بازدید 5175

راهنمای خرید دستگاه دیاگ و کار با دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگ دارای یک بخش سخت افزاری و یک بخش نرم افزاری می باشد که بخش سخت افزاری بصورت دائمی در اختیار تعمیرکار قرار می گیرد و بخش نرم افزاری به درخواست تعمیرکار و با توجه خودرو های مورد نظرش بر روی سخت افزار نصب میشود کلیه سخت افزارهای دیاگ دارای قابلیت افزایش برنامه (اضافه کردن خودروهای جدید) و امکان بروز رسانی می باشند.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 16 November 2020

راهنمای خرید دستگاه دیاگ و کار با دستگاه دیاگ
دستگاه دیاگ دارای یک بخش سخت افزاری و یک بخش نرم افزاری می باشد که بخش سخت افزاری بصورت دائمی در اختیار تعمیرکار قرار می گیرد و بخش نرم افزاری به درخواست تعمیرکار و با توجه خودرو های مورد نظرش برروی سخت افزار نصب میشود کلیه سخت افزار های دیاگ دارای قابلیت افزایش برنامه (اضافه کردن خودرو های جدید) و امکان بروز رسانی می باشند.

مراحل کار با دستگاه دیاگ خودرو:

راهنمای خرید دستگاه دیاگ و کار با دستگاه دیاگ

بعد از انتخاب خودرو و نوع ecu  منوی عیب یابی آن ecu ظاهر می شود که ما در زیر به بررسی گزینه های پر کاربرد ecu موتور پرداخته ایم.

    شناسایی سیستم:

در این گزینه مشخصات ecu از قبیل شرکت سازنده شماره فنی و ورژن نرم افزار ecu را می توان خواند، که کاربردی ترین گزینه آن ورژن نرم افزار می باشد. با هر بار دانلود ecu ورژن آن افزایش می یابد ودر مواردی که جهت رفع مشکل نیاز به دانلود می باشد .می توان از این طریق ورژن نرم افزار را کنترل کرد.

     خواندن خطاها

در صورت بروز مشکل در سیستم انژکتور می توان مشکل را در این گزینه خواند، با وارد شدن در این منو قطعه معیوب مشخص شده است.

راهنمای خرید دستگاه دیاگ و کار با دستگاه دیاگ

خطا های مشخص شده دراین قسمت به سه گروه تقسیم می شود:

خطای دائم:

در صورت ثبت خطا به صورت دائم جهت رفع مشکل نیاز به تعویض قطعه معیوب می باشد. و بعد از تعویض اقدام به پاک کردن خطا می کنیم در صورتی که قبل از تعویض خطا پاک شود بعد از مدتی کار کرد موتورمجددا خطا در حافظه ecu ثبت می شود.

خطای موقت :

زمانی رکه در سیستم مشکلی ایجاد شود خطا به صورت دائم ثبت می شود و اگر بعد ازطی سه سیکل (هر سیکل شامل استارت – کار کردن موتور – موتور خاموش شود ) آن خطا به وسیله ecu مجددا آشکار نشود به خطای موقت تبدیل می شود در صورت مشاهده خطای موقت نیازی به تعویض قطعه نیست وفقط جهت رفع مشکل خطای ثبت شده را پاک می کنیم.

خطای ریموت:

در خودروهای مالتی پلکس که ارتباط ecu ها به وسیله شبکه می باشد. زمانی که مشکل به وجود آمده وابسته به بخش دیگری باشد وبر ecu دیگری تاثیر می گزارد خطا به صورت ریموت ثبت می شود.

     پاک کردن خطاها:

جهت پاک کردن خطا از این منو وارد می شویم:

    سنجش پارامترها با دیاگ:

پارامترهای مرتبط با پاشش سوخت و جرقه زنی و اطلاعات بعضی از سنسور ها را در این قسمت می توان دید این پارامترها تحلیل عملکرد موتور میسر می سازد و اطلاعات بیشتری راهنگام جستجوی عیب برای تعمیرکار فراهم می کند

   تست عملگرها:

در این گزینه می توان جهت صحت عملکرد عملگرهای زیر به وسیله دستگاه آنها را فعال کرد در صورت فعال شدن عملگر مورد نظر سیم کشی آن تا ecu و بخش فرمان دهنده ecu سالم است.

عملگرهای قابل فعال شدن به شرح زیر می باشد:

1-      انژکتوریک

2-     انژکتور دو

3-      انژکتورسه

4-      انژکتورچهار

5-      رله پمپ بنزین

6-      استپر موتور

7-      کویل 4/1

8-      کویل 3/2

9-      دور کند فن

10-   دور تند فن

11-   شیر برقی کنیستر

12-   چراغ عیب یاب سیستم انژکتور

13-   چراغ هشدار دمای آب

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها