بازدید 18781
۲

بهترین راهکار خرید سهام در بورس چیست؟

خرید سهام از کارگزاری‌های معتبر بورس اولین دروازه برای ورود به سرمایه‌گذاری مطمئن در این بازار است. این کارگزاری‌ها با ایجاد امکان خرید و فروش آنلاین اجازه می‌دهند به‌صورت لحظه‌ای دارایی‌های خود را مدیریت کنیم. پیش‌ از این ثبت‌نام و دریافت کد بورسی تنها با مراجعه حضوری و صرف وقت و انرژی زیاد امکان‌پذیر بود، اما از زمان راه‌اندازی سجام سرمایه‌گذاری در بورس و خرید سهام به‌شکل آنلاین انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 18 November 2020

بهترین راهکار خرید سهام در بورس چیست؟

خرید سهام در بورس بعد از آبان ۹۹ دوباره رونق می‌گیرد؛ این پیش‌بینی اغلب کارشناسان و حرفه‌ای‌های بورس است که اعتقاد دارند وقتی هیجان ناشی از اتفاقات سیاسی و اخبار مربوط به انتخابات آمریکا فروکش کرد یا اتفاقات مثبتی در روند درمان کرونا رخ داد، سرمایه‌گذاری در بورس مانند گذشته فعالیتی سودآور خواهد بود. سود حاصل از خرید سهام در بلندمدت در مقایسه با سایر بازارها مانند سپرده بانکی، مسکن، دلار، طلا و سکه بیشتر است. مقایسه مداوم بازدهی این بازارها در بازه‌های پنج سال و 10 سال نمایانگر این موضوع است که در این بازه‌‌های زمانی خرید سهام منفعت بیشتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است.

خرید سهام؛ چرا سرمایه‌گذاری در بورس عاقلانه است؟

خرید سهام به کسانی توصیه می‌شود که به‌ سرمایه‌گذاری بلندمدت فکر می‌کنند و حاضر نیستند خودشان را با دردسرها و تلاطم ناشی از هیجان‌های زودگذر در سایر بازارهای پر ریسک مانند طلا و ارز درگیر کنند. وقتی می‌گوییم بازدهی بلندمدت، منظورمان می‌تواند پنج سال یا حتی بیشتر باشد.

یک مقایسه نشان می‌دهد از سال 1371 تا سال 1396 قیمت زمین، سکه و مسکن به‌طور متوسط در هر سال حدود 21 درصد رشد داشته است. به‌شکلی شگفت‌انگیز بازدهی سالانه سرمایه‌گذاری در بازار ارز طی این مدت تنها 15 درصد محاسبه شده و از آن‌سو بازار سهام و کسانی که به خرید سهام مشغول بوده‌اند، توانسته‌اند به‌طور متوسط هر سال بازدهی حدود 24 درصد را تجربه کنند.

جالب است که هر چه جلوتر برویم و بازه‌های زمانی را کوچک‌تر می‌کنیم، بورس اختلاف خود را با رقبا بیشتر و بیشتر می‌کند. به‌عنوان‌مثال در 10 سال یعنی از سال 1388 تا 1398 بازدهی سرمایه‌گذاری در بانک به حدود ۴۰۰ درصد می‌رسد، بازاری مثل مسکن بازدهی حدود یک هزار درصدی را طی مدت 10 سال کسب کرده و بازدهی بازار ارز و سکه به ترتیب حدود  ۱۴۰۰ درصد و دو هزار درصد برآورد می‌شود.

فکر می‌کنید کسی که در این 10 سال به خرید سهام مشغول بوده چقدر سود کسب کرده؟ شاید باور نکنید اما این عدد معادل حدود چهار هزار درصد است که با بقیه انواع سرمایه‌گذاری در بازار ایران اختلاف قابل‌ توجهی دارد.

چرا خرید سهام در ریزش بورس توصیه می‌شود؟

بورس همیشه صعودی نیست؛ گاهی قیمت‌ها اصلاح می‌شود و با شروع روند نزولی عده‌‌ای که عمدتاً افراد بی‌تجربه هستند با پذیرش شکست و قبول زیان از بازار خارج می‌شوند. با تجربه‌‌ها و کارشناسان بورس می‌گویند این زمان بهترین موقعیت برای خرید سهام است. اتفاقی که نشانه‌های آن در روزهای گذشته به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

بررسی آمارهای بورس در روزهای اخیر نشان می‌دهد کاهش ۴۰ درصدی قیمت بعضی از سهم‌ها عامل اصلی ترغیب مجدد سهامداران به بازار سرمایه شده است. در این موقعیت خاص، صف فروش تشکیل می‌شود و برخی سهم‌های پرطرفدار که قبلاً در دسترس نبودند، یک‌بار دیگر برای فروش عرضه خواهند شد. خبر خوب بعدی افت قیمت قابل‌توجه این دسته سهم‌هاست که گاهی تا 40 درصد برآورد می‌شود.

سهام‌دار برنده کسی است که این سهم‌‌ها را در کف قیمت خریداری کرده و آن‌ها را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کند. سهام‌دار برنده قطعاً می‌داند که خرید سهام در این وضعیت با صبر و بردباری و تمرکز روی سرمایه‌گذاری بلندمدت به‌طورقطع سودآور خواهد بود.

خرید سهام از کارگزاری فارابی به‌صورت آنلاین

خرید سهام از کارگزاری‌های معتبر بورس اولین دروازه برای ورود به سرمایه‌گذاری مطمئن در این بازار است. این کارگزاری‌ها با ایجاد امکان خرید و فروش آنلاین اجازه می‌دهند به‌صورت لحظه‌ای دارایی‌های خود را مدیریت کنیم. پیش‌ از این ثبت‌نام و دریافت کد بورسی تنها با مراجعه حضوری و صرف وقت و انرژی زیاد امکان‌پذیر بود، اما از زمان راه‌اندازی سجام سرمایه‌گذاری در بورس و خرید سهام به‌شکل آنلاین انجام می‌شود.

کارگزاری فارابی یکی از کارگزاری‌هایی است که کمک می‌کند بدون مراجعه حضوری بتوانید در بورس سرمایه‌گذاری کنید. کسانی که می‌خواهند از صفر با کمک کارگزاری فارابی اقدام به خرید سهام کنند، می‌توانند مراحل احراز هویت و ثبت‌نام بورس را به‌صورت آنلاین انجام دهند. پس از دریافت کد بورسی، سایت فارابیکسو بهترین راه برای خرید سهام و مدیریت سبد سرمایه‌گذاری شما خواهد بود.

بعد از افتتاح حساب در کارگزاری فارابی و گرفتن نام کاربری و رمز عبور می‌توانید وارد سایت فارابیکسو به نشانی farabixo.com شوید. در این سایت آیکون‌هایی مانند وضعیت بازار، دیده‌بان بازار، چارت تکنیکال و غیره در دسترس است که به‌ کاربران حرفه‌ای اجازه می‌دهد مدیریت دقیق و کاملی روی سبد سهام خود داشته باشند.

سایت فارابیکسو کارگزاری فارابی به همان اندازه که برای کاربران حرفه‌ای مناسب است، برای کاربران آماتور و تازه‌وارد نیز کاربردی خواهد بود. با کمک ویژگی دیده‌بان در فارابیکسو می‌توانید از آخرین قیمت و درصد تغییرات نماد با ویژگی ایجاد دسته‌بندی دلخواه اطلاع کسب کنید.

خرید سهام در کارگزاری فارابی می‌تواند با استفاده از بخش معاملات فارابیکسو لذت‌بخش باشد؛ این بخش به دو دسته کلاسیک و پیشرفته تقسیم شده است. بخش کلاسیک به ثبت سفارش از طریق تابلو معاملات می‌پردازد و در روش پیشرفته، معامله‌گر از طریق نمودار و بررسی آن، اقدام به خرید سهام می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد سامانه فارابیکسو، نحوه ثبت سفارش آن است. به‌گونه‌ای که کادر ثبت سفارش به‌صورت معلق باز می‌شود تا کاربر بتواند هم‌زمان چند کادر ثبت سفارش را باز کند.

کارگزاری فارابی برای اینکه خیال سرمایه‌گذاران خود را راحت کند، امکان دسترسی به اطلاعات و اخبار را برای همه آن‌ها به‌صورت عادلانه ایجاد کرده است. فارابیکسو به آیکون ویژه‌ اخبار مجهز است که در آن تمامی اطلاعات خبری مورد نیاز نمادها نمایش داده می‌شود. در این کادر اطلاعاتی نظیر پیام‌های ناظر بازار، اطلاعیه‌های کدال، اخبار و تحلیل‌های سایت بورس 24 در دسترس است و می‌توان از آن برای خرید سهام استفاده کرد. نقشه بازار، از دیگر ویژگی‌های سایت فارابیکسو است که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد تا تجربه ای شیرین از خرید و فروش سهام را از این طریق داشته باشند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
من در این کارگزاری حساب داشتم و یکسال کار کردم. کلی اذیت می کند . سیستم های ان اصلا خوب نیست. توصیه نمی شود
بیا بعد می گردن مردم امدن برای سود نمونه اش خود شما تا اون زمان می گذاشتید زمان ریزش نبودید دوباره پیدا شدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی