بازدید 14580
۲

تغییر و تحول در رأس هرم صندوق ضمانت صادرات ایران

عملکرد چند ساله این صندوق استراتژیک، ابهامات متعددی را در خصوص تخلفات رقم خورده در این صندوق مطرح کرده است که نیازمند ورود دستگاه‌ها و نهاد‌های نظاراتی به ماجراست تا ضمن شناسایی متخلفان و تخلفات احتمالی صورت گرفته، ابهامات و شائبات مطرح، بررسی و شفاف سازی شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 22 November 2020
به گزارش تابناک؛ بیست و نهم آبان ماه ۱۳۹۹، علیرضا رزم حسینی وزیر جدید صمت در حکمی سید عبدالله سجادی جاغرق را به سمت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران منصوب کرد.
 
تغییر و تحول در رأس هرم صندوق ضمانت صادرات ایران
وی جانشین افروز بهرامی شد که پیش از این در آذرماه ۱۳۹۷ با حکم رضا رحمانی، وزیر سابق صمت به عنوان مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران منصوب شده بود.

افروز بهرامی در حالی توسط رزم حسینی از این سمت کنار گذاشته شده است که از ابتدا با حواشی متعددی مواجه شده بود. وی که در حکم انتصابش توسط رحمانی از سوابقش به عنوان مدیرکلی دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت سخن به میان آمده بود، گفته می‌شود با لیسانس شیمی و بدون حتی یک روز سابقه کار و داشتن رابطه استخدامی با هیچ نهاد و سازمانی، به مدد برخی مسئولان ذی نفوذ یک شبه به عنوان مدیر کل بهزیستی البرز (در آبان ماه ۱۳۹۲) منصوب و پس از آن به سمت مدیر کل سرمایه گذاری خارجی وزارت صمت و بلافاصله پس از آن با یک جهش خارق العاده و با حمایت‌هایی به مدیر عاملی صندوق ضمانت صادرات نائل شد.
 
تغییر و تحول در رأس هرم صندوق ضمانت توسعه

این در حالی است که بررسی سوابق تحصیلی بهرامی نشان می‌دهد، وی مدرک دکترایی را از کالجی در شهر نیس فرانسه گرفته که ابهاماتی در خصوص ارزشیابی و اعتبار آن از سوی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری مطرح بوده است و باید ایشان در این باره پاسخگوی افکار عمومی باشند تا مشخص شود که مدرک تحصیلی دکترای وی فاقد اعتبار است یا خیر؟ ضمن اینکه اطلاعاتی از دانشگاهی که از آن کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دریافت نموده نیز منتشر نشده و نیازمند شفاف سازی از سوی مدیرعامل برکنار شده است.

حال، عملکرد چند ساله این صندوق استراتژیک، ابهامات متعددی را در خصوص تخلفات رقم خورده در این صندوق مطرح کرده که نیازمند ورود دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی به ماجراست تا ضمن شناسایی متخلفان و تخلفات احتمالی صورت گرفته، ابهامات و شائبات مطرح، بررسی و شفاف سازی شود.

به هر حال در شرایط کنونی، اقدام رزم حسینی وزیر جدید صمت، نشان از عزم و تلاش جدی وی برای مبارزه با فساد در زیرمجموعه خود دارد تا در ادامه مسیر، با تغییر و تحول اساسی در بدنه این وزارت خانه و زیر مجموعه‌های متعدد آن، آثار مثبت بر روند توسعه صنعتی و اقتصادی کشور را شاهد باشیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
بخشهایی که دران اقازاده ها وخواص نفعی داشته باشند تغییر تحول انجام میگیرد
خوب چرا نمی گی د مدرک این اقای سجادی چی هست؟ ایا مدرک و سابقه ایشان ارتباطی با این مسیولیت داره؟!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر