مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بورس

نعیمه صفوی، مدیر سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه کاردان با تاکید بر اینکه امروز بهترین زمان برای دعوت از سرمایه گذاران به بازار سهام است، افزود: البته این دعوت باید به همراه یک شرط مهم باشد و آن هم ورود به بازار با نگاه حداقل یک ساله است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 16 November 2020

به گزارش بورس تابناک، نعیمه صفوی، مدیر سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه کاردان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران باید با آموزش و آگاهی وارد بازار شوند، افزود: باید به سهامداران آموزش داد که این بازار مکانی برای کسب سود در یک هفته و یک ماه نیست.
صفوی به سرمایه گذارانی که ظرف دوره ریزش سه ماهه اخیر با زیان مواجه شدند توصیه کرد در شرایط فعلی سهام خود را نفروشند و در شرایط امروز زمان خروج از بازار نیست.
به گفته صفوی اقتصاد کشور ما به گونه‌ای است که دائما شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم و بر همین اساس شاید امروز سرمایه گذاری متضرر باشد اما ظرف دو سال آینده این ضررها هیچ است.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بررسی گزارش های شرکت ها نیز موضوع مهمی است که سرمایه گذاران باید آنرا برای ورود به بورس در نظر بگیرند، گفت: با تحلیل عملکرد شرکت ها و رصد گزارش های دوره ای می توان گزینه های بسیار خوبی را برای سرمایه گذاری با نگاه حداقل یک ساله انتخاب کرد.
وی در خصوص مزیت های مهم سرمایه گذاری در بورس گفت: در بازارهایی مثل سکه طلا و خودرو نمی توان به رقم های اندک وارد شد اما افراد می توانند با حداقل سرمایه خود با تکیه بر آگاهی و دانش در بورس وارد شوند.
صفوی با اشاره به اینکه در دوره رشد پرشتاب p/e  بازار حتی نزدیک به 40 هم رسیده بود، افزود: بعد از انتشار گزارش های 6 ماهه و اصلاح قیمت ها ، p/e بازار به سطح 10 و حتی کمتر هم رسید.
این تحلیلگر ادامه داد: با اتمام انتخابات آمریکا و برنده شدن بایدن می توان به گشایش های سیاسی در عرصه بین الملل نیز امیدوار بود. این روند هرچند کاهش نرخ دلار را به همراه دارد اما در صورتی که کمی تجارت خارجی تسهیل شود، فروش شرکت ها از لحاظ مقداری متحول شده و تحول در فروش به مفهوم اتفاقات مثبت درصنایع کشور است.
به گفته وی صنایع بزرگ به دلیل حجم ریالی بالایی که در اختیار دارند با بهبود شرایط تجارت و فروش می توانند تحولات بسیار مثبتی را در کل صنایع ایجاد کنند.

منبع:همفکران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه دوست بورسی دارم میگه من وخیلیهای دیگه منتظریم شاخص کل یه کم بره بالا فورا سهاممونو میفروشیم خلاص !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار