بازدید 16891
پیمانه اقتصادی

شاخص بورس بالاخره مثبت شد/ دلار به ۲۷ هزار تومان رسید/ واکنش مثبت طلای سیاه به ساخت واکسن کرونا/ فراخوان مرسدس بنز به دلیل عملکرد نامناسب صندلی/ ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عرضه اولیه صد شرکت تا پایان سال جاری، سهام تکنولوژی باعث افت سهام چین شد، بازار مسکن به ثبات قیمت خواهد رسید، قیمت سکه به چند میلیون تومان رسید؟ طلای جهانی صعودی شد، حساب جاری ترکیه برای دهمین ماه پیاپی منفی شد و بازار بی‌رونق خودرو در انتظار تثبیت نرخ ارز را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 11 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عرضه اولیه صد شرکت تا پایان سال جاری، سهام تکنولوژی باعث افت سهام چین شد، بازار مسکن به ثبات قیمت خواهد رسید، قیمت سکه به چند میلیون تومان رسید؟ طلای جهانی صعودی شد، حساب جاری ترکیه برای دهمین ماه پیاپی منفی شد و بازار بی‌رونق خودرو در انتظار تثبیت نرخ ارز را در بر دارد.

شاخص بورس بالاخره مثبت شد

شاخص کل با ۹۱۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد به یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۶ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۳۸۳ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد به ۳۱۹ هزار و ۳۳۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۰۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۳ درصد به ۳۶۴ هزار و ۹۹۱ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۷۰ واحد افزایش معادل ۰.۰۳ درصد به ۲۳۹ هزار و ۴۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۴۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۵۲ درصد به یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۴۳۵ واحد، شاخص بازار اول با ۸۱۶۳ واحد افزایش معادل ۰.۹۸ درصد به ۸۳۷ هزار و ۶۰۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۵۸۵ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۸۸۰ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۹۳۵ هزار و ۳۴۵ نوبت معاملاتی، ۹ میلیارد و ۷۲۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

شاخص بورس بالاخره مثبت شد/ دلار به ۲۷ هزار تومان رسید/ واکنش مثبت طلای سیاه به ساخت واکسن کرونا/ فراخوان مرسدس بنز به دلیل عملکرد نامناسب صندلی/ ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

گزارش بورس امروز چهارشنبه 21 آبان 99/ بورس سبز شد

گزارش بورس امروز چهارشنبه 21 آبان 99/ بورس سبز شد

ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

نبض بورس گزارش داد: در جریان معاملات امروز (چهارشنبه ۲۱ آبان) بازار سهام نماد‌های شاخص‌سازی مانند فولاد، فملی، پالایشی‌ها روند خوبی داشتند و این نماد‌های به دلیل تاثیر زیاد بر ارزش سهام عدالت با رشد خود ارزش این سبد را بالا بردند. در پایان معاملات بازار سهام ارزش سهام عدالت با رشد بیش از ۰.۸ درصدی به ۹ میلیون و ۱۰ هزار و ۸۲۱ تومان رسید که نسبت به روز قبل ۷۲ هزار و ۷۵۷ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۴۹۲ تومان رسیده است.

عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت تا پایان سال جاری

وزیر اقتصاد گفت: اگر ما مدافع منافع سهامداران خرد هستیم، باید از اظهارنظرهایی که در معاملات بازار اخلال ایجاد می‌کند به شدت پرهیز کنیم. برای برخی سهامداران نگرانی ایجاد شد که این روند شاخص ممکن است یک روند ثابت باشد. ما برنامه‌هایی را برای عرضه داریم، و نه تنها دولت که شورای عالی بورس برنامه ای دارد که تا پایان سال جاری بتواند ۱۰۰ شرکت را به صورت عرضه اولیه، عرضه کند. دژپسند افزود: امروز بازار ما بازارگردان دارد. حدود ۲۰۰ شرکت دارای بازارگردان هستند. ما نباید اموال‌مان را به راحتی در بازار سرمایه در معرض خرید و فروش قرار دهیم بلکه باید خیلی دقت کنیم و  مطالعه، مشاوره و معامله را مدنظر قرار بدهیم.

سهام تکنولوژی باعث افت سهام چین شد

روز چهارشنبه، سهام آسیا اقیانوسیه با امید به واکسن کرونا رشد کردند اما سهام چین با افت سهام تکنولوژی به دنبال سقوط سهام شرکت‌های تکنولوژی آمریکا در معاملات دیشب، افت کردند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه به جز سهام ژاپن ۰.۴۷ درصد رشد کرد، در حالی که نیکی ژاپن با جهشی ۱.۵۴ درصدی روبرو شد. کامپوزیت شانگهای با افت سهام تکنولوژی چین ۰.۱۶ درصد افت کرد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۱۵ درصد به ارزش خود افزود. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۷۲ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۱.۳۳ درصد جهش کردند. همچنین در بازار ارز، دلار در مقابل یوآن چین ۰.۲۳ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۶.۵۹۹۳ واحد رسید، در حالی که در برابر ین ژاپن در نرخ برابری ۱۰۵.۲۸ واحد تثبیت شد.

بازار مسکن به ثبات قیمت خواهد رسید

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به آینده بازار مسکن، گفت: برخی کارشناسان اعلام می‌کنند که با تغییر معادلات سیاسی در عرصه بین المللی و کاهش قیمت ارز در داخل کشور، قیمت مسکن نیز روند نزولی به خود خواهد گرفت، اما به نظر من، بازار مسکن دارای عوامل تأثیرگذار و مهم‌تری است که تغییر در آنها بر بازار مسکن مؤثر خواهد بود و تلاطمات ارزی در این عرصه اثرگذار نیست. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من معتقدم که قیمت مسکن در چهار ماهه پایان سال جاری افزایش یا کاهش چشمگیری نخواهد داشت، البته بازار به یک ثبات قیمتی و آرامش خواهد رسید که این مساله در میزان معاملات اثرگذار است، اما کاهش چشمگیر در قیمت مسکن رخ نخواهد داد؛ هر چند شاید قیمت‌ها کمی پایین بیاید، کاهش‌ها همانند روند کاهشی دلار نیست.

دلار به ۲۷ هزار تومان رسید

در پایان بازار امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز و بانکی سطح کشور به قیمت ۲۶۰۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۷۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز گذشته، ۱۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۰۹۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این رقم نسبت به روز سه شنبه، ۱۰۰ تومان کاهش نرخ دارد.

قیمت سکه به چند میلیون تومان رسید؟

در جریان معاملات امروز چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۱۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم نیز ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۲۱ تومان است.

طلای جهانی صعودی شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و نگرانی ها نسبت به روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و چالش های لجستیکی تولید واکسن، اندکی افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۸۲ دلار و شش سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۸۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

واکنش مثبت طلای سیاه به ساخت واکسن کرونا

هرچند نوسان قیمت نفت همچنان ادامه دارد، خبرهایی که از موفقیت واکسن کرونا به گوش می‌رسد، باعث شده تا شیب قیمت‌ها صعودی شود. در کنار آن، آمارها نشان می‌دهد که ذخیره‌سازی نفت در آمریکا کاهش داشته و همین موضوع تقویت بیشتر قیمت‌ها را به دنبال داشته است. نکته مهم دیگری که بر قیمت نفت تاثیر مثبت داشته، موافقت عربستان و عراق برای ادامه توافق کاهش تولید است.

عربستان سعودی و عراق روز سه‌شنبه (۲۰ آبان‌ماه) در زمینه هماهنگی مواضع خود در بخش نفت و در حیطه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ائتلاف اوپک پلاس توافق کردند. این دو کشور متعهد شدند کامل به تمامی تصمیم‌های توافق‌شده در ائتلاف اوپک پلاس به گونه‌ای پایبند باشند که تضمین‌کننده دستیابی به قیمت‌های عادلانه و مناسب نفت برای صادرکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد. این بیانیه پس از دیدار مجازی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق صادر شد. بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس قرار است این ائتلاف از ماه ژانویه ۲۰۲۱ کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای کنونی خود را حدود ۲ میلیون بشکه در روز تسهیل کند. این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقدند ممکن است کاهش تولید کنونی این ائتلاف برای سه‌ماه نخست ۲۰۲۱ تمدید شود. با توجه به این عوامل، قیمت نفت برنت رشدی ۳.۵ درصدی را تجربه کرد و ۴۵ دلار و ۱۰ سنت قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا نیز ۳.۵ درصد افزایش پیدا کرد و ۴۲ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

بازار بی‌رونق خودرو در انتظار تثبیت نرخ ارز

در حالی که از هفته گذشته و در پی اتفاقات سیاسی خارجی، نرخ ارز روند نزولی در پیش گرفته بود و این کاهش به ریزش شدید قیمت ها در بازار خودرو ها منجر شده بود، در یکی دو روز گذشته شاهد افزایش ۲ تا ۳درصدی قیمت خودروها بودیم. نعمت الله کاشانی‌نسب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: بازار همچون هفته‌های گذشته در رکود کامل است و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود. افزایش نرخ ارز در یکی دو روز گذشته سبب شده تا رشد ۲ تا ۳درصدی قیمت‌ها را برای خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی شاهد باشیم. نوسانات نرخ ارز سبب شده تا ترس مردم از خرید خودرو بیش از هفته‌های گذشته شود، زیرا می‌ترسند خرید کنند اما دوباره قیمت‌ها کاهش یابد. این روزها همه چیز به تثبیت نرخ ارز بستگی دارد که در این صورت، بازار جان تازه‌ای خواهد یافت.

یکی دیگر از فعالان بازار خودرو، به‌طور نمونه پراید را مثال زد که کاهش قیمت تا ۹۵ میلیون تومانی را در روزهای گذشته تجربه کرد و گفت: نه آن روز و نه اکنون که این خودرو در بازه قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، خریداری در بازار نبوده و نیست. وی پیش‌بینی‌کرد: قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند و قیمت‌های بالاتری را شاهد نباشیم.

مشاهدات ایرنا از سایت‌های خودرویی و کانال‌های تلگرامی، واتس‌اپی و اینستاگرامی حاکی است: دارندگان خودرو در گروه سایپا امروز برای هر دستگاه پراید ۱۳۱ مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۲۶ میلیون تومان، تیبا ۲ مبلغ ۱۴۴ میلیون تومان، ساینا ۱۴۵ میلیون تومان، کوییک ۱۵۴ میلیون تومان و برای سراتو ۲۰۰۰ آپشنال مدل ۹۸ رقم ۸۷۵ میلیون تومان مطالبه می‌کردند. همچنین در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۸۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار به ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی ۳۳۵ میلیون تومان، پژو پارس ال.ایکس ۲۷۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی.ال.ایکس ۲۰۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس.ال.ایکس ۲۱۰ میلیون تومان، سمند ال.ایکس ۲۰۰ میلیون تومان و هایما اس ۷ به ۷۹۰ میلیون تومان قیمت خورد.

فراخوان مرسدس بنز به دلیل عملکرد نامناسب صندلی!

مرسدس بنز، فراخوانی برای وسایل نقلیه کلاس ای خود صادر کرده است. دلیل فراخوان مزبور نیز آن است که صندلی‌های ردیف جلویی کابین ممکن است فاقد عملکرد مناسب محدوده تنظیم مکانیکی باشند. این مشکل باعث می‌شود تا‌ صندلی‌‌ها به خارج از محدوده تعریف‌شده برای آنها و به‌ سوی کیسه‌های ایمنی هوا حرکت کنند؛ نقصی‌ که می‌تواند موجب افزایش احتمال صدمه‌دیدن سرنشینان جلو شود.

این فراخوان شامل محصولات ای‌۳۵۰ مدل ۲۰۲۱، ای‌۴۵۰ مدل ۲۰۲۱، ای۵۳ مدل ۲۰۱۹ و ای‌۶۳ مدل ۲۰۲۰ می‌شود. پس از آنکه یکی از کارکنان تا‌سیسات تولیدی گزارشی از یک نقص احتمالی در زمینه نصب محدودیت دامنه مکانیکی صندلی را اعلام کرد، مرسدس نیز تحقیقاتی را در ماه ژوئن سال‌جاری کلید زده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ این خودروساز آلمانی متوجه شد که برخی از کارکنان به‌درستی تنظیمات این صندلی‌ها را نصب نمی‌کردند و به‌روز‌رسانی‌های لازم را در این‌باره انجام داد. انتظار می‌رود این فراخوان از ۲۹ دسامبر در ایالات‌متحده انجام شود.

حساب جاری ترکیه برای دهمین ماه پیاپی منفی شد

اوضاع نه چندان مناسب تجارت و گردشگری در ترکیه باعث شده است در ماه سپتامبر و برای دهمین ماه متوالی شاهد کسری حساب جاری در این کشور در ماه سپتامبر باشیم. در ماه سپتامبر حساب جاری ترکیه ۲.۳۶ میلیارد دلار کسری داشته است. نظرسنجی‌ها هم حاکی از پیش بینی کسری حساب جاری ۲.۶۳ دلاری ترکیه بودند. البته این روند در ماه آگوست منفی ۴.۳۲ میلیارد دلار بوده است. در ماه سپتامبر ارزش لیر ترکیه هم ۴.۸ درصد در برابر دلار کاهش ارزش داشت و دولت ترکیه برای کنترل سقوط ارزش لیر ۳.۶۳ میلیارد دلار از دلار‌های خود را به بازار عرضه کرد. با این افت لیر بدترین عملکرد ماهانه را در ماه سپتامبر در میان ارز‌های بازار‌های نوظهور در جهان داشته است. ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ماه سپتامبر ۵۹ درصد کاهش داشته و واردات ترکیه هم نسبت به صادرات رشد بیشتری داشته و همین امر باعث شده است تا شاهد افزایش قابل توجه حساب جاری در این کشور آسیایی ـ اروپایی باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
شیرنی سرمایه گذاری درست و قانونی رو به مردم بچشانید تا سرمایه گذاری فرهنگ مردم شود و با کسانی که بدنبال بد نام کردن و ایجاد اختلال در این بازار سرمایه کشور هستند برخورد جدی کنید
روندکاهشی بورس تا سقوط به کانال ۵۰۰ هزار واحدی ادامه خواهد داشت پس ازان هم درجا خواهدزد یا حداکثر رشد ناچیزی خواهدداشت
دوران روزهای طلایی والبته بی منطق رشد روزانه ۵ درصدی بسر رسید
"فراخوان مرسدس بنز به دلیل عملکرد نامناسب صندلی"
راز موفقیتش چی بود ؟ جلب اعتماد مشتریان با قیمت های مناسب یا برعکس آن ؟؟؟
اکنون استراتژی بازاریابی آنها بیشتر بر محور سبک زندگی استوار است و بر جنبه لذت بخشی، دوستانه و پرانرژی بودن مرسدس بنز و البته توجه به محیط زیست تمرکز می کند. تکامل استراتژی بازاریابی مرسدس بنز را می توان مستقیما به گسترش بازار هدف آن مرتبط دانست که اکنون علاوه بر بازار هدف اولیه شامل قشر مسن تر جامعه، جوانان 25 تا 35 سال را دربر می گیرد.
پاسخ ها
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
اینجا پژو اتیش میگرفت ایرانخودرو زیر بار نمی رفت.. اخرشم بعد 6 ماه با کشته شدن تعداد انسان بی گناه به زور مردم و رسانه ها فقط در حد یه بیانیه اعلام کردن صاحبین خوردو بیان نمایندگی.. قشنگش اینجا بود که ضرب العجل هم تعیین کردن که اگه تو این مدت اعلامی کسی نیاد خونش پای خودشه...
چه غروب دلگیری یه غروب سرد و ناخوشایند پاییزی که نمیشه و نباید در اون از اقتصاد زد همه چیز بوی مرگ میده امروز هم که 450 نفر دیگه بر اثر کرونا مردن... بعد خبرا رو میخونی دلت بیشتر میگیره پراید 114 میلیون فرغون 114 میلیون دلار 27 هزار تومان اینا فقط دلال بازی به خدا اگه دولت میذاشت الان پراید شده بود 60 70 میلیون سکه 15 میلیون بایدن که پیروز شد همه چیز برای فروپاشی قیمتا آماده بود ولی دولت نذاشت
نرخ ارز رو دستوری نکید بازار سرمایه درست میشه
سرکوب ارزی =سقوط بورس =پودر شدن سرمایه ملت
بورس باید به قیمت واقعی خود برگردد هیچ راه دیگری نیست سهامداران جدید نیامدن که در بورس بمانند اگر دولت بخواهد بورس را بالا ببرد باید سهام را توسط شبه دولتی بخرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
همه کارشناس بورس شدند
قیمت واقعی بورس چنده؟.
تابناک جون! مدتیه چهارشنبه ها بورس سبز میشه تا سهامداران ضعیف هوس فروش بسرشون نزنه، شنبه ها داستان آشنای قرمز و بدبختی سهامداران جزء، تکرار خواهد شد.
شما که نظر ما رو چاپ نمیکنی ولی خدائیش یه حساب کتاب بزن به ما هم بگو که چطور تا آخر سال 100 تا عرضه اولیه قرار ارائه بشه. تا آخر سال فک کنم 100 روز کاری هم باقی نمونده.
هر طور دوست دارید قیمت ارز را بالا و پایین کنید اشکالی ندارد ما مردم آمادگی لازم برای هر نوع فشار اقتصادی را داریم و مقاومت می کنیم و صدایمان هر در نخواهد آمد
چه خوب شد گفتی، من برم صندلی مرسدس بنزم رو عوض کنم.
دولت قیمت دلار را بالا می برد تا بورسی ها ضرر نکنند
،به جهنم که این دلالان ضرر کنند
به فکر اکثریت مردم باشید نه عده ای بورسی
شانس آوردم که مرسدس بنز نخریدم. سایپا و ایران خودرو بهترین خودکش ببخشید خودرو دنیا هستن!!!! بدلیل بدون نقص بودن هیچوقت فراخوان هم نمیدن و مرتب بروز رسانی میشن و حق دارن که هر سه ماه یکبار افزایش قیمت بدن!!!
بنز چی میگه اونوقت ما تو قیمت پراید گیر کردیم
دلیل روشن و عینی برای اینکه دولت تمایلی به کاهش قیمت دلار نداره این یعنی آفتاب آمد دلیل آفتاب
دلار پایین میاد اگه همتی و روحانی اجازه بدن داشت به سمت بیست هزار تومن می رفت که آقای همتی فوری وارد صحنه شد و مانع ادامه ریزش دلار شد چرا
چرا کارگزاریها امکان لغو سفارش سهام عدالت را فعال نمی کنند ما مایل به فرکش سهام با قیمت ارزان فعلی نیستیم
واقعا این سایتتون نوبره پشت بونش هم تبلیغات بزنین. ارزش سایتتون رو ثفر کردی با این همه تبلیغ
این مثبت ها بعد از افت های ۶۰ درصدی مشکلی رو درمان نمی کند
گذشته ها برای این است که ما عبرت بگیریم نه اینکه آنها را کنکاش و در آن بمانیم اتفاقی در بورس افتاد و مقدار زیادی سرمایه داخل آن شد درست یا غلط اتفاق افتاد و بازگشتی در آن نیست مهم این است که الان باید چکار کرد الان باید به مردم آموزش داد از بورس استفاده بهینه کنند چون بورس به مقدار زیادی جلوی سرمایه ای شدن کالاهای اساسی را می گیرد و اگر درست از آن استفاده شود می تواند کمک بزرگی به تولید و خصوصی شدن ارکان دولت که نباید دولتی باشد کند مردم باید بفهمند که بورس بالا و پایین دارد و نباید یکشبه تصمیم بگیرند و دولت هم باید هم در مورد آموزش و هم در مورد شاخص هایی که خوب و بد بودن شرکت ها برملا می کند نهایت سعی خود را کند و تا می تواند نه دخالت های بیجا در بورس کند و نه در بازار و فقط ساختارها را نگزارد منحرف و ناهماهنگی ها ایجاد شود و جایگاه نظارتی داشته باشد که نه تخلف صورت بگیرد و فعالیت ها مثل ساعت کارکند
دلار فقط دو تا مشکل رو جلوی خودش می بینه 1: عدم تصویب FATF و 2- پول های فروش سهام عدالت

وگرنه نقدینگی کل کشور نسبت به دلار 3700، فقط دو برابر شده
حقوق کارگر و کارمند هم نهایتا 2 برابر شده

بنابراین قیمت واقعی دلار 7400 هست، یعنی بالای 10 هزار هم فقط یک قمارباز می ره سمت خرید دلار

اون 2600 رو هم فقط به خاطر وجود کرونا عرض کردم

بورس هم سقوط شدید می کنه به شاخص 200 هزار تا (خواهیم دید)
دولت به جای دخالت بیجا در ارکان اقتصادی باید وظیفه اصلی خودش را انجام دهد و نرخ واقعی دلار را معین و سیاست هایی اتخاذ کند که نرخ ارز حول و حوش نرخ واقعی باشد و این کار هنگامی صورت می گیرد که دلار را فقط برای وارد کردن کالاهای اساسی و حمایت از تولید به اهلش و در زمان و مکانش بدهد و نگذارد ارز در دست دلالان بچرخد و یا برای کالاهای بنجل خارجی و غیر ضروری داده شود. دلالان وقتی ببیند که از بازار ارز سودی حاصل نمی شود آنرا رها خواهند کرد و در مسیر دیگری خواهند برد و وظیفه دولت هم این است که مسیر درستی را برای آنها ایجاد کند و اساساً پول های پشتیبان و عوارض ها در دست دولت هم برای همین منظور به کار گرفته شده است که نگذارد اقتصاد در دست دلالان قرار گیرد و فراموش نکنیم که در حال حاضر خواسته و نخواسته تمام قیمتها وابسته به قیمت دلار است و اگر نرخ دلار واقعی شود نزدیک 90 درصد مشکلات از قبیل گرانی ها و قاچاق و معیشت بمرور حل خواهد شد و کمک مومنانه دولت یعنی بتواند قیمت دلار را واقعی و حقیقی کند.
بورس افزایش لاک پشتی


کاهش با سرعت خرگوشی
سقوط ارزش ریال به معنی مثبت شدن بورس نیست.
وبیچاره مردمی که این وسط قربانی میشوند
70 درصد سرمایه ام با ادرس غلطی که دادند از دست رفت سرمایه یک عمر کار بود کدام مثبت خجالت بکشید
بنز هرکاری بکند به پای موفقیت خودروسازهای ما نمیرسد یک سال قبل میفروشند با قیمت دلبخواهی ولی اینجا هم فراخوان میدهند که قیمتها رفته بالا اگر خودرو میخواهید باید مبلغ اضافه واریز کنید
باعث تاسف است که پنج درصد عرضه اولیه سهام آرامکوی عربستان، برابری میکند با کل بازار بورس ایران! شاخص اقتصادی کشورها در کل دنیا بورس آنهاست...باید همه مسئولین در کشور حمایت همه جانبه از بورس کنند ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار