بازدید 10024

بی‌تاثیر بودن قرنطینه خانگی با شرایط نامناسب

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طبق مشاهدات در پیک اول و دوم کرونای استان، افراد مبتلا به کرونا که شرایط مناسب قرنطینه در خانه را نداشتند، سبب ابتلای سایر اعضای خانواده به کرونا شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 19 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا صائینی ظهر امروز (۲۹ آبان‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه هدف کلی طرح شهید قاسم سلیمانی، مدیریت و کنترل بیماری کرونا است، اظهار کرد: این طرح به شعار ″هر خانه یک پایگاه سلامت″ کمک می‌کند تا یک نفر از اعضای خانواده سفیر سلامت خانواده خود در راستای پیشگیری از شیوع و ابتلا به بیماری کرونا باشند.

وی با بیان اینکه هر تست PCR برای دانشگاه علوم پزشکی استان، ۲۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد و انجام روزانه یک هزار تست PCR هزینه سنگینی را به این دانشگاه تحمیل می‌کند، افزود: انجام تست PCR زمان‌بر (حدود ۸ ساعت) بوده و حساسیت آن ۶۰ درصد است، ولی با جایگزینی تست جدید بیماری کرونا مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه زمان برده و ۹۰ درصد حساسیت دارد.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بحث قرنطینه در خانه فایده‌ای نداشته است، افزود: طبق شواهد موجود در پیک اول و دوم کرونا که با بهترین شرایط قرنطینه شده‌اند، ۴۰ درصد افراد خانواده به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و الان با توجه به افزایش میزان سرایت ویروس کرونا، میزان ابتلای خانوادگی به این بیماری، افزایش پیدا کرده که در این راستا طرح محله‌محور پیش‌بینی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه قرنطینه محله‌محور به‌صورت جدی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان است، تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا که شرایط مناسب قرنطینه در منزل ندارند، باید از منزل خارج شده و در محله باید فضا‌های مناسبی را برای قرنطینه فراهم شود تا دوران نقاهت خود را در این مکان‌ها سپری کنند.

صائینی با بیان اینکه ۸۵ درصد فوتی‌های کرونایی زنجان، سالمندان هستند، خاطرنشان کرد: قرنطینه هوشمند نیز از طریق ردیابی مبتلایان به کرونا از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرد؛ گفتنی است آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا باید تقویت شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری «بهره‌گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از عارضه همه‌گیر کرونا خواهد کرد»، اظهار کرد: همه فرمانده‌هان و مسئولان، کاملا در رابطه با دستورالعمل‌های طرح شهید قاسم سلیمانی توجیه شده‌اند و سطوح پایین نیز در سطح پایگاه‌های بسیج توجیه خواهند شد.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به آمادگی سپاه و بسیج استان زنجان در کمیته عملیات طرح شهید قاسم سلیمانی، افزود: در کمیته حمایت این طرح، بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه و مردمی آماده است که باید به‌صورت سازماندهی شده توزیع شود.

وی با بیان اینکه نقشه محله در بحث محله‌محور بودن طرح شهید قاسم سلیمانی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج تهیه خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در بحث پشتیبانی‌ها، از گروه‌های بسیج و سپاه به موقع استفاده شود که در همین راستا، لیستی از داوطلبان بسیج اصناف در زمینه نظارت بر اصناف تهیه و ارائه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل