بازدید 17543

خرید نهال گردو و نکات مهم کاشت نهال گردو09141836535

خرید نهال گردو و احداث باغات گردو به صورت تجاری و مدرن، یکی از سودمند ترین فعالیت های اقتصادی در زمینه ی کشاورزی است. پیش از تصمیم به انجام چنین فعالیتی توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه ی مورد نظر و همچنین برخورداری از دانش کافی در زمینه کاشت نهال گردو، امری مهم و ضروری است؛ در این مقاله قصد داریم تا همه چیز درباره خرید و کاشت نهال گردو را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 10 November 2020

انتخاب نهال گردو (از انواع ژنوتیپ برتر) برای کاشت و پرورش توسط کشاورزان و باغداران در مقایسه با سایر محصولات مانند: پسته، سودآوری و تولید محصول بیشتری دارد (محصول دهی سالانه ی هر درخت گردوی بالغ حدودا 80 تا 100 کیلوگرم گردوی خشک برآورد می شود) لذا احداث باغ و خرید نهال گردو یکی از مشاغلی است که می تواند سود فراوانی را با خود به همراه بیاورد.

همچنین مشخصاتی همچون: عمر اقتصادی طولانی، عملکرد بالا، قیمت و ارزش زیاد چوب و محصول گردو باعث می شود تا خرید نهال گردو و احداث باغ گردو از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار باشد. در ادامه توضیحات بیشتری را در خصوص خرید نهال گردو در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد، با ما همراه باشید.

پیش از خرید نهال گردو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

خرید نهال گردو با توجه به ویژگی هایی نظیر: میزان تولید، درصد مغز و کیفیت و طعم آن و همچنین میزان مقاومت نهال در برابر تغییرات دمایی، آفات و بیماری ها تاثیر به سزایی در کسب سود و درآمد سرشار برای کشاورزان دارد. کسب اطلاعات و دانش کافی در خصوص موقعیت جغرافیایی و نیز آب و هوای مکان احداث باغ گردو،  بسیار مهم است، چرا که پیش از خرید نهال گردو باید رقم مناسب و منطبق با اقلیم محل کاشت و پرورش انتخاب شود.

مشخصاتی همچون: موعد گلدهی، میزان تحمل نسبت به خشکی و سرما، مقدار باردهی، کیفیت گردو (وزن مغز حداقل 10 گرم باشد) و همچنین میزان مقاومت در برابر آفات و بیماری ها ویژگی هایی است که برای ارقام مختلف گردو، متفاوت بوده و در زمان خرید باید به آن ها توجه شود.

خرید نهال گردو و نکات مهم کاشت نهال گردو

موقعیت جغرافیایی مناسب برای کاشت نهال گردو

پیش از اقدام به خرید نهال گردو باید بدانیم این گونه ی گیاهی برای رشد، نیازمند چه شرایطی است؟ نهال گردو در آب و هوای مدیترانه ای (تابستان معتدل و زمستان سرد) و همچنین عرض جغرافیایی مناسب (30 الی 55 درجه ی شمالی) به خوبی رشد می نماید.

اطلاع از ارتفاع منطقه ی کاشت نهال نیز، مهم و ضروری است و بر اساس آن رقمی سازگار با منطقه را برگزیده می شود؛ مثلا: ارتفاع مناسب برای پرورش نهال گردو چندلر، حدود 600 تا 1500 متر از سطح دریا است و ارتفاعات بالاتر برای این رقم مناسب نبوده و به خوبی محصول نمی دهد.نهال گردو فرنور در ارتفاع 1500 تا 2200 متر از سطح دریا کشت می شود چرا که بسیار دیرگل بوده و در برابر سرمای دیررس مقاومت خوبی دارد. پس از بررسی و کسب اطلاعات کافی در زمینه ی موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه، نوبت به انتخاب نهال گردوی مناسب می رسد.

انتخاب رقم نهال گردو

خریداری نهال گردوی مرغوب و منطبق با شرایط منطقه، تاثیر زیادی در سود دهی و رشد کشاورزی دارد، مثلا: نهال گردو ژنوتیپ برتر، رقمی زود بازده است و باردهی آن از اولین سال شروع شده و دارای توجیه اقتصادی (قیمت پایین تر از دیگر ارقام تجاری) است و می تواند گزینه ای مناسب برای کشاورزان به شمار رود.

دیگر ارقام نهال گردو که می توانند انتخاب خوبی برای خرید و سرمایه گذاری باشند، عبارتند از: نهال گردو فرنور، نهال گردو چندلر، نهال گردو فرانکت، نهال گردو کانادایی، نهال گردو خوشه ای و نهال گردو پدرو؛ برداشت و محصول دهی این ارقام در سال های ابتدایی پس از کاشت می باشد.

در اینجا برخی از ارقام گردو را به اختصار معرفی خواهیم کرد:

نهال گردو فرنور

خاستگاه اصلی و منشاء رویش این رقم، کشور فرانسه است و به علت دیرگل بودن، مقاومت خوبی در برابر سرما از خود نشان می دهد لذا این رقم برای کاشت در مناطق سردسیر مناسب بوده و توصیه می شود؛ نهال گردو فرنور پس از بالغ شدن، در هر هکتار حدود 8 تن گردو، تولید می کند، همچنین محصول این رقم ظاهر و طعم مطلوبی نیز دارد.

نهال گردو چندلر

خرید نهال گردو و نکات مهم کاشت نهال گردو

یکی از مشخصات بارز این رقم، بازده بالای آن و مولد بودن 90% شاخه هاست که ویژگی بسیار مثبتی است، همچنین 3 سال پس از کاشت نهال باردهی و تولید محصول گردو چندلر آغاز می شود؛ مغز این نوع گردو درشت بوده و به راحتی از پوسته ی خود جدا می شود؛ همچنین نهال گردو چندلر دیرگل بوده و نسبت به سرمای دیررس مقاوم می باشد.

نهال گردو فرانکت

این رقم نسبت به ارقام چندلر و پدرو، تولید محصول بیشتری داشته و همچنین کیفیت محصول آن نیز مطلوب می باشد؛ عملکرد نهال گردو فرانکت بالاست و تولید اقتصادی آن از سال ششم آغاز می شود. این رقم در برابر بیماری بلایت بسیار حساس است. گردو فرانکت، مغز سفید رنگی داشته و پوست آن بسیار نازک است.

نهال گردو کانادایی

این رقم برای مناطق سردسیر مناسب بوده و توصیه می شود، نهال گردو کانادایی باردهی خود را از سال اول آغاز می کند؛ میزان باردهی نهال گردو کانادایی در یک باغ 10 ساله برای هر درخت تقریبا 60 تا 70 کیلوگرم تخمین زده می شود؛ مغز گردو کانادایی درشت بوده، به فرم کشیده و به رنگ کهربایی روشن است.

نهال گردو خوشه ای

خرید نهال گردو و نکات مهم کاشت نهال گردو

این رقم برای پرورش در مناطقی با آب و هوای سرد مناسب بوده و محصول آن اواسط فصل پاییز می رسد؛ نهال گردو خوشه ای اصالتا فرانسوی است و باردهی آن از سال پنجم آغاز می شود، قیمت نهال این رقم نسبتا ارزان و مناسب است.

نهال گردو پدرو

یکی از انواع بسیار خوب ارقام گردو آمریکایی، نهال گردو پدرو است که برگ دهی آن نسبتا دیر رخ می دهد و شباهت های بسیاری با رقم نهال گردو چندلر دارد، یکی از تفاوت های این دو رقم این است که محصول گردو پدرو، دو هفته زودتر از گردو چندلر می رسد؛ کیفیت محصول این رقم خوب است و رشد نهال آن نسبت به سایر ارقام کمتر بوده و کوتاهتر است.

گام بعدی برای موفقیت در خرید نهال گردو، انتخاب نهالستانی است که در زمینه ی تولید و عرضه ی نهال معتبر بوده و از تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردار باشد.

خرید نهال گردو از بهترین نهالستان

خرید نهال گردو و نکات مهم کاشت نهال گردو

مراکز و نهالستان های زیادی همچون، آریا نهال، گلد نهال، نهالستان ارغوان نهال (https://www.nahalarghavan.com  که در میاندوآب یکی از به روزترین و با تجربه ترین مراکز در حوزه ی تولید و فروش انواع نهال مرغوب و همچنین راه اندازی باغات مدرن می باشد)، برای خریداری نهال گردو و دریافت مشاوره رایگان وجود دارد. ارغوان نهال سالانه رقم قابل توجهی از ارقام مختلف نهال گردو را به همراه شناسنامه و مجوز رسمی تولید و عرضه می نماید. قیمت انواع نهال گردو با توجه به این مسئله که نهالستان ارغوان نهال یکی از تولید کنندگان مستقیم می باشد بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

نهال های موجود در این نهالستان ها بسیار با کیفیت، اصلاح شده و کاملا سالم است. از دیگر خدمات این مرکز، ارائه مشاوره ی رایگان جهت انتخاب و خرید نهال گردو می باشد.

قیمت نهال گردو در نهالستان ارغوان نهال

برای پاسخ به این سوال فاکتورهای زیادی را باید در نظر گرفت از جمله نوع رقم نهال که در قیمت گذاری موثر است و با توجه به هر رقم قیمت نیز متفاوت است، با در نظر گرفتن این نکته که نهالستان ارغوان نهال یکی از تولید کنندگان مستقیم ارقام نهال گردو است می توان گفت که بازه ی قیمت های این مجموعه مناسب و مقرون به صرفه است، به طور کلی قیمت نهال گردو از بیست هزار تومان شروع شده و با توجه به نوع ارقام نهال، این قیمت متفاوت و متغیر است.

جهت کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر از قیمت ها و شرایط فروش و خرید نهال گردو با شماره تماس واحد فروش نهالستان ارغوان نهال تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس و مشاوره رایگان ارغوان نهال: مهندس رسول بابایی09141836535

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر