بازدید 52025

آیا ریزش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟ / زمزمه آزادسازی واردات خودرو چقدر جدی است؟

در روز‌های اخیر، قیمت خودرو‌ها تا ۲۵ درصد کاهش یافته و امیدواری نسبت به آینده اقتصادی ایران موجب شده است تا عوامل فشار بر افزایش قیمت خودرو اندکی کاهش یابند. همچنین این روز‌ها زمزمه‌هایی مبنی بر واردات خودرو به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 09 November 2020
آیا ریزش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟ / زمزمه آزادسازی واردات خودرو چقدر جدی است؟
تابناک اقتصادیتحولات در بازار خودرو از مهرماه سال گذشته آغاز شد و قیمت‌ها در بازار خودرو روز به روز افزایش یافت و این روند تا بهمن ماه سال گذشته ادامه داشت تا سرانجام با ورود رئیس قوه قضائیه اندکی ترمز افزایش قیمت خودرو‌ها کشیده شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، با شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن ماه و متعاقب آن کساد شدن و بسته شدن بنگاه‌های معاملات خودرو، قیمت‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها تعیین شد و کار به جایی رسید که قیمت‌های نجومی خودرو از سایت‌ها بیرون آمد.

به هر صورت با بازگشایی بنگاه‌های معاملات خودرو از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری امید آن می‌رفت که قیمت‌های کاذب فضای مجازی، به قیمت‌های واقعی تبدیل شوند، اما این اتفاق رخ نداد و سرانجام در سوم اردیبهشت ماه صدای سخنگوی تعزیزات نیز از گرانی بی حد و حصر خودرو‌ها بلند شد.
 
سیدیاسر رایگانی طی مصاحبه‌ای گفت: برای مثال کارخانه اول اسفند سال گذشته قیمت خودروی پژو ۲۰۶ را ۶۷ میلیون تومان اعلام کرده بود، در حالی که در بازار در اول اسفند سال گذشته ۱۰۲ میلیون تومان، اول فروردین امسال ۱۱۲ میلیون تومان و اول اردیبهشت ۱۲۲ میلیون تومان آگهی زده می‌شود که این قیمت سازی، معادل دو برابر قیمت مصوب کارخانه است.

به هر صورت تصمیماتی برای به سامان رساندن قیمت خودرو گرفته شد؛ اما هیچ یک از این تصمیمات آن گونه که باید روی قیمت خودرو تاثیری نداشت و قیمت‌ها در بازار خودرو نجومی‌تر از گذشته شد.

این روند افزایش قیمت خودرو تا انتخابات آمریکا که در سه شنبه هفته گذشته به پایان رسید، ادامه داشت. بعد از آغاز شمارش آرا و با قوت گرفتن انتخاب جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا و کاهش قیمت دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو فرو ریخت.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که قیمت خودرو‌های داخلی در مقایسه با روز‌های قبل از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، چیزی حدود ۲۵ درصد افت کرده است. فعالان بازار بیان می‌کنند که خیلی‌ها از بیم ریزش بیشتر قیمت‌ها، فروشنده شده‌اند و سمت «عرضه» تقویت شده است؛ حال آنکه سمت تقاضا میل چندانی برای خرید نیست.

برای ملموس‌تر شدن این موضوع، که چه بلایی سر قیمت‌ها در بازار خودرو آمده است، باید گفت، در بازار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۳۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۳۵۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است، قیمت پژو پارس نیز از ۲۶۰ به ۲۴۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۲۴۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان، تیبا دو از ۱۶۰ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۶۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است. همچنین قیمت پژو ۲۰۰۸ از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس از ۲۴۰ میلیون به ۱۹۵ میلیون تومان، ساندرو نیز از ۶۰۰ میلیون به ۴۸۰ میلیون تومان و سانتافه از سه میلیارد و ۵۰۰ به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

چه عواملی موجب ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو شده است؟

برای پاسخ به این پرسش، باید بررسی را از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ آغاز کنیم؛ زمانی که آمریکا رسما از برجام خارج و شرایط برای اقتصاد ایران پیچیده‌تر از گذشته شد. در ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ همزمان با اعلام خروج آمریکا از برجام رئیس جمهور این کشور وعده بازگشت تحریم‌ها علیه ایران در مدت ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه را داد. صنعت خودرو جزء اولین صنایعی بود که تحریم می‌شد و تحریم‌ها علیه این صنعت در مدت ۹۰ روزه گنجانده شده بود و از ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۷ رسماً صنعت خودروسازی ایران تحریم شد. با تحریم صنعت خودروسازی، بیشتر شرکت‌های خارجی خودروساز مانند شرکت رنو، پژو  و شرکت‌های چینی  و ... بازار ایران را از ترس تحریم‌ها ترک کردند.

به علاوه از تیرماه سال ۱۳۹۷ و به منظور بازگرداندن تعادل به تراز ارزی کشور، واردات برخی کالا‌های لوکس و غیرضرور ممنوع اعلام شد که خودرو نیز در فهرست کالا‌های ممنوعه وارداتی قرار داشت.

این مسائل موجب شد تا عرضه خودرو کاهش یابد. خودرو‌های تولیدی به دلیل نبود قطعات که از خارج وارد می‌شدند، تجاری سازی نمی‌شدند و در کف پارکینگ خودروسازان پارک می‌شدند.

با رشد قیمت دلار به دلیل تحریم ها، همچنین مردم برای حفظ ارزش پول خود به بازار‌ها از جمله بازار خودرو هجوم آوردند و یکباره خودرو از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شد و تقاضا برای آن افزایش یافت. همچنین رشد قیمت دلار موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز از خارج گران‌تر از گذشته تمام شود؛ بنابراین بر هم خوردن شرایط عرضه و تقاضا و ایجاد مازاد تقاضا در بازار خودرو از یک سو و رشد قیمت دلار و گران تمام شدن ساخت خودرو از سوی دیگر، موجب شد تا قیمت‌ها در بازار خودرو روند صعودی به خود بگیرند.

از ابتدای سال جاری نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، از یک سو ورود دلار به کشور سخت‌تر از گذشته شد و قیمت دلار به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید و از سوی دیگر، تامین قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو با مشکلات بیشتری مواجه شد. هر دوی این عوامل موجب افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار خودرو شد.

با انتخاب جو بایدن نامزد حزب دموکرات، اولاً قیمت دلار به شدت کاهش یافت و ثانیاً امید به بازگشت آمریکا به برجام بیش از گذشته شد. بازگشت آمریکا به برجام به معنای برداشته شدن تحریم‌ها اعم از تحریم دلار، بانک، خودروسازی و ... می‌باشد. شاید بهتر شدن چشم انداز آینده برای صنعت خودروسازی و کاهش انتظارات تورمی موجب شد تا کسانی که خودرو را به منظور حفظ ارزش پول و فرار از تورم، خریداری و احتکار کرده بودند، به بازار برای فروش خودرو‌های خود هجوم بیاورند و همین مسائل اُفت قیمت خودرو را رقم زد.

آیا ریزش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟

پاسخ به این پرسش به چند عامل بستگی دارد. اولین عامل این که باید منتظر ماند و دید که آیا رئیس جمهور جدید آمریکا به توافق بین المللی برجام باز خواهد گشت یا خیر؟ آیا تحریم‌ها به خصوص تحریم دلار، خودروسازی و بانک‌ها برداشته خواهد شد یا خیر؟ آیا خودروسازان بزرگ دنیا دوباره عزم سرمایه گذاری در ایران را خواهند داشت یا خیر؟ دومین عامل این است که با بهتر شدن اوضاع اقتصادی و بهبود تراز ارزی، باید منتظر ماند و دید که آیا واردات خودرو با ارز متقاضی که این روز‌ها صحبت‌های آن مطرح شده است، آزاد خواهد شد یا خیر؟
 
آیا ریزش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟ / زمزمه آزادسازی واردات خودرو چقدر جدی است؟
البته موضوع واردات خودرو این روز‌ها حتی با چراغ سبز بهارستان نشینان هم مواجه شده است، به گونه‌ای که مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن طی مصاحبه‌ای گفت: دولت برای واردات خودرو نیازی به طرحی از سوی مجلس ندارد. مجلس واردات خودرو را ممنوع نکرده و دولت هر زمانی که بخواهد می‌تواند واردات آن را آزاد کند.

همین چراغ سبز‌ها برای واردات خودرو موجب شد تا مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد واردات خودرو‌های خارجی طی مصاحبه‌ای اعلام کند: حتی بدون شکسته شدن تحریم‌ها واردکنندگان قادر خواهند بود که واردات خودرو را حتی بدون انتقال یک دلار ارز انجام دهند.

بر همین اساس انجمن واردکنندگان خودرو، ۹ پیشنهاد برای واردات خودرو ارائه داده اند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد؛

۱- اجازه ازسرگیری واردات خودرو با استفاده از سرمایه ایرانیان خارج از کشور (تبدیل تهدید به فرصت) کلیه مسئولیت‌های اجرایی اعم از رایزنی، معرفی حساب و وجوه به سفارت جمهوری اسلامی در کشور مبدا و ... را واردکنندگان راسا پذیرا خواهند بود،

۲- اجازه ازسرگیری واردات خودرو با استفاده از سرمایه‌های شرکت‌های نمایندگی و مالکان کسب و کار حوزه تجارت خودرو (ورود دارایی‌ها از طریق خودرو به کشور)،

۳- اجازه ازسرگیری واردات خودرو با استفاده از اعتبار یک تا دو ساله شرکت‌های تولیدکننده اصلی به نمایندگان‌شان بدون خروج هرگونه ارز یا ریال از کشور حداقل در شرایط فعلی،

۴- اجازه ازسرگیری واردات خودرو برای خودرو‌های هیبریدی صرفا جهت جایگزینی و به کارگیری در حمل و نقل عمومی (این مهم منجر به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و حداقل کاهش مصرف سوخت به میزان ۴۰ درصد برای این نوع از خودر‌ها ضمن ارتقاء سطح ایمنی و آسایش رانندگان خودور‌های عمومی خواهد شد)،

۵- اجازه ازسرگیری واردات خودرو صرفا برای واردات خودرو‌های کم مصرف که منجر به کاهش حداقل ۴۰ درصدی مصرف سوخت، این سرمایه جایگزین ناپذیر خواهد شد. (خودور‌های زیر ۱۵۰۰ سی سی)،

۶- اجازه ازسرگیری واردات خودرو صرفا برای واردات خودرو‌های با ارزش کمتر از ۱۰ هزار یورو،

۷- اجازه ازسرگیری واردات خودرو با استفاده از بخشی از منابع ارزی بلوکه شده حاصل از فروش نفت،

۸- اجازه ازسرگیری واردات خودرو با سهمیه‌بندی خودرو‌های وارداتی بین فعالان حوزه و تخصیص حجم معینی از واردات به هر یک از فعالان با هدف حفظ کسب و کار این فعالین این حوزه از کسب و کار،

۹- اجازه ازسرگیری واردات خودرو به ازای انجام صادرات کالا توسط واردکنندگان خودرو با کارت بازرگانی واردکننده خودرو.

دبیر انجمن واردکنندگان گفته است: چنانچه با نرخ ارز فعلی واردات خودرو خارجی آزاد شود، قیمت خودرو‌های سه میلیارد تومانی، به کمتر از یک میلیارد تومان می‌رسد.

به هر صورت آنچه در بازار خودرو رویت می‌شود، این است که حداقل شرایط در مقایسه با چند ماه قبل متفاوت است. از یک سو نسبت به آینده اقتصاد ایران امیدواری ایجاد شده است و از سوی دیگر با روی کار آمدن وزیر جدید در وزارت صمت و چراغ سبز مجلسی‌ها به وارادت خودرو، شاید بتوان به واردات خودرو و افزایش عرضه امیدوارتر بود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
خودروی دست دوم ارزان وارد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
مومن مگه دولت از این درامد سرشار دست میکشه.دلتون خوشه.درامدی که دولت از بورس و خودرو و ارز داشته رقمی است باور نکردنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
مشکل دقیقا کجاست که تغییر یک رییس جمهور در کشور و قاره دور انقدر تاثیر در همه اقتصاد و آینده ما دارد؟
پس چرا هفته پیش همه میگفتن بایدن یا ترامپ فرقی نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
چرا در مورد واکسن کرونا چیزی نمی گید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
مردم ومسئولین اگر میخواهند شرکتها خودروی مانند کشورهای پیشرو در صنعت خودرو موفق باشند 2 راه وجوددارد 1- شرکتهای خودروی را صددرصد به خصوصی سازی واگذار کنند از انحصار یک عده ودولت بیرون کنند2-یا واردات را آزاد بگذارند اگر در این مورد ارز نیاز است باز واردات رادر اختیار خصوصی بگذارند منتها قیمت گذاری را کنترل کنند. تا اینکه رقابت به وجود و خودرو ساز ان بخود بیایند. ومردم را با خودروهای بی کیفیت سرکیسه نکنند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
باید ببینیم دلالان و قدرتمندان مافیا حاضر در اقتصاد ایران چه می گویند
محاله واردات خودرو ازاد بشه.مگه ممکنه دولت از این سود فروش خودروهای فشل با این قیمتها بگذره..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
این خیانت به مردم کشور است
سوشیانس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
موافقم.
اینکه میگن با واردات خودرو اشتغالزایی میکنیم هم شعاری بیش نیست.
خیلی راه برای اشتغالزایی در صنوف دیگر داریم اگر راست میگید مواد اولیه خام رو به خارجیها نفروشید . مواد خام و اولیه رو فرآوری کنید سپس صادرات کنید در عرض چند سال میلیاردها دلار به خزانه کشور واریز میشود.
Masood
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
نخبه ها تحریمیم حتی برای ی سنت
مافیای خودرو هیچ گاه اجازه واردات خودرو را نمی دهد
ملت که چند ساله این پیشنهادات یا اجازه ها رو دارن فریاد میزنن! کو گوش شنوا. مافیا مگه اجازه میده!
جوک هم اگر باشد برای دلخوشی مردم خوب هست
تا وقتی این مافیای خودرو داخلی وجود داره , اجازه واردات خودرو خارجی داده نمی شه
واردات خوردو زمانی مثمر ثمر هست که مالیات و عوارض گمرکیش بالا نباشه و تنها جیب آقازاده ها و دلالها رو پر نکنه و گرنه واردات خودرو در صورتی که قیمتش با قیمت الان بازار یکی باشه چه فایده داره؟
قیمت تمام شده خودرو باید به نحوی باشه که کارگر این مملکتم هم توانایی خرید داشته باشه، نه آرزو
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
من نمیدونم منفی ها برای چیه از طرف کیه
خودردساز در دنیا زیاد است
آنها که با ترامپ رفتند اجازه برگشت ندارند.یه بار وسوسه انعام و اینا نشید دوباره مردم را مستعمره پژو و رنو کنید.
با اینهمه ثروت خدادادی در کشور چرامردم باید از داشتن یک ماشین خوب محروم باشنتد !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دست بردارید
واقعا خیال می کنید مافیای خودرو و غول های پوشالی خودروسازی داخلی اجازه اینکار رو می دن؟
ما خودروسازان خود را اینقدر بزرگ کردیم که کسی نمی تونه پیش اینها قد علم کند نه دولت نه مجلس
تهدید به اخراج وسیع نیروی کار هر دولتی را مجبور به پذیرش می کند
پس نه وادراتی صورت می پذیرد و نه کاهش ثابت قیمت
و نه وزیر و حتی بالاتر از آن کاری می تونند بکنند
آخرین باری که وادرات مطرح شد در بودجه سال ۹۹ بود که حتی مجلس به ظاهر تصویب کرد ولی شورای نگهبان ان را مغایر با سند چشم انداز توسعه و... دانست و کلا ردش کرد
پس برای چنین تیترهای پوپولیستی
تیترهای منطقی بزنید
مثل این
چشم دولت برای جبران کسری بودجه به صنعت خودروسازیست
عمرا با واردات ماشین قیمت ۸ا کم نمبشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
با دلار آزاد هم حساب کنید 3 تا 4 برابر همین الان اختلاف قیمت دارد
مردم ایران لایق بهترینها هستند نه عرابه مرگ ازرده خارج دهه ها قبل اشغال کشورها!ایا سازندگان ومالکان سازنده خودرو خودشان این عرابه ها روسوارمیشوند؟؟؟؟مامردم ایران به چه گناهی نباید خوودروی روز دنیا سوارنشویم؟تاکی باید حسرت داشتن یک خودروی مدرن امروزی رابخوریم ؟چیزی که برای خودت میپسندی برای دیگران هم بپسند نه فقط خودم خودم !!!.....
مافیای خودرو در ایران اجازه نخواهد داد، اما واقعا امکان پذیره، خودروهای خارجی حتی با دلار 30 هزار تومان هم بیش از دو برابر قیمت دارند، این درحالی است که خودروهای روز دنیا با امکانات خیلی خوب رو میشه در حدود 10 هزار دلار وارد کرد که حدود 500 تا 600 میلیون به دست مصرف کننده برسه.
ببخشید تابناک الان میشه بفرمایید کجا این ریزش شروع شده ؟؟؟ نه خیر ریزشی تو کار نیست یعنی دولت با اراده ای وجود نداره که قیمت ها بیاد پایین الان دلار و سکه دوباره داره رشد میکنه .شما از کدوم ریزش دارین حرف میرنین مگه میزارن قیمت ها پایین بیاد. تا دیروز استرس ریزش قیمت داشتند.ولی ماشالا دولت تونست دخالت کنه و ریس بانک مرکزی هم بیانیه داد که کنترل میکنه قیمت دلار رو تا نور چشمس ها و آقازاده ها متضرر نشن دولت فقط وقتی قیمت ها رو به بالاست عمدا کنترلی نمیکنن و تقصیر رو می ندازن سر تحریم ها و آدرش واشینگتن میدن...
۹ پیشنهادی که مردم در اون حضوری ندارند؟!
واردات یک خودرو باید برای هر فردی آزاد بشه بدون هیچ پیش شرطی الا عدم فروش تا پنج سال
آنوقت خواهیم دید خودروسازها در کمتر از سه ماه تعطیل خواهند شد تا بفهمند با مردم در این چهار دهه با بنحل های خود چه کردند؟
خودرو فقط زمانی وارداتش آزاد میشه که تحریم نفتی علیه ایران لغو بشه، و خب میدونیم چه کسانی دوست ندارن واردات خودرو آزااد بشه...
دولت واردات خودرو با متوسط مصرف 5 یا 6 لیتر را با عوارض صفر آزاد کند و به جای ان شرکت خصوصی یا دولت اجازه داشته باشد تا 10 سال سود حاصل از کاهش مصرف سوخت را به قیمت بنزین فوب دریافت کند در حال حاضر در شرایط عادی مصرف روزانه بنزین 90 تا 120 میلیون لیتر در روز با ماشین های متوسط مصرف 10 تا 12 لیتر در روز است که اگر میانگی مصرف همین تعداد ماشین در برنامه چند ساله به حدود 5 تا 6 لیتر کاهش یابد آن شرکت می توان روزانه سود حاصل از صادرت 40 تا 60 میلیون لیتر بنزین را دریافت کند
من یک تویوتای مدل 2010 رو به 206 صفر کیلومتر خودمون ترجیح میدم، ترکیه هم خودروسازه، ببینید چی تولید میکنه، آدم حسودیش میشه می بینه همسایه ما اینقدر با کیفیت تولید میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
آدم حسابی تو داری تویوتا رو با چی یکی حساب میکنی
من حقوقم بازنشستگی 30% در تامین اجتماعی اضافه شد چرا باید ایران خودرو مثلا رانای 32 میلیونی رو 180 میلیون تومان 500% ؟!!! چرا ؟
به همین خیال باشین
واسه دلار هم همه خوشحال شدن میاد پایین
ندیدین بانک مرکزی ودولت چطور جلوی ریزش دلار رو گرفتن
امروز دلار مجددا رفت کانال 28 هزار تومن
پس خودرو هم دست کمی از دلار نداره
عمر انسان محدود هست، جوانی مان به بهانه حمایت از تولید داخل به حسرت گذشت و تولید داخل هم رونق نگرفت....
واردات خودرو و خرج دلار مملکت برای این کار در شرایط فعلی بدترین کار ممکن هست به جای این کار، کار را دست کاردان بدن...
بشینید تا ماشین وارد شه....ماشین داخلی هم ارزون بشه
حتماً قیمت خودرو میاد پایین . ولی فقط برای چند ساعت ( مثل دلار )
بعدش باز همون آش ـه و همون کاسه
واقعا اگر ارزون شده پیشنهاد میکنم اونایی که نیاز دارن بخرن. البته اگه شده . منتظر ارزدنتر شدن بیشتر نباشین
واردات خودرو اگه آزاد بشه پورشه ماکان درجا میش 450 میلیون تومان
باز هم چشمتان خورد به ارزانی سیاسی ارز .با این حرفها فقط فنر افزایش قیمتها را بیشتر فشرده می کنید قیمت خودرو از این هم که هست گرانتر می شود ...
با این همه امادگی واردکنندگان برای واردات، خیلی جای تاسفه که اگه بحث صادرات بود این همه امادگی وجود نمی داشت احتمالا.
تا زمانی جیب آقایون با فروش این فرغونهای از رده خارج بی کیفیت داره پر میشه اجازه بهبود اوضاع به نفع مردم رو نمیدن. بیخود خودتونو خیته نکنین داغ ما رو هم تازه نکنین
تاراهی برای خالی کردن جیب مردم هست..هیچ امیدی نیست
مردم نباید خرید کنند تا کمر دلالان و فرغون سازان بشکنه... ولی این مردم طماع در هر شرایطی این بدبختی رو دامن میزنن...
اگر کل تحریم ها برداشته بشه تا زمانیکه ایران عضو FATF نشه اوضاع همینه. در واقع ما دچار خود تحریمی هستیم.
باید راه حلی پیدا کنیم که هم بتونیم به مصرف کننده ایرانی خودرو روز و با کیفیت خارجی برسونیم و هم جیب خودروسازها را همچنان پر کنیم!
دلار ۲۶۶۰۰ تومان !!!
سکه ۱۳۸۰۰۰۰۰ تومان
بورس فقط چندهزارواحد تا سقوط به کانال یک میلیون وصدواحدی پیش رودارد
درمدت ۴ ماه بورس یک میلیون واحد (۵۰درصد)سقوط کرده انگارنه امگار اتفاقی افتاده شتردیدی ندیدی !!!
پژو ۴۰۵ اس ال ایکس سال گذشته برج ۸۲ملیون بازار تو کارخانه ۶۷۶۰۰ملیون بود با آزاد کردن خودرو دیگه خودروسازان کشور دلال پروریشون تمام میشه فقط باید اون روز خودروهای خودشون را با شرایط اقساط با صفر درصد سود بفروشند هر روز سایت ثبت نام باز هست قیمت بازار هم دیگه افزایشی نیست
خواهشا یک نظر سنجی بگذارید ورضایت مردم راازخودروهای ساخت داخل اندازه بگیرید تامعلوم شود چقدرمردم ازاین خودروها راضی هستند ...بسم ا ...
تورو ب جان بچع هاتون با جوونیه ما بازی نکنید بزارین حسرت ب دل نمونیم واردات و باز کنین
توکل به خدا
تویوتا از امارات اوردم سال۲۱۱۶.هنوز بدون نقص داره کارمیکنه.کرولا.تاالان۷۰تا رفته.فقط بنزین زدم.۵۰میلیون شد پلاک منطقه اروند.یادش بخیر چه روزگار خوبی بود.یه پرایدم دارم واسه کارها روز اول قفل مرکزیش خراب شد.بعد از یک هفته هم دنده برنجیش که دنده ۲جا نمیرفت.
خود دولت نمیخواد خودرو ارزان بدست ملت برسه وگرنه با آزاد سازی خودرو حتی دست دوم ببین چطور قیمت خودرو داخلی میاد پایین،پژو 206 قیمتش 60 تومن بوده بردن روی 350 تومن حالا 40 تومن کم شده دارن میگن ریزش شدید قیمت خودرو،فقط با ورود خودروهای خارجی قیمت خودرو داخلی پایین میاد
تصمیم های عجولانه و آبکی دردی دوا نمیکنه تصمیم گیری باید عاقلانه و صبورانه و کارشناسی سده باشد تصمیمات بازار خودرو فاقد ویژگی های فوق است.
ورود خودرو هنگامیکه با قیمت نجومی همراه باشه چه تاثیری داره؟؟ خودرو باید جوری وارد بشه که حداقل 70 درصد جامعه بتوانند انرا بخرن نه انکه فقط 5 درصد جامعه قدرت خرید داشته باشند پس وارد نشه بهتره
ببم جان دلار دوباره کشیدبالا
ریزززززششششششش
افزایششششششششششش
چه قدر خبرهای فیک؟؟؟
۲ خودروساز شاهکار خودرو ارزان کنند؟
ساده اید؟؟
خودشان را کشته اند تا به قیمتهای فعلی رسیده اند
به امید صنعتی سرشار از توجیه اقتصادی
عالی
چون بازار درانحصار خودروساز داخلی بوده و هست و رقابت واقعی وجود ندارد امکان کاهش قیمت خودرو در کشور وجود ندارد . کاملا بی معنی است.
اصل طرح این نوع سوالات غلط و خطاست
گمرک را برای حداقل یکسال هم که شده آزاد کنید تا مردم بدبخت وبیچاره هم بتوانند طعم ماشین واقعی را برای یکسال هم که شده بچشند چه گناهی مرتکب شده اند که مجبورند فورغونهای از رده خارج شده سایپا و ایرانخودرو را به قیمت خون پدرانشان سوار شوند...
سه شنبه ۲۰ ابان ساعت ۱۱:۱۳
دلار ۲۸۳۰۰
سکه ۱۴ میلیون
شاخص کل بورس ۱۲۱۵۰۰۰ واحد ( روند نزولی دارد)
سه شنبه ۲۰ ابان ساعت ۱۱:۱۳
دلار ۲۸۳۰۰
سکه ۱۴ میلیون
شاخص کل بورس ۱۲۱۳۰۰۰ واحد ( ۵۰۰۰ واحد منفی)
هموطن عزیز در شهرستانها در نشر این پیام و رساندش به دست نمایندگان در مجلس و مسئولین استانی و کشوری تلاش و کوشش کنید
با توجه به سیستم ناعادلانه قرعه کشی خودرو که درصد برندگان شهرستانهای کوچک بسیار بسیار کم بوده لازم است جهت رعایت عدالت نسبت توزیع خودرو برای هر استان به نسبت درصد جمعیت آن استان به کل کشور برای آن استان اختصاص پیدا کند چون در سیستم الان مردم استانهاو شهرستانهای کم جمعیت و محروم امکان برنده شدنشان بسیار کم می باشد چون استانهاو شهرستانهای پرجمعیت اکثر خودرو ها را برنده شده و شهرستانهای کوچک و محروم به ندرت برنده می شوند که اگر به لیست برندگان قرعه کشی خودروسازان در سایت هایشان نگاهی بیندازید متوجه میشویدکه تعداد زیادی از شهرستانهای کل کشور شانس بسیار کمی جهت برنده شدن داشته و دارند در حالی که بایستی مثل توزیع بودجه کشوری به نسبت جمعیت در قضیه تخصیص خودرو هم به نسبت درصد جمعیت کشوری می بایست سهم هر شهرستان جهت دریافت خودرو اختصاص پیدا کند تا همه ملت ایران بطور مساوی شانس برنده شدن داشته باشند بنابراین بر مسئولین امر لازم است برای هر استان و شهرستان به نسبت جمعیتش به کل کشور خودرو اختصاص یابد که این امر هم با توجه به کد ملی هر شهرستان قابل شناسایی است
از نمایندگان محترم در مجلس و مسئولین خواستاریم جهت احقاق حق این مردم در این خصوص تمام تلاش خود را انجام دهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار