بازدید 6015

۲۰ درصد افراد، ناقلان خاموش کرونا هستند

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مطالعات نشان می‌دهد حدود ۲۰ درصد افرد ناقلان خاموش کرونا هستند، به این معنی که هیچ علائمی از این بیماری را ندارند اما امکان دارد ویروس را به دیگران منتقل کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 10 November 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدرضا مهراسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنابراین این افراد شاید به ظاهر بیمار نیستند، اما عامل انتقال بیماری هستند و بر این اساس از عموم تقاضا می شود فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت بیشتری رعایت کرده و به این مهم توجه کنند.

وی، بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: به طور قطع ابتدا ویروس کرونا وارد محیط شده سپس وارد بدن فرد سالم می شود، یعنی ویروس از بدن فرد بیمار وارد محیط و بعد وارد بدن فرد سالم می‌شود که در این خصوص کنترل رعایت شیوه نامه های بهداشتی و قطع زنجیره انتقال از محیط مهمترین روش پیشگیری از ابتلا به این بیماری محسوب می شود.

این مسؤول ادامه داد: مشاهدات میدانی و گزارش ها نشان می دهد عده ای از مردم با گذشت حدود ۹ ماه از شیوع کرونا شرایط کنونی حاکم را آنگونه که باید و شاید جدی نگرفته اند بطوری که حتی فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت نمی کنند.

وی اظهار داشت: قطره های تنفسی که حتی هنگام صحبت کردن عادی از دهان خارج می شود بسیار زیاد و ریز بوده و می تواند ساعت ها در هوا باقی بماند و امکان آلوده کردن افراد را داشته باشد.

به گفته این مهراسبی، حتی ممکن است فرد پس از ترک محل که در جایی سربسته ای صحبت کرده همچنان قطرات تنفسی در هوا وجود داشته باشد که فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب محیطهای بسته امری بسیار ضروری است.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بر این مبنا به عموم توصیه می شود به هیچ عنوان وارد مراکز شلوغ به ویژه فروشگاه های شلوغ نشوند، در ادارات، بانک هایی که ازدحام جمعیت وجود دارد این مهم خطر آفرین بوده و در این خصوص بهتر است متصدیان تا جایی که می توانند کار ارباب رجوع را با تاخیر انجام ندهند.

وی اضافه کرد: از کارکنان دستگاههای اجرایی نیز درخواست می شود، با توجه به شیوع کرونا، شیوه نامه های بهداشتی اعلام شده را بدقت رعایت کنند، درمدت کوتاهی به درخواست مراجعه کنندگان جوابگو باشند تا از تجمع جمعیت و آلودگی بیشتر افراد پیشگیری کنند.

مهراسبی خاطرنشان کرد: از جمله علل اصلی ابتلا به کرونا در این استان دورهمی های خانوادگی و تجمعات است و بر این اساس برای کاهش شیوع بیماری هم استانی ها از برگزاری شب نشینی ها و انواع مراسم ها به شدت اجتناب کنند و بر رعایت دستورالعملهای اعلام شده پایبند باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری