بازدید 3407

واکنش مرغداران به ممنوعیت صادرات

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور در واکنش به ممنوعیت صادرات مرغ، گفت: عملا صادراتی انجام نمی شود که توقف آن تاثیری بر بازار داخل داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 09 November 2020

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور در واکنش به ممنوعیت صادرات مرغ، گفت: عملا صادراتی انجام نمی شود که توقف آن تاثیری بر بازار داخل داشته باشد.

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با مهر در واکنش به تصمیم ستاد تنظیم بازار برای ممنوعیت صادرات مرغ گفت: این تصمیم از دو جهت قابل بررسی است. از جنبه ماهیت کار این اقدام کاملاً نادرست است چرا که صادرات هیچ محصولی نباید به نوسانات بازار داخل گره بخورد و اتخاذ تصمیمات خلق الساعه برای صادرات آسیب‌های جدی به بازارهای مقصد و در نهایت تولید داخل می‌زند.

وی اضافه کرد: همچنین نکته مهم اینجاست که امسال در بحث صادرات مرغ اتفاق خاصی رخ نداده و هم اکنون نیز عملاً صادراتی انجام نمی‌شود که ممنوعیت آن نتیجه‌ای داشته باشد.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه دلیل نوسانات قیمت مرغ و سایر محصولات پروتئینی عدم تأمین و عرضه به موقع نهاده‌های دامی با نرخ مناسب است، افزود: همچنان خواسته ما از دولت تأمین به موقع نهاده‌ها و عرضه آنها با نرخ مصوب است.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد مرغ نیز با قیمتی منطقی و ثابت در بازار عرضه می‌شود و تولیدکنندگان نیز از این همه گرفتاری خلاص می‌شوند.

اسدالله نژاد افزود: اتخاذ تصمیمات نادرست و خلق الساعه مانند ممنوعیت صادرات کمکی به تنظیم بازار نمی‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر