حضور بایدن در سیاست آمریکا احساس امنیت بیشتری خواهند کرد و همین باعث کمتر شدن تورم خواهد شد اما تا زمانی که قرار داد بیست و پنج ساله با چین اجرایی نشود اوضاع اقتصادی کشور متعادل نخواهد شد. آمریکا باید بفهمد که هیچ منافعی برای آنها در اقتصاد ایران وجود نخواهد داشت. باید بفهمند که ایران کره جنوبی یا عربستان سعودی نیست که بتوانند اقتصادش را مال خود کنند.
هر موقع شما مرغ 20400 تومانی رو در بازار پیدا کردید ما هم تورم 29درصدی رو باور میکنیم تورم بیش از صد در صداست
والله درپرسش از مردم شکسته نفسی نمودهاید این کار بر آورد نرخ تورم وظیفه دولتمردان است وچرا این بار نظر مردم مهم شده جای سئوال است باور بفرمایید را که چیزی نمیشود بر آورد کرد نرخ تورم است چون دیگر بقال محله نیز قیمت اجناس خود را اول صبح با نرخ دلار تعیین میکند واگر روندکنونی در بی ارزش شدن ارزش پول ملی ادامه پیدا کند حالا خودتان بر آورد بکنید نرخ تورم در ماهای آینده چگونه خواهد بود واقعیت امر این است که متولی ومسئول سیاست اقتصادی مملکت کیست که باید ایشان بر اساس وظیفه محوله باید جوابگوی این امر باشند
دلار حدود 8 برابر شده و اکثر قیمتها هم حدود 8 برابر شده است. اما اقلام محدودی در تعیین نرخ تورم دخیل هستند و بر اساس همین اقلام محدود، نرخ تورم 30 درصد اعلام میشود که از واقعیت جامعه به دور است.
تورم رو ولش کن قحطی نیاد صلوات
فعلا که قحطی روغن اومده
شما فکر چی هستید
با یوگو ماست
پیروزی با ماست
چه ماستی بهم زده ........
چطوری است که ما موشک می سازیم فضا را تسخیر می کنیم هسته اتم می شکافیم ولی نمی توانیم تورم را کنترل کنیم واقعاً عجیب نیست؟ و مشکل کجاست؟ در حالی که خیلی کشورهای دیگر توانایی ساخت موشک و این جور کارها ندارند و واقعاً هم ندارند و ترجیح می دهند بخاطر عدم توانایی با وجود حساسیت امنیتی بالا از دیگران بخرند ولی تورم را براحتی کنترل کنند. یا اینکه ما در اولویت بندی مشکل داریم و یا گلوگاه ها را نتوانستیم کشف کنیم یا اینکه عده ای عمداً نمی خواهند اوضاع درست شود
ما میلیاردها تومان برای مربی فوتبال می دهیم تا یک عده ای خاص سرگرم و یک عده سلبریتی لاکچری بشوند ولی حاضر نیستیم یک نفر کاردان اقتصادی از یکی از کشورهایی که تورم صفر دارند بیاوریم و ازش بپرسیم چکار می کنند که تورم ندارند و کجای کار ما اشکال دارد. در حالی که اگر اقتصاد درست شود به نفع همه مردم است و واجب تر از فوتبال است و البته نمی خواهم فوتبال را زیر سئوال ببرم و در جای خودش لازم است
نظر مردم چه فایده داره هر وقت اقایان دارن خوش میگذرونن و میگن همه چی عالیه در صورتی نرخ تورم رسیده به اسمان
دست عزیزان مدیر همه توی یه کاسه هست هدفشون نابود کردن مردم هست
سه سال پیش هم تورم 22 درصد نبود
تورو220شده کجای کارید
اگر بورس کالا تعطیل شود و تعیین قیمت کالاها بر مبنای نرخ های بین المللی و دلار حذف شود و قیمت کالاها بر مبنای هزینه داخلی و ریال محاسبه شود امکان پذیر است
در حال حاضر قیمت آهن و فولاد و سیمان و روغن وآجر و سنگ حلال و ... دربورس کالا با قیمت های بین المللی تعیین می شود این در حالی است که مردم ریالی حقوق میگیرند باید مجوز صادرات بر مبنای سهم در تامین نیاز داخل با قیمت تعیین شده مشخص شود
از نظرواقعیت ۲۲۰درصده ولی نگران نباشید موقع اعلام همون ۲۲ درصداعلام میشه
الان اکثر مردم در بورس سهام های مختلف دارند و وقتی می فهمند که مثلا لبنیات افزایش قیمت محصول خورده تازه خوشحال هم می شوند و ککشان هم نمی گزد فقط بیچاره آنهایی که دستشان به دهنشان نمی رسد و باید خدا بدادشان برسد واقعاً داریم کجا می رویم فقط می دانم که ما داریم دور خودمان می چرخیم و روز وشب مان را با مشکلاتی که بوسیله خودمان و بوسیله احساسات و شتاب زدگی خودمان درست کرده ایم می گذرانیم و فکر می کنیم که باید یک قهرمان بیاید تا اوضاع ما را درست کند درحالی که این خبرها نیست
تورم 500 درصد رو میگن 20 درصد؛ آدم به شعور خودش هم شک می کنه
تورم کمه....ازمسولین خواهش میکنم بیشترش کنید خیلی حال میکنم هرروزفقیرترمیشیم رفاه چیه؟تاچندوقت دیگه کارتن خواب بشیم چه خوبه خوابیدن کنارخیابون....
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی