بازدید 4983

راهکار مبارزه با فقر، فساد و تبعیض اجرای عدالت است

کد خبر: ۱۰۱۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 10 November 2020

رئیسی گفت: فقر محصول بی عدالتی اجتماعی است؛ راهکار مبارزه با فقر، فساد و تبعیض اجرای عدالت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه صبح امروز در آیین شکرانه ایجاد ۱۵۰ هزار شغل گفت: اگر بتوان همه تلاش‌های ستاد اجرایی را به نمایش گذاشت مشخص می‌شود، چه گام‌های ارزشمندی در راستای اشتغال و کار دانش بنیان برداشته شده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز با مشکلات و تنگنا‌هایی مواجه هستیم که دشمن برای ما ایجاد کرده گفت: در این چهل سال گام‌های بسیاری برداشته شده است.

وی فقرزدایی و محرومیت زدایی از مسائل مهم کشور برشمرد و اظهار کرد: نباید در مملکتی که در همه جای آن ثروت است چهره کریه فقر مناطق مختلف کشور ما را فراگرفته باشد.

رئیسی فقر را محصول بی عدالتی اجتماعی عنوان و تاکید کرد: راهکار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، اجرای عدالت است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه اجرای عدالت محوری‌ترین نکته است،گفت: آنچه می‌تواند از تولید پرونده و فساد اجتماعی جلوگیری کند، عدالت اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
رئیسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رونق و جهش تولید، گفت: معلوم می‌شود که امروز دوای همه درد‌های جامعه ما در رونق و جهش تولید است.

وی با اشاره به اینکه دولت، نهاد‌ها، سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح امروز در راستای توانمندی اقتصادی و امنیتی باید تلاش کنند تاکید کرد: ایران قوی، اقتصاد قوی و امنیت قوی می‌خواهد.

رئیس قوه قضائیه اشتغال را از مهمترین دغدغه‌های امروزی کشور برشمرد و گفت: امروز ۱۵۰ هزار اشتغال ایجاد شده است و این کاری ارزشمند است، زیرا اشتغال در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی نقش مهمی دارد و یکی از راه‌های کاهش جرم، افزایش تولید و اشتغال و کاهش فقر است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: نباید در هیچ شرایطی سیاست‌های اقتصادی، منافع ملی و دستیابی به منافع ملی را به آنچه در خارج این مرز‌ها می‌گذرد گره زد.

وی با بیان اینکه با ظرفیت و نیروی کار جوان موجود می‌توان کار‌های ماندگاری در کشور انجام داد گفت: راهکار رفع همه مشکلات کشور در داخل است و هیچ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد.

رئیسی با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشور آب، خاک و هوای مناسب وجود دارد، ولی افرادی هستند که از مراکز خیریه کمک دریافت می‌کنند گفت: فقط باید مجموعه‌ای باشد که این نیروی انسانی کارآمد و ثروت ملی را به کار گیرد تا هم تولید و هم اشتغال فعال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار