بازدید 19084
وزیر بهداشت خبر داد

آغاز «طرح غربالگری عمومی» در کشور برای مبارزه با کرونا/ افزایش تست‌های کرونا به ۱۰۰ هزار در روز/ تست‌های سریع از هفته آینده در بازار

در این طرح، محور فعالیت ما بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی‌شده و حمایت‌هایی که در طول قرنطینه باید از آن‌ها انجام شود، شناسایی سریع موارد مبتلا و افزایش تست‌ها که اکنون به روزانه ۴۰ هزار مورد افزایش یافته و تا هفته‌های آینده به روزی ۱۰۰ هزار خواهد رسید، است.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 10 November 2020
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت با اشاره به افزایش تست‌ها در آینده به ۱۰۰هزار مورد در روز گفت: تست‌های سریع از هفته آینده وارد بازار می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی در آیین افتتاح ۶۶ پروژه سلامت استان کرمانشاه، با ابراز اینکه «ما در شرایط تحریم و روز‌های سخت بیشتر از روز‌های برخوردار می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم» اظهار داشت: امسال اولین سالی است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور خواهیم افزود و این‌چنین سالی قبل و بعد از انقلاب وجود نداشته است که در اوج تحریم و بستن دست‌وپا در شرایط سخت اقتصادی، ‌چنین اقداماتی انجام شود.

نمکی گفت: طرح غربالگری عمومی که امروز همکاران ما در کشور آغاز می‌کنند، پیرو جلسه تاریخی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد و ایشان اوامری فرمودند که یکی از نکات کلیدی و سرنوشت‌ساز کنترل و مهار بیماری، محله‌محور و خانواده‌محور کردن این طرح بود.

وی افزود: طرحی که امروز آغاز می‌شود، دگرگونی در مسیر بیماری ایجاد خواهد کرد و در روز‌های نخست مدیریت بیماری با همکاری بسیج و دیگر سازمان‌ها آغاز شد و توانستیم با بسیج ملی مبارزه با کرونا در کمتر از ۶۰ روز، تعداد مرگ‌ها را به کمتر از ۴۰ نفر در روز و میزان بستری‌ها را در ۵۰ روز اول به یک‌پنجم برسانیم.

نمکی بیان کرد: این راه بسیار موفق بود که از تجربه ارزشمند دفاع مقدس به دست آمده بود و توانستیم در کمتر از ۶۰ روز با غربالگری ۷۸ میلیون جمعیت بار بیمارستان‌ها را به ‌شدت کاهش دهیم.

وزیر بهداشت گفت: در این مرحله نیز توانستیم با توجه به همکاری بین‌بخشی مناسبی که بعد از فرمایشات مؤثر مقام معظم رهبری ایجاد شد، طرحی را آماده کنیم و امروز این طرح محله‌محور از استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این طرح، محور فعالیت ما بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی‌شده و حمایت‌هایی که در طول قرنطینه باید از آن‌ها انجام شود، شناسایی سریع موارد مبتلا و افزایش تست‌ها که اکنون به روزانه ۴۰ هزار مورد افزایش یافته و تا هفته‌های آینده به روزی ۱۰۰ هزار خواهد رسید، است.

آغاز «طرح غربالگری عمومی» در کشور برای مبارزه با کرونا/ افزایش تست‌های کرونا به روزی ۱۰۰هزار نمونه/ تست‌های سریع از هفته آینده در بازار
وزیر بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه تست‌های سریع، که ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نتیجه با آنها اعلام می‌شود نیز در داخل ساخته شده و تا هفته آینده وارد بازار می‌شود و مقدار قابل‌توجهی نیز وارد شده است که با افزایش تست‌ها به روزی ۱۰۰ هزار مورد، موارد دارای اولین علائم قابل بررسی و حلقه مبتلایی و افراد مرتبط با بیمار شناسایی می شوند. همچنین از ظرفیت‌های مردمی اعم از بسیج، مساجد و روحانیت و طرح ماندگاری به ‌نام هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده می شود که در هر خانه یک سفیر سلامت خواهیم داشت.

نمکی گفت: از روز‌های اول اجرای طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" یکی از استان‌هایی که به‌شدت خوب و علاقه‌مند بود و خیلی هم خوب کار کرد، استان کرمانشاه بود و این طرح، یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیلی است که در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا با تأکید بر محله‌محور بودن و خانواده‌محور بودن که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده و مورد حمایت رییس جمهور نیز قرار گرفته است، به ‌کار گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: برآورد ما این است که با همدلی، وفاق و رعایت بیشتر پروتکل‌ها با تأکید بر آموزش، شناسایی زودرس بیماری، بار بیمارستان‌ها را به ‌شدت کاهش خواهیم داد و بار سنگین حوزه درمان که بر دوش پزشکان و پرستاران است، به‌ سرعت کاهش پیدا خواهد کرد؛ هرچند بار نظام سلامت به دوش عزیزان ما در عرصه بهداشت از بهورزان تا مراقبان سلامت، پزشکان خانواده و پزشکان عمومی سنگین‌تر می‌شود، به‌عنوان یک حرکت پیشگیرانه، دوباره می‌توانیم نشان افتخاری را برای جمهوری اسلامی ایران کسب کنیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: باید از همه عزیزانی که در این مدت به ما کمک کردند، از جمله نیرو‌های مسلح، استانداران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌ویژه مهندس جهرمی در اطلاع‌رسانی و ردیابی مبتلایان، وزارت کشور، خیّرین، سازمان‌های مردم‌نهاد، صداوسیما در سطح ملی و استانی و رسانه‌ها تشکر کنیم و امیدواریم که با رویکرد جدید در شیوه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم با شیوه‌های هنرمندانه، شاهد تغییراتی باشیم.

نمکی خاطرنشان کرد: امروز به کرمانشاه سفر کردیم که هم سالروز زلزله کرمانشاه را پاس بداریم و هم بگوییم که ما ملت امام حسینیم و هم در صحنه‌های پرهراس و سهمگین مبارزه می‌کنیم و هم می‌سازیم که در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی بماند که در شرایط تحریم و روز‌های سخت، بیشتر از روز‌های برخوردار می‌توانیم برای مردم این سرزمین تلاش کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برآورد ما این است که با این همدلی و رعایت بیشتر پروتکل‌ها و با محور آموزش، بار بیمارستان‌ها به‌ شدت کاهش یابد و نشان افتخاری برای جمهوری اسلامی به دست آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۷
مثلا چه حمایتی میکنید؟ ده روز هزینه زندیگیشو مدیدن یا پول داروشو!؟
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
ایشااله


ماشااله


و به امید و مدد پرورگار به همین زودی ریشه باند و .مافیای دارو ریشه کن خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
ازشون پول نگیرن صلوات ......پول دادن پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
غربالگری به این سبک و با آشفتگی و ازدحام مردم اصلا فایده ندارد و خودش باعث آلودگی است
به این کیت های یکبار مصرف هم اصلا اعتمادی نیست
تا زمانيكه دولت توسط شركت هاي بيمه ايي درماني از هزينه هاي اين تست ها كم نكنه اصلا هيچ طرحي كارساز نيست. بايد در عمل اين كاهش هزينه وجود داشته باشه مثلا براي من كه خانواده چهار نفره دارم ميبايست دوميليون و چهارصد هزارتومان هزينه كنم كه اين خودش تقريبا حقوق يك ماه يك كارگره .. بنظر شما چند نفر مي توانند اين هزينه را انجام دهند؟
تست کرونا در کشورهای همسایه مثل ترکیه و کشورهای عربی و اروپایی مجانی و با هزینه دولت آن کشورها انجام می شود و باعث شناسایی زودهنگام و آمار مرگ میر پایین تر باشد ولی در ایران این طور نیست هزینه برعهده بیمار است و شرایط بسیار سخت است بجای افزایش ظرفیت بیمارستان ها بهتر بود این تست در ایران مجانی شود در عوض هزینه های بستری و بالا سری خیلی کمتر بود
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
هموطن اینجا ایران است


صحبت از نقد بکن نسیه حرام است اینجا


البته برای ماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
اقا فرهاد اینطور نیست من دانشجوی دکترای مکانیک درالمان هستم البته الان ایرانم درالمان تست کرونا رایگان نیست 120یورو هزینه تست کرونا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
آقای دانشجوی ظاهرا المان
مطمئنی با این وضع پروازها ی خارجی که بخاطر کرونا اکثرا تعطیلند امکان تردد به آلمان راداری و اصلا مطمئنی که دانشجوی المان یا خارج از کشور هستی
نکشیمون!!!!!!!!!!! مبارزت ملتو بکشتن داده!
جناب آقای وزیر یکبار صادق باشید و واقعیت رو اعلام کنید و بگید که درصد بالایی از آمار اعلامی مربوط به بیماری به مراتب خطرناک تر از کرونا یعنی آنفولانزای فصلیه که این زمان اوج شیوع هرساله اش است. و امسال به دلیل عدم وجود واکسن این شیوع چندین برابر شده. آقای وزیر یکبار بیاید صادقانه از مردم بابت کم کاری های وزارت بهداشت در خودکفایی دارویی که ازتولید واکنس ویروسی مانند آنفولانزا که سالیان زیادی است از شیوعش میگذره عاجزیم عذری خواهی کرده و سپس دست یاری به سمتشان دراز کنید، نه اینکه همش مردم رو مقصر دانسته و با تحکم با آنها رفتار می کنید
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
داداش چرا وزیر رو زیر سوال میبری؟


برو بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
اقا سعید گیرم امار واقعی را بع تو اعلام کردند مشکلت با کرونا حل میشود؟ چرا گیر الکی میدی اقا دوست داری رعایت کن همیشه تندرستی دوست نداری انشالله تعالی کرونا نتظرت هست حالا هی گیر سه پیچ به دولت وزیر بده عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه
با مدیرانی همچون ایشان و دولت روحانی
و تعداد کم تست و نبود حمایت از بیکاران و نبود امکانات کافی دارو و تجهیزات پزشکی و تخت بیمارستانی
و عدم قرنطینه به موقع و نبود اعتماد کافی از طرف مردم که بدون آموزش و توجیه که عملا رها شده اند
حتما باید متاسفانه ، منتظر یک فاجعه انسانی بسیار بزرگ و بلند مدت در کشور باشیم
ووهان وماهان وقم ونمکی وستاد نامدیریت همراه وهمگام با کرونا بیچارمون کرد...
تستهای چندصد هزار تومانی هم شده درآمدی برای دولت!؟
چرا حداقل یکبار تست برای مردم رایگان نیست؟ اگه بنا باشه مردم برای حفظ جانشون هم پول بدن! پس اسلام کجاست؟
وظیفه اسلام حفظ امت نیست؟!
یکی از دوستان آزمایش کرونا داده و آزمایشش مثبت شده الانم راحت م یتونه هر جا بره
تا الان یک نفر هم باهاش تماس نگرفته که خرت چند منه
با این روش فقط خدا باید کمک کنه
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
خدا مگه بهت عقل نداده؟


درسته فشار زیاده


اما نه در این حد


که بخوای یه نفر رو زیر سوال ببری عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
سبوس جان خیلی عمیق حرف می زنی ادم متوجه نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
اتفاقا ما هم یه اشنایی داریم وکیله کرونا مثبت شده همونجور هم میره دادگاه .فکر کنید همون یه نفر چند نفرو درگیر میکنه.
پول تست ندید. مستعان هست. انقدر پول مردم رو دور نریزید.
کیت تستهای سریع رو ندزدن تو فرودگاه ازت عمو نمکی.
اول بگو واکسنهای آنفولانزا که باید شهریور توزیع میشد کو؟
سال روز زلزله را پاس بداریم؟! آقای دکتر به معنای حرفی که می زنند توجه دارند؟ یا یک بی سوادی نوشته و ایشان هم حفظ کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
لابد چند سال دیگه هم در اسفند ماه اعلاممیکنند سالروز کرونا را گرامی بداریم
دکتر،
دنباله رو آقای روحانی هستی...

استعفا بده، بیش از این جنازه مردم رو دستت نمونه
چرا این حرفای بی معنی رو میزنه وزیر بهداشت؟ هفتاد و هشت میلیون نفر غربالگری شدن؟ چجوری غربالگری شدن که خودشون نفهمیدن؟ آمار مرگ و میر و بستری با کمک بسیج کم شده؟ ایشون برعکس میخونن آمارها رو یا مارو فرض کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
داداش با اس ام اس غربالگری کردند و این خودش کار بزرگی هست و از دست هر کشوری برنمی آید.
ناشناس
| Canada |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
ممنون که پیام دادی
خداییش با این آمار اول فکر کردم من نفهمیدم وزیر چی میگه
نگو که کلا چیزی نمیگه
جناب دکتر علامه عزیز
وقتی بپس از هر تست و به ظاهر سالم بودن فرد، امکان ابتلاء وی به عفونت وجود داره، این غربالگری چه معنایی و چه سودی داره؟
این طرحت مثل همان تصمیمی است که می خواستی با ارسال سی هزار نیروی داوطلب به دم درب منازل مردم جهت تحویل ماسک، ویروس را هم به هدیه بدی
با انجام آزمایش غربالگری توسط کارکنانی که همگی ممکنه ویروس را در دست و بدن و لباسشان داشته باشند، فقط به گسترش این همه گیری پیشرونده کمک کرده ای
در حال حاضر بهترین تصمیم قرنطینه سراسری، مانند تمام کشورهای دنیا است، نه منع تردد خودرو از ساعت 21 تا 6 صبح یا غربالگری عمومی!!!!!!!!!!!!
این مردم از دست شما و روحانی به کی پناه ببرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
سکی از مهمترین اقدامات ‌یگیری موارد مواجهه افراد با بیماران و یررسی احتمال ابتلا به عفونت است که جایی در نظام بیماریابی کشور نداره
ظاهرا مسؤولیت مدیدیت این همه گیری به جای متخصصین به اشت عمومی یه جراح و متخصص بالینی واگذار شده و تفکر حاکم درمان و بستر ی و تدفین است نه مراقبت و قرنطینه و حداسازی
با کمال تأسف برخی اعضای ستاد ملی کرونا حتی از درک تفاوت و کاربرد قرنطینه و جداسازی نیز عاجز هستند و در شروع همه گیری، با تمسخر قرنطینه، آن را متعلق به جنگ حهانی و ویا!!!! توصیف نمودند و در همان حال جلوی دوربین در حال عطسه و سرفه و انتشار ویروس بودند
اینگوه بود که به چنین روزی گرفتار شدیم
چشمم آب نمی خوره
پاس داشتن سالروز زلزله ؟؟؟
این چه حرفیه؟؟
اوایل هم که قرار بود غربالگری شود پس چی شد
فقط سفسطه و حرف صد من یک غاز!!!
تست با چه قیمتی ؟؟؟
چرا دروغ تحویل مردم میدی ؟؟؟؟
تازه دارین حرفهای سال قبل رو تکرار میکنین عجب از این پیشرفت !!! دنیا واکسن رو داره عرضه میکنه ماهنوز در بدیهی ترین کارها مشغول یکی به دو هستیم . ایران با این جمعیت پنجمین کشور از نظر تعداد فوت شدگان در دنیا باشد واقعا جای تاسف
اینهمه توضیح داد، آخرش اصل مطلب رو نگفتین، چی شد بالاخره، میخواین از همه تست بگیرین؟
مسئولان شرایط را جدی بگیرید فقط در دو هفته اخیر 5 هزار و 903 ایرانی جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند. بر اساس آماری که توسط سایت .jahannews. داده شده ، آیا این آمار صحیح است ؟ ؟ ؟
وزیربهداشت گفت بیشترمشکلات ماروحی روانی است =روحانی
در پیشگیری برای کرونا (سر جوال را گرفته اید در حالی که تهش پارست) منظورم به نانواییهاست ، در نانواییها رعایت بهداشت صفر است مردم هم هر روز از نان استفاده میکنند و مجبورند متاسفانه هیشکی هم حریف نانواییها نمیشود که بهداشت را رعایت کنند مواردی که هر روز در نانواییها اتفاق می افتد عبارتست از: استفاده مکرر از موبایل-- کشیدن سیگار-- دریافت پول نقد توسط کارگرانی که دست در خمیر یا نان دارند-- عدم استفاده و یا عدم استفاده درست از مایع برای شستن دستها--استفاده از وسایل عمومی(قوری، کتری، استکان و نعلبکی، یخچال ترازو ، تلویزیون و کنترلش) توسط کارگران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
بله این موارد حتی در باصطلاح مجنمع های نان هم که ظاهر شیکی هم دارند بوضوح انجام میشود
در پیشگیری برای کرونا (سر جوال را گرفته اید در حالی که تهش پارست) منظورم به نانواییهاست ، در نانواییها رعایت بهداشت صفر است مردم هم هر روز از نان استفاده میکنند و مجبورند متاسفانه هیشکی هم حریف نانواییها نمیشود که بهداشت را رعایت کنند مواردی که هر روز در نانواییها اتفاق می افتد عبارتست از: استفاده مکرر از موبایل-- کشیدن سیگار-- دریافت پول نقد توسط کارگرانی که دست در خمیر یا نان دارند-- عدم استفاده و یا عدم استفاده درست از مایع برای شستن دستها--استفاده از وسایل عمومی(قوری، کتری، استکان و نعلبکی، یخچال ترازو ، تلویزیون و کنترلش) توسط کارگران
من که جرات شرکت در غربالگری شما ندارم! شما بدنبال ایمنی گله ای هستید.
منم میخام صبح بخابم شب دکتر بشم..
کادر درمان مراکز پزشکی بیمارستانها و وسایل بیمارستانها آلوده به ویروس کرونا هستند و علت مرگ ومیر بالا در ایران آلوده بودن وسایل است
آقای نمکی که مدام از کامیابی کم نظیر میگفتن و روسای دانشگاه های علوم پزشکی را هم مجبور به امضای بیانیه کردن. آما هر روز مردم بیشتری میمیرن و بیمارستان ها هم جا ندارن پذیرش بدن و خدمات شایسته در دسترس مردم عادی نیست. باید عالمانه و عاقلانه با این مشکل برخورد کرد
بادعای ملل مسلمان بالاخره واکسن کروناهم توسط امریکای جهانخوارساخته وآماده توزیع شد مسئولان ماهم دراسرع وقت آنراخریده وواردکشورکرده سپس بعدازتاییدتوسط سامانه مستعان و‌.. به ملت فروزده خواهدشد!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل