منتفی شدن مالیات بر صادرات فولاد

در حقیقیت، در واقع با مکاتبات انجام شده و با توجه به ایرادات این طرح که به رئیس کمیسیون صنایع مجلس منتقل شد، همچنین پیگیری‌های اتاق بازرگانی، بورس کالا و مرکز پژوهش های مجلس و تاکید بر ایراداتی که به این طرح وارد بود، کمیسیون صنایع مجلس به این نتیجه رسید که یا آن را اصلاح کند یا با توافق با آقای وزیر به مجلس به این قضیه ورود نکند
کد خبر: ۱۰۱۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 10 November 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، دبیر انجمن فولاد در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون منتفی شدن مالیات بر صادرات فولاد اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: از این جلسه خبر نداریم و حضور نداشتیم لذا از جزئیات تفاهم صورت گرفته، بی اطلاعی هستیم.

وحید یعقوبی دبیر انجمن فولاد در گفت و گو با خبرنگار نبض بورس در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون منتفی شدن مالیات بر صادرات فولاد اظهار کرد: از این جلسه خبر نداریم و حضور نداشتیم لذا از جزئیات تفاهم صورت گرفته، بی اطلاعی هستیم.

وی  ادامه داد: در حقیقت، در واقع با مکاتبات انجام شده  و با توجه به ایرادات این طرح که به رئیس کمیسیون صنایع مجلس منتقل شد، همچنین پیگیری‌های اتاق بازرگانی، بورس کالا و مرکز پژوهش های مجلس و تاکید بر ایراداتی  که به این طرح وارد بود، کمیسیون صنایع مجلس به این نتیجه رسید که یا آن را اصلاح کند یا با توافق با آقای وزیر به مجلس به این قضیه ورود نکند و خود دولت این موضوع را حل کند کما اینکه مدیریت بازار فولاد از وظایف دولت است.

یعقوبی در خصوص آخرین وضعیت معاملات فولاد در بورس کالا نیز گفت:  در خصوص قیمت گذاری دستوری فولاد این قضیه با منتفی شد و اکنون ۲ هفته است که فولاد اعم از مقاطع و شمش در بورس کالا خریدار ندارد و نوردیها که خواهان شمش هستند و شرکت های بازرگانی که خریدار مقاطع هستند، و تمایلی به خرید ندارند.

وی ادامه داد: شمش امروز با ۹۰ درصد قیمت صادراتی ایران بدون معامله بود گرچه شاهد سنگین ترین عرضه هفتگی فولاد در سال جاری بودیم.

یعقوبی افزود: با توجه به شرایط کشور و تقاضای کاذب مقطعی در فولاد به دلیل افزایش نرخ ارز، با واقعی شدن قیمت دلار و تثبیت آن در این محدوده قیمتی فعلی و واقعی شدن تقاضا باید به تدریج منتظر تنظیم بازار باشیم.

به گزارش نبض بورس، در جلسه امروز رزم حسینی وزیر صمت و اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوع صادرات زنجیره فولاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تفاهم شد که موضوع قانون فولاد از دستور کار خارج شود لذا موضوع اعمال مالیات بروی صادرات فولاد نیز عملا منتفی می‌شود.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل