بازدید 6247
۲

کاهش پیوند کلیه به خاطر افزایش قیمت ها

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: پس از شیوع کرونا و افزایش قیمت شاهد محدودیت‌هایی در پیوند کلیه در استان زنجان بودیم که سبب کاهش آن شده است.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 12 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا طهماسبی پیش از ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، در محل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان، با اشاره به برنامه‌های هفته حمایت از بیماران کلیوی ایران، اظهار کرد: شعار امسال هفته حمایت از بیماران کلیوی ایران «کرونا فرصتی برای همدلی با بیماران کلیوی» است و با توجه به شیوع کرونا بازارچه همدلی به‌صورت مجازی در آدرس الکترونیکی https://zanjankf.ir برای حمایت از بیماران کلیوی و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به بیماری‌های کلیوی و دیالیزی به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، افزود: با توجه به اینکه وضعیت این بیماران مدام در حال پیگیری است. در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا سریعا شناسایی شده و تحت درمان قرار می‌گیرند. گفتنی است ۵ نفر از بیماران دیالیزی به بیماری کرونا مبتلا شدند که هزینه‌های زیادی را متحمل آنان کرده است.

این مسئول با بیان اینکه حدود دو هزار پرونده در بخش کلیوی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان برای بیماران تشکیل شده است، تصریح کرد: بیماران دارای نارسایی کلیه در استان زنجان شناسایی شده و از ورود به چرخه دیالیز پیشگیری شده و ۱۶۰۰ بیمار دیالیزی از چرخه دیالیز خارج شده و به زندگی بازگشته‌اند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان با بیان اینکه سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های زنجانی‌ها است، ادامه داد: بیماری سنگ کلیه تنها در زمانی که سنگ در بافت کلیه قرار می‌گیرد، خود را نشان می‌دهد و در مواقعی که خراشه‌دار و متحرک است علائمی مانند خون در ادرار و غیره است که با آزمایش مشخص می‌شود و برای پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه باید مصرف افراد و مایعجات بیشتر باشد.

طهماسبی در رابطه با افزایش قیمت داروهای موردنیاز بیماران کلیوی در استان، اظهارکرد: پس از نوروز ۹۹ محدودیت‌های برای پیوند کلیه در استان داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته به دلیل افزایش قیمت این عمل به حدود ۷۰ میلیون تومان شده و این در شرایطی است که برخی از بیماران بنا به تشخیص اورژانسی پزشک باید از افراد اهداکننده کلیه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا از فروردین‌ماه امسال محدودیت‌هایی در پیوند کلیه نسبت به سال‌های گذشته به دلیل افزایش هزینه بهوجود آمده است، افزود: یکی از آسیب‌های ویروس کرونا آسیب به کلیه‌ها بوده و افراد تحت درمان دیالیز قرار می‌گیرند که هزینه زیادی را به فرد تحمیل می‌کند.

با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان زنجان، دارای دفاتر نمایندگی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و بخش دیالیز و امکانات مورد نیاز هستند، به‌طوری دیگر نیازی به مراجعه به زنجان نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا همه بیماران دیالیزی شهر زنجان تحت پوشش این انجمن قرار گرفتند و خدمات مورد نیاز برای آنان در محیطی آرام با دستگاه‌های با کیفیت بالا ارائه می‌شود، گفتنی است به زودی فعالیت درمانگاه و کلینیک تخصصی قلب، نفرولوژی و غیره با اخذ مجوزهای لازم در این انجمن راه‌اندازی خواهد شد.

کارشناس امور بیماران انجمن کلیوی استان در ادامه این جلسه با اشاره به افزایش مشکلات بیماران کلیوی در دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تحریم‌های دارویی موجود، قیمت داروها افزایش پیدا کرده و تغییر دارو ایرانی و خارجی مورد استفاده بیماران مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.

‌گلزار باباخانی با بیان اینکه تاکنون انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همه تلاش خود را برای تامین دارو مورد نیاز بیماران کرده تا هیچ بیماری بدون دارو نماند؛ ولی متاسفانه کیفیت داروها کاهش پیدا کرده است و وضعیت پیوند با دردسرهایی همراه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در استان زنجان شاهد کاهش رنج سنی ابتلا به بیماری‌های کلیوی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قیمت یک کلیه در کشور های دیگه گاه تا یک میلیون دلار هم میره پس قیمت 70 میلیون تومن قیمت بالای نیست.
آب اکثر شهرهای ایران بسیار الوده واز چاههای عمیق یا نیمه عمیق تامین میشود و بعلت نبود سیستم فاضلاب شهری ونبود تصفیه خانه بخصوص در استانهای گیلان و مازندان اب مصرفی شهروندان ترکیبی از خزه ها و انگلها و میکروب میباشدکه برای سلامتی مردم بسیار مضر میباشد با اینهمه که استانهای مذکور دارای رودخانه های متعدد و امکان سد سازی هم براحتی میسر است ولی دولتمردان اقدامی نمی کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست