بازدید 43396

آغاز روند انتقال قدرت بی‌سروصدا به بایدن در کاخ سفید

در حالی‌که ترامپ همچنان نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نپذیرفته اما گزارشاتی در مورد اقداماتی از طرف مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای انتقال راحت قدرت به جو بایدن صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 20 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، "جیمز روزن" خبرنگار گروه رسانه‌ای «سینکلر» و خبرنگار سابق شبکه خبری فاکس‌نیوز در پیام توییتری نوشت: در حالی که دونالد ترامپ حاضر به پذیرش بایدن به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریکا نیست، یک منبع موثق گفت که کارکنان کاخ سفید از جمله رابرت اوبراین مشاور مشاور امنیت ملی ترامپ برای اطمینان از این‌که انتقال به راحتی صورت بگیرد، بی سر و صدا در حال انجام روند انتقال است.

خبر روند بی سر و صدا انتقال قدرت در کاخ سفید در حالی منتشر می شود که اوبراین روز دوشنبه اعتراف کرد که چنانچه «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات رسما به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معرفی شود انتقال قدرت از شورای امنیت ملی کاخ سفید به صورت حرفه‌ای انجام خواهد شد.

مشاور ترامپ تصریح کرد: اگر یک دولت جدید روی کار بیاید، آنها مستحق داشتن فرصت و اجرای سیاست های خود هستند. اگر بلیت بایدن-هریس به عنوان برنده تعیین شود – که اینگونه به نظر می‌رسد – شاهد انتقال حرفه‌ای قدرت از شورای امنیت ملی خواهیم بود.

با وجود آن‌که حدود دو هفته از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گذرد و جو بایدن با کسب ۳۰۶ آرای الکترال بعنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا برگزیده شد، اما ترامپ با رد پذیرش این موضوع، همچنان در توئیتر مدعی است که وی انتخابات را برده است.

وی طی این مدت بارها در حساب توئیتر شخصی خود مدعی پیروزی خود در انتخابات و وجود تقلب در آرا انتخاباتی شده است، موضوعی که به کرات ادعاهای وی با محدودیت و برچسب های هشدارآمیز توئیتر همراه شده است.

ترامپ که دوره ریاست جمهوری اش کم تر از دو ماه دیگر به اتمامی می رسد روز دوشنبه در توئیتی دیگر برای چندمین بار به رسانه های آمریکایی حمله ور شد و درادامه ادعای برنده شدن در انتخابات آمریکا نوشت: چرا رسانه های متقلب (آمریکایی) همچنان تصور می کنند جو بایدن درحال صعود به سمت ریاست جمهوری است و از جانب ما چیزی را نمایان نمی کنند.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: بطرز بدی قانون اساسی مان در انتخابات ۲۰۲۰ نقض و ازهم پاشیده شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار