زمان اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده یک سال تمدید شد

نمایندگان مردم در مجلس با اجرای قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده تا یک سال دیگر موافقت کردند.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 17 November 2020

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 27 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده واحده لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده - مصوب 1387- با اصلاحات بعدی آن پیشنهاد محمدحسین فرهنگی مبنی بر تمدید یکساله این قانون موافقت کردند.

براساس این پیشنهاد؛ مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده - مصوب 17/ 02/ 1387- با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از تاریخ انقضای آن (30/ 07/ 1399) به مدت یک سال تمدید می شود. در صورتی که در این مدت قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده لازم الاجرا شود، مهلت یاد شده به پایان می رسد.

براساس این گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد تمدید اجرای 5 ماهه قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده را مطرح کرد اما محمدحسین فرهنگی در جریان بررسی لایحه مذکور، گفت: اگر موفق نشدیم اصلاحات مورد نظر را طی این مدت انجام دهیم، مجبوریم مجدداً طرح و لایحه را به صحن آورده و همین روال را طی کنیم، از این رو پیشنهاد می شود در صورتی که در این مدت قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده لازم الاجرا شود، مهلت یاد شده به پایان می رسد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نیز در موافقت با پیشنهاد فرهنگی گفت: بنده با اصل تمدید زمان اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مخالفم، چرا که دولت در بسیاری از مواقع وظایفش را انجام نمی دهد، چرا باید موضوعی را تصویب کنیم که دولت در موعد مقرر خود می توانست بدون ایجاد مشکل این کار را انجام دهد، اما با کم کاری نه تنها را مشکلات را کمتر نمی کند، بلکه روز به روز به آن اضافه می کند. از طرفی مجلس هم با توجه به شرایط موجود امکان استفاده از برخی ابزارهای خود مانند استیضاح را ندارد و این موضوع موجب شده دولت حاشیه امنی احساس کند.

وی ادامه داد: با این پیشنهاد؛ قانون جدید پس از طی مراحل و دائمی شدن از همان زمانی که تصویب شود، جاری و ساری می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان