بازدید 8810

تورم فرانسه صفر شد

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه اعلام کرد که متوسط نرخ تورم سالانه این کشور از منفی نیم درصد در ماه سپتامبر به صفر در صد در ماه اکتبر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 15 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از یورونیوز، بر پایه گزارش این موسسه، افزایش قیمت مواد غذایی بیشترین سهم را در به صفر رساندن نرخ تورم ایفا کرده است؛ به طوری که تورم اقلام خوراکی از ۰.۹ درصد در ماه سپتامبر به ۱.۵ درصد در ماه اکتبر رسیده است. در مقابل بیشترین افت قیمت در بخش انرژی رخ داده و شاخص تورم این بخش در ماه گذشته میلادی منفی ۷.۸ درصد بوده است.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه همچنین گزارش داد که تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و به لطف بازگشایی نسبی فعالیت‌های اقتصادی در دوران کاهش شتاب شیوع ویروس کرونا، ۱۸.۲ درصد رشد کرده است.

با این حال این موسسه تاکید کرد که تولید ناخالص داخلی فرانسه همچنان پایین‌تر از سطح آن پیش از همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد و مقایسه نقطه‌ای آن با سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نیز حکایت از افت ۴.۳ درصدی دارد.

بر همین اساس، نرخ بیکاری در فرانسه در پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۹ درصد رسیده است. این نرخ پیش از شیوع ویروس کرونا تا ۸.۴ درصد کاهش یافته بود.

دولت فرانسه همزمان با وقوع موج دوم شیوع ویروس کرونا، از ۳۰ اکتبر(۹ آبان) گذشته اجرای سیاست قرنطینه مجدد چهار هفته‌ای را در این کشور آغاز کرده است.

با این وجود دولت امانوئل ماکرون امیدوار است با ادامه فعالیت بخش صنعت و کشاورزی و خدمات عمومی و دیگر فعالیتهای ضروری در این دور از قرنطینه عمومی، روند رشد تولید در پی نمودار شدن علائم افزایش نرخ تورم ادامه یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل