بازدید 10068

راهکار های درمان افسردگی

یکی از مهم ترین عارضه ها و بیماری های روانی که امروزه بیشتر بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و کودکان را درگیر خود کرده است، افسردگی می باشد. طبق آمار جهانی، زنان بیشتر از مردان برای درمان افسردگی به پزشک مراجعه می کنند. درمان این نوع بیماری کمی طولانی است؛ چرا که یک دوره نقاهت و مراقبت بعد از درمان نیز دارد.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 12 November 2020

راهکار های درمان افسردگی

هنگامی که حس می کنید میل و اشتیاقی به حضور در جمع های دوستانه نداشته و یا هیچ انگیزه ای برای انجام کاری را ندارید و مشکلاتی وجود دارد که شما و روحتان را اذیت می کند، به احتمال زیاد به بیماری افسردگی مبتلا شده اید. ممکن است علت ابتلا شما به افسردگی از اعتماد به نفس پایینتان نیز باشد که شما باید برای ریشه یابی این بیماری، تیپ شخصیتی خود را شناسایی کنید تا شخصیتتان را بشناسید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

انیاگرام یا انیاگرام 9 تیپ شخصیتی است که با بررسی مدل های رفتاری شما، نوع تیپ شخصیتی تان را شناسایی می کند. هنگامی که از ایرادات شخصیتی خودمان پی می بریم، بهتر خودمان را میشناسیم و می توانیم اختلالات روانی مان را حل نماییم.

روش های درمان افسردگی

  • تغییر سبک زندگی
  • استفاده از دارو های ضد افسردگی
  • پیدا کردن یک روانشناس مناسب برای درمان افسردگی
  • روان درمانی
  • گشت زدن بی هدف
  • نوشتن احساسات

تغییر سبک زندگی

یکی از قدرتمند ترین و ساده ترین راهکار ها برای درمان افسردگی، تغییر سبک زندگی می باشد. تغییر سبک زندگی همیشه هم سخت نیست. به عنوان مثال اگر شما در طول روز ورزش نمی کردید، با ورزش مداوم می توانید این بیماری را درمان کنید و حس خوبی را به خودتان هدیه دهید.

یا می توانید با برقراری روابط اجتماعی، تنهایی و انزوای خود را کاهش دهید. داشتن روابط اجتماعی با افزایش اعتماد به نفس نیز منجر می شود. خودباوری و یا اعتماد به نفس یکی از موضوعات مهم در افزایش احساس رضایتمندی است که می تواند روحیه شما را چندین برابر قوی تر از قبل نماید

خودباوری یعنی اعتماد و اطمینان قلبی به استعداد ها و مهارت ها و یا اطمینان به انجام موفقیت آمیز کارها می باشد. این ویژگی می تواند رضایتمندی و احساس مثبت و خوبی را به شما منتقل کند و دیگران نیز روی شما حساب دیگری باز کنند. اعتماد به نفس داشتن به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک بسزایی می کند. شما برای کاهش استرس باید تمام چیز هایی که منشا به وجود آمدن این احساس هستند را از خود دور نمایید تا آرامش خاطر بیشتری داشته باشید.

استفاده از دارو های ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی بر روی انتقال دهنده های عصبی مغز تاثیر می گذارند و باعث کاهش و یا افزایش این انتقال ها می شوند. این دارو ها در بازه زمانی 6 هفته ای باعث تسکین درد های شما می شوند و علت طولانی بودن دوره درمان آن ها هم به دلیل تشکیل پیوند های جدید سلول های عصبی است. افرادی که استفاده از داروهای ضد افسردگی را مبنای درمانشان قرار می دهند، 40 تا 60 درصد بهبود پیدا می کنند.

راهکار های درمان افسردگی

پیدا کردن یک روانشناس مناسب برای درمان افسردگی

یکی از مهم ترین نکاتی که برای درمان افسردگی و بیماری های روحی باید مد نظر قرار دهید، انتخاب یک روانشناس یا درمانگر مناسب است. ارتباط با درمانگر به شما در درمان افسردگی کمک بسزایی می کند؛ چرا که پشتیبان خوبی برای شما می باشد و از شما مراقبت می کند. خانم مهدوی نسب ، با چندین سال سابقه در زمینه شخصیت شناسی، بریف تراپی و درمان بسیاری از اختلالات روانی، می تواند پشتیبان و مراقب خوبی برای درمان این نوع بیماری شما باشد.

روان درمانی

اگر شما هیچ یک از علائم بیماری افسردگی را ندارید، بهتر است به جای استفاده از قرص های ضد افسردگی از روان درمانی استفاده کنید. روان درمانی به شما کمک می کند تا بصیرتی را به دست آورید که جلوی بازگشت بیماری افسردگی را بگیرد. این روش درمان به شما تکنیک هایی را می آموزد که در افکار منفی تجدید نظر می کنید و در مقابل درمان بیماری تان مقاومت ذهنی نمی کنید.

یکی از مهم ترین علائم افسردگی، احساس تحقیر و در هم شکسته شدن می باشد که روان درمانی کمک می کند که به گذشته بازگردید و چیز هایی که در ایجاد افسردگی شما نقش داشته است را بیابید و آن را تغییر دهید.

گشت زدن بی هدف

یکی از راه های ساده برای درمان افسردگی، منحرف کردن ذهن می باشد. شما می توانید با پیاده روی های بی هدف و بدون مقصد ذهنتان را از فکر کردن به افکار منفی دور سازید. شما می توانید سوار مترو یا اتوبوس شده و به هر کجا بروید. در پاساژ ها و بازار بگردید و در رستوران مورد علاقه تان غذا بخورید و ذهنتان را از افکار منفی منحرف سازید.

نوشتن احساسات

روش مناسبی که می توانید در درمان افسردگی از آن استفاده کنید، نوشتن احساساتتان است. در نوشتن احساسات خود هیچ چیز را مخفی نکنید و با صداقت هرچه در ذهنتان می گذرد را یادداشت کنید. برخی از ما یک سری از حرف ها را با دوستان صمیمی خود هم نمی توانیم در میان بگذاریم و در خودمان نگه می داریم. با نوشتن این گونه افکار و احساسات شما سبک می شوید و احساس راحتی می کنید.

راهکار های درمان افسردگی

درمان افسردگی شدید در زنان

علائم افسردگی در زنان و مردان کمی متفاوت است و یکی از شایع ترین علت های ایجاد افسردگی در زنان، بارداری و دوران پس از زایمان می باشد. افسردگی های شدید ممکن است اختلالات روانی بسیاری را در پی داشته باشد و نیاز به یک روانشناسی تخصصی دارد. پس اگر شما در دوران بارداری و پس از زایمان علائم افسردگی را در خود مشاهده کردید حتما به یک روانشناس متخصص مثل خانم مهدوی نسب مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در پایان باید بگوییم که تکنیک های ریلکسیشن نیز در درمان افسردگی بسیار کارآمد است و منجر به کاهش استرس و اضطراب نیز می شود. ما در این مقاله بخش اصلی از روش های درمانی افسردگی را به شما بیان کردیم تا با استفاده از آن ها به راحتی روش درمانی خود را انتخاب نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان