بازدید 4569

راهنمای خرید انواع قهوه

یکی از نوشیدنی های که همه ی ما تقریبا به آن علاقه داریم قهوه است البته عده ی تصورشان بر این است که تنها قهوه های تولید خارجی می تواند خوشمزه باشند ولی قهوه ایرانی نیز مانند بسیاری از محصولات ایرانی دیگر باکیفیت و عالی می باشد.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 18 November 2020

قهوه

یکی از نوشیدنی های که همه ی ما تقریبا به آن علاقه داریم قهوه است البته عده ی تصورشان بر این است که تنها قهوه های تولید خارجی می تواند خوشمزه باشند ولی قهوه ایرانی نیز مانند بسیاری از محصولات ایرانی دیگر باکیفیت و عالی می باشد.

در خصوص قهوه اسپرسو بهتر است بدانید که کافه ها به جای اینکه یک قهوه معمولی را اماده کنند و به مشتریان تحویل بدهند از یک قهوه ترکیبی برای اسپرسو استفاده می کنند که البته اینکار علت های خاصی نیز داشته است.

قهوه ترک و اسپرسو

قهوه ی ساده قهوه ی می باشد که از قهوه ی آسیاب شده پس از دم کردن و خیساندن بدست می آید. بیشتر ایرانیها قهوه فوری را پسند می کنند که پودر آن با آب بدست می آید.

بین قهوه ساده و اسپرسو تفاوت وجود دارد که تنها در نحوه ی آماده سازی آن ها است ولی به صورت کلی از نوع قهوه هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. البته مزه و طعم شان نیز متفاوت می باشد. چون اسپرسو طعمی میانه به دلیل فشار آب دارد و غلیظ تر می باشد  و عطر و رایحه ی زیادی نیز داشته است. قهوه ترک نیز از دیگر نمونه های می باشد که ایرانی ها طعم آن را دوست دارند و اصل آن به کشور ترکیه مرتبط است و یک نوشیدنی پرطرفدار و محبوب به شمار می رود و فواید و خاصیت های فوق العاده ی نیز داشته است. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که نوشیدن بیش از حد قهوه یا اسپرسو و قهوه ترک می تواند عوارض جدی را برایتان به همراه داشته باشید.

برای خرید انواع اسپرسو وخرید قهوه ترک با بهترین کیفیت به صورت اینترنتی به فروشگاه اینترنتی chaiko مراجعه کنید.

قهوه مناطق مشهور

قهوه های کلمبیا ، برزیل ، اتیوپی ، کنیا از جمله قهوه های مناطق مشهور به شمار می روند که در ادامه می خواهیم توضیح مختصری در خصوص هر کدام از آنها بدهیم.

قهوه کلمبیا طعم کاراملی دارد که جز قهوه های متعادل و سبک به شمار می رود و البته از نمونه قهوه های است که کشت آن در مزرعه های کوچک خانوادگی انجام میشود و گاهی در زمان نوشیدن آن میتوان طعم لذت بخش آجیل را نیز حس کرد.

قهوه برزیل از نمونه های دیگر است که در مدل کلاسیک خود دارای طعمی اسپایسی و آجیلی است. این قهوه به نسبت مدل کلمبیا تنوع طعم زیادتری داشته است.

قهوه کنیا چون بیشتر از نمونه های دیگر در مقابل نورخورشید قرار دارد در زمان نوشیدن طعمی ملس یا به عبارت ساده تر یک طعم ترش با رگ های از شیرینی حس می کنید.

قهوه اتیوپی هم دارای تنوع بالایی است و میتواند گفت در زمان نوشیدن میتوانید طعم انواع از گلها را حس کنید.

قهوه کونا خاص تر از مدل های دیگر است و واقعا خوش طعم و بی نظیر است. نور زیاد خورشید و بارندگی های زیاد همگی سبب می شود تا شما یک قهوه را نوش جان کنید که طعمی کمی شیرین با گل را حس کنید.

در اندونزی دانه های قهوه را با نام های مثل سوماترا و جاوا میشناسند و در اندونزی دانه های قهوه با بادی عمیق تر و قدیمیتری نیز داشته اند.

خب با این توضیحات حتما برایتان سوال است که منظور از قهوه اسپرسو چیست؟ قهوه اسپرسو عموما ترکیبی از نمونه اندونزی و برزیل است و البته گاهی دانه قهوه کلمبیا نیز همراه این ترکیب قرار میگیرد. برای خرید اسپرسو به فروشگاه اینترنتی chiako  مراجعه کنید.

خرید قهوه

یکی از موارد مهمی که شما باید به آن دقت کنید محلی است که قهوه را خریداری می کنید در برخی از مراکز خرید قهوه  مثل فروشگاه اینترنتی chiako محصولاتی به شما ارائه می شود که هم از نظر طعم و هم کیفیت می تواند نظر شما را صد در صد به خود جلب کند و رضایت قطعی شما را به همراه خواهد داشت.

برای خرید قهوه تا جایی که می توانید قهوه های آسیاب شده بسته بندی شده را استفاده نکنید چون قهوه های آسیاب شده نسبت به دانه قهوه ماندگاری کمتری داشته اند. البته از نظر طعم و ماندگاری دانه

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار