بازدید 7109
نماینده اردستان در مجلس:

بعد از ۴۰ سال نباید روستایی محروم از گاز باشد

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: حدود ۱۵ سال است تعدادی از روستا‌های شهرستان اردستان که دارای سکنه قابل توجهی است از نعمت گاز برخوردار نیستند.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ 11 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد، امروز (چهارشنبه_۲۱ آبان) در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه شهرستان اردستان با توجه به فاصله مسافتی که با مرکز استان دارد آنگونه که باید حق خود را در بخش‌های مختلف و مخصوصا ادارات خدماتی دریافت نکرده است، افزود: از شرکت گاز استان انتظار داریم نگاه متفاوتی را در گاز رسانی به روستا‌هایی که هنوز از گاز محروم هستند داشته باشد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اردستان در مجلس با بیان اینکه ارزش افزوده شهرستان اردستان در سال ۹۸ حدود ۵۵ میلیارد ریال بوده است، گفت: متاسفانه خدماتی که در شهر‌ها انجام می‌شود بر اساس سرانه جمعیت است که باعث شده خدمات بسیار کمتری به مردم شهر‌ها با جمعیت کمتر و مساحت بیشتر داده شود. انتظار می‌رود که این ضریب تقسیم خدمات و اعتبارات فقط بر اساس جمعیت توزیع نشود.

طباطبایی نژاد گفت: در شهرستان اردستان بعد از چهل سال از انقلاب نباید هنوز روستا‌هایی باشند که از نعمت گاز محروم باشند.

همچنین فرماندار اردستان با بیان اینکه تامین سوخت یکی از ضروریات زندگی کوه نشینان اردستان است، گفت: گاز رسانی به چند روستای شهرستان اردستان که مورد گلایه اهالی شده از اولویت‌های اصلی مدیریت شهرستان است.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه بسیاری از روستا‌های کم جمعیت شهرستان در مناطق سردسیر قرار دارند، گفت: زندگی در کوه در کنار بهره مندی از زیبایی، آرامش و هوای تازه، دشواری‌هایی دارد و روستاییان ساکن این مناطق خواستار شتاب در روند گازرسانی به این مناطق هستند.

وی با بیان اینکه صنعت غالب بیشتر اهالی شهرستان اردستان کشاورزی است و حدود ۸ هزار بهره بردار فعالیت می‌کنند و در تولید گوشت سفید استان مرغداران اردستان رتبه اول را دارند، ادامه داد: کشاورزان، مرغداران و دامپروری شهرستان در تامین گاز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که برطرف کردن مشکلات این افراد می‌تواند نقش حمایتی از این افراد داشته باشد.

بهره‌برداری از ۸ پروژه گاز رسانی در اردستان

رئیس اداره گاز اردستان گفت: ۸ طرح گاز رسانی با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سطح شهرستان اردستان به بهره برداری می‌رسد.

اسماعیل مهدوی اظهار کرد: در شهرستان اردستان شرکت ملی گاز بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی دارد و مشترکان گاز در شهرستان سالانه بیش از ۶۵۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی و صنعتی گاز مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان بیش از ۲۴ هزار مشترک خانگی وجود دارد، افزود: با تلاش‌هایی که شده ۱۵۷ روستا در شهرستان اردستان از نعمت گاز طبیعی استفاده می‌کنند و تعداد اندکی از روستا‌ها باقی مانده که امروز با تاکیدی که مسئولان شهرستان و مساعدتی که مدیرعامل گاز استان داشتند قرار شد برنامه ریزی در خصوص گازرسانی برای چند روستای باقی مانده انجام شود.

رئیس اداره گاز اردستان با بیان اینکه مشترکان گاز شهرستان اردستان شامل مراکز خصوصی، دولتی، آموزشی و علمی، صنعتی و ... هستند که بیش از ۸۰ میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند، گفت: حدود ۳۰ درصد از بدهی شرکت گاز در بخش صنعتی است. با توجه به اینکه این مبلغ به حساب خزانه کشور که محل تامین یارانه مردم واریز می‌شود از صاحبان این واحد‌ها درخواست می‌شود نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

مهدوی گفت: امروز اهالی روستای زایین در اردستان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. همچنین فاز ۲ شهرک صنعتی اردستان و ۶ واحد مرغداری شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال صاحب گاز طبیعی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی